רז גל-אור

27, מייסד ובעלי חברת מדיה גלובאלית Yplatform

"בזמן הלימודים התחלתי מיזם מדיה שקשור לחיבור בין תרבויות ואנשים ממדינות שונות, ובעקבות ההצלחה זה הפך לדבר המרכזי בחיים שלי.  יחד עם זאת, אני עדיין חולם על להיות פרופסור או אקדמאי באוניברסיטה יום אחד"
חברת המדיה הגלובאלית Yplatform שהקים רז גל-אור עוסקת בניהול טאלנטים ברשת ומנהלת למעלה מ-50 כוכבי רשת עם 110 מיליון עוקבים ברשתות החברתיות "יוטיוב, טיקטוק, אינסטרגם, וביליבילי - יוטיוב הסיני", מונה גל-אור.
מה שהוביל אותו להקמת החברה היא פרויקט שהתחיל בזמן לימודיו באוניברסיטת בייג'ינג, "אני דובר שלוש שפות שותף - עברית אנגלית וסינית. נחשפתי לתרבויות שונות מגיל צעיר וטיילתי ביותר מ-50 מדינות ומעל 150 ערים בעולם. בתקופת הלימודים באוניברסיטה בסין הגעתי למסקנה שיש פערים עצומים בהבנה של העולם על סין, ושל הסינים על העולם. פערי השפה, התרבות והאורח חיים יצרו עולם שמלא באי הבנות. כאחד שנסחף לתרבות רחוקה ושונה כמו של סין – הרגשתי שצריך לעשות משהו בנידון.  
"כשהייתי בן 20, סטודנט שנה ראשונה באוניברסיטה, החלטתי להשתמש ברשתות החברתיות ופלטפורמות הווידאו השונות לייצר תכנים שמראים מה הם החיים של זרים במדינות שונות – בעיקר בסין.  
"התכנים שלנו (בעיקר וידאו) מלאים בהומור, טיולים, וולוגים, מוסיקה, ראיונות רחוב וכדומה, שמייצגים את החיים של אנשים מכל העולם בסין. תכני הווידאו שלנו מגיעים למאות מיליוני אנשים בחודש ובזכות החשיפה האדירה שיש לנו והחיוביות שאנחנו מייצרים לקהל שלנו, שיתפנו פעולה עם למעלה מ-300 חברות ומותגים בין-לאומיים שמפרסמים דרך הערוצים וכוכבי הרשת שלנו". 
"כשהייתי ילד קטן חלמתי להיות שחקן כדורגל או כדוריד מקצועי, כל יום הייתי סביב ספורט ואימונים. אחרי שעברתי לגור בחו״ל כשהייתי בתיכון התאהבתי בלימודי כלכלה גלובאלית, בעיקר איך כלכלה משפיעה על פוליטיקה ועל יחסים בין מדינות. חלמתי להיות פרופסור, להתקבל לאוניברסיטאות הכי טובות וללמוד כלכלה, פוליטיקה ויחסית בין לאומיים", מספר גל-אור.   
"למזלי, אחרי עבודה קשה והשקעה התקבלתי לאוניברסיטת בייג’ינג (האוניברסיטה הטובה בסין ומהמובילות בעולם) ללמוד יחסים בין-לאומיים וכלכלה גלובאלית, אז אפשר להגיד שהחלום שלי התגשם.  
"בזמן הלימודים התחלתי מיזם מדיה שקשור לחיבור בין תרבויות ואנשים ממדינות שונות, ובעקבות ההצלחה זה הפך לדבר המרכזי בחיים שלי.  יחד עם זאת, אני עדיין חולם על להיות פרופסור או אקדמאי באוניברסיטה יום אחד".  
במהלך השנה האחרונה זכה גל-אור לשתף פעולה עם אחת מחברות הטכנולוגיה הענקיות בעולם - אפל, "מבחינה מקצועית, שיתוף הפעולה שעשינו עם אפל וההשקה של אייפון 13 החדש. זה אחד הדברים שאני הכי גאה בהם בשנת 2021. עשינו קמפיין מכירות מיוחד מסוגו דרך הטיקטוק בסין. דרך כמה כוכבי רשת שלנו מכרנו 20,000 יחידות אייפון 13 תוך יומיים דרך לייב ווידואים. הקמפיין גלגל מעל ל-80 מיליון שקל במכירות. שברנו שיא במכירות דרך הטיקטוק לאייפון 13". 
"אבל יותר חשוב לי אישית וגם לקריירה שלי זה שבשנת 2021 התארסתי לאהבת חיי טל שלו. ישראלית צעירה חכמה ויפיפייה שגרה בסין גם ועובדת עכשיו בלשכת המסחר ישראל-סין".  למרות שמדובר באירוע מחייו הפרטיים, מבחינתו זה קשור ישירות לחייו העסקיים, "זה היה הדבר הכי משמעותי גם בקריירה שלי כי היא נותנת לי רוגע, תמיכה, אהבה ומסירות שכל יזם שחולם גדול צריך בחיים. כמי שפועל ברשתות החברתיות הרבה, מרגיש יום-יום את הלחץ הפסיכולוגי שזה יכול לעשות. החיבור האלוהי שיש לי עם ארוסתי גורם לי לראות את הדברים החשובים בחיים בצורה יותר ברורה ולא לתת ללחצים מסויימים להשפיע עליי. 2021 הייתה שנה של אהבה!"
באדיבות המצולם

עוד צעירים מבטיחים...