אורי צרור

17, מייסד ובעלים של משרד יחסי ציבור

"תמיד הייתי יזם, אני חושב שנולדתי ככה. כבר בגיל 10 הייתי יוזם המון. רציתי להיות נשיא הבנק העולמי, אבל היום אני מבין שזה רחוק ממני"
אורי צרור, הוא איש יחסי הציבור הצעיר בישראל. כמה צעיר? רק לאחרונה חגג יום הולדת 17. צרור הוא בעלים של משרד יחסי ציבור אותו הקים בעצמו בגיל 13, "אז התעסקתי בתחום הבידור והטאלנטים ולפני כשנתיים העברתי את רוב פעילותי לתחום המסחרי והתחלתי לייצג לקוחות עסקיים בתחומי הצרכנות, אופנה, קולינריה, ביוטי ועוד", מספר צרור.
"כיום אני מייצג גם לקוחות מתחום התרבות בהם הזמרים מאור אדרי, אלקנה מרציאנו, הראל מויאל, השחקנית בר מיניאלי, מחלקת המוזיקה בסוכנות רוברטו וחברת אבי גואטה הפקות". גם בתחום המסחרי וגם בתחום הבידור, צרור אחראי על שמות חזקים ומוכרים בתחום, כולל שלוחות ישראליות של מותגי יוקרה בינלאומיים, "עברו אצלי שמות רבים, כיום אני מייצג את מותגי האופנה הבינלאומיים GUESS ו-DKNY מקבוצת גלובל ברנדס גלרי, מותגי האיפור עדה לזורגן וגל גונן, רשת פיתה בסטה, מיסטר דונאטס, קבוצת 'צור עולם של יין', אתר תלבושת, המרכז להתפתחות אישית של רועי עמוס, ומעצבת האופנה אסיה", מלבד השמות הגדולים שלקחו את שירותיו, ארגון וראייטי מיוצג גם הוא על ידי היח"צן הצעיר בהתנדבות מלאה.
"תמיד הייתי יזם" מעיד על עצמו צרור, "אני חושב שנולדתי ככה. כבר בגיל 10 הייתי יוזם המון במסגרת ביה"ס ומחוץ לו, לאט לאט התחלתי בעקבות היוזמות שלי להכיר אנשי מפתח בתחומים רבים, להתפתח ולתקשר את היוזמות והפרויקטים שלי מבלי לדעת מה זה 'יחסי ציבור' או 'לתקשר'. הדברים התגלגלו ולאט לאט הבנתי מה אני עושה, כמה אני אוהב את זה ושזה הייעוד שלי", מסביר צרור.
ביחס למי שבגיל 17 כבר עומד עומד מאחורי עסק לכל דבר, צרור מפתיע וטוען, ש"זה לא קרה ברגע", לצורך קידום העסק שלו החליט על צעד ש-'לא כל אמא הייתה מבסוטית ממנו', ופרש מהלימודים. "לא הצלחתי לשלב בין השניים ונאלצתי לבחור. אני חושב שזו אחת ההחלטות הנבונות ביותר שעשיתי. מאז רק התחלתי לגדול ולהתפתח, להגשים את עצמי. כיום אני מעסיק עובדות בוגרות ממני בגיל, שוכר משרד בקומה 52 במגדל בבורסה, מנהל ביד רמה עסק עצמאי וברוך השם מצליח".
"החלום המקצועי שלי הוא להיות מספר אחד בתחומי". מספר היח"צן וממקד, "המשרד הכי גדול בישראל ליחסי ציבור. הן מבחינת כמות עובדים, כמות וסוג הלקוחות, גודל המשרדים, הכנסות ורווחים כמובן, כוח והשפעה במגזר הציבורי, העסקי, התקשורתי וכו'. לספק את השירותים הטובים ביותר בתחום. לתת מענה על מגוון שירותים תחת אותה קורת גג. בקיצור, להיות הכי טוב והכי מצליח. לפחות בישראל, אם לא בהרבה ארצות. אולי בהמשך כשאגדל גם אתעניין בפתיחת שלוחות בארצות זרות". 
נער היח"צ מודה כי לא תמיד שאף לעסוק בתחום וכילד חלמתי כילד להיות "נשיא הבנק העולמי". הסיבה שגרמה לו להתעניין בתפקיד היוקרתי היא הכסף. לדבריו, "כסף תמיד עניין אותי. אין לי מה לייפות כאן. אבל היום אני מבין שזה רחוק ממני ולא מעניין אותי. אני ומתמטיקה לא חברים". 
השנה האחרונה, מעיד צרור, הוא עשה דברים רבים ומשמעותיים, "קשה מאוד לבחור כי עשיתי השנה כל כך הרבה דברים" הוא אומר ובכל זאת מתמקד באחד, אירוע שבו דווקא הוא עצמו מרכז העניין, "מאורע שאירע ממש לאחרונה וחיכיתי לו הרבה זמן - חגיגות יום הולדת 17 שלי. כבר שנים שאני מחכה ומנסה להרים אירוע גדול לרגל חגיגות יום ההולדת שלי והשנה זה קרה. היו באירוע קרוב ל-700 אנשים בהם צמרת המגזר העסקי ותעשיית הבידור. הרבה מאוד אנשים הגיעו לכבד אותי וגם האירוע זכה לסיקור תקשורתי רחב. בתכל'ס, יום הולדת זה אירוע אישי, אבל בתחום שלנו זו הזדמנות חד פעמית למפגן כוח שתורם אחר כך רבות להתפתחות העסק והאדם שבראשו".
צילום: טל חמדי

עוד צעירים מבטיחים...