אילון ברוך

36, דובר חטיבת החדשות של כאן תאגיד השידור הישראלי

"לאנשים ששואלים 'למה כאן חדשות צריכה דובר'? אני אומר לדמיין חברה גדולה שעובדים בה קרוב ל-400 נשות ואנשי מקצוע, חברה עם הישגים, יעדים ואנשים עם סיפורי חיים מעוררי השראה - ואז נופל להם האסימון"
"'הקריירה שלך תתחיל ביום בו תבין במה אתה טוב', זה משפט שאמר לי מזמן חכם סיני". פותח ברוך ומספר על עיסוקו כדובר חטיבת החדשות של תאגיד השידור הישראלי כאן, "כבר כילד הייתי מחובר מאד לאקטואליה ולפוליטיקה ועם הזמן גם הבנתי שהתקשורת הבין אישית שלי היא כישרון שחובה לנצל, אז קריירה בתחום התקשורת הייתה כיוון טבעי". 
את תחילת דרכו בעולם הדוברות עשה ברוך ב-צור תקשורת. "הגעתי "פרש" עם סיום התואר ומאוד בער בי לעשות קמפיינים פוליטיים. הדבר הראשון שאמרו לי שם הוא: "פוליטי אתה לא תעשה" ושובצתי במחלקת תדמית, מחלקה שאחראית על מהלכי היח"צ הגדולים והיצירתיים בשוק. הם זיהו נכון וזה היה שיבוץ מדויק עבורי כי למדתי את אומנות היח"צ והאסטרטגיה. יצאתי משם עם מנטוריות ומנטורים לחיים. קלישאה, אבל נכון".
הפוליטיקה נשארה בינתיים בצד, אבל לא נשכחה מבחינתו. אל חלום הילדות חזר בתחנה המקצועית הבאה שלו, אחרי כמעט שלוש שנים בצור תקשורת: "התחלתי כדובר מפלגת העבודה ובהמשך כדובר של חברי כנסת. לעבוד במרכז העצבים של החברה הישראלית זה ממכר אבל גם לוקח אותך לרכבת הרים רגשית. רכשתי המון ניסיון בקמפיינים פוליטיים, מיתוג ועבודה תקשורתית שמחייבת אותך להסתכל לטווח הרחוק".
הסיבה שבגללה מצא את עצמו דובר חטיבת החדשות הייתה מקרית, לדבריו, "גם אחרי שלוש מערכות בחירות לא חיפשתי לסיים את הפרק הפוליטי אבל אז התגלגלה לפתחי ההזדמנות להתמודד במכרז על תפקיד דובר חטיבת החדשות בתאגיד, ולא יכולתי לוותר על ההזדמנות לדברר משהו שאני כל כך אוהב, חדשות! מהרגע הראשון ידעתי שאני והתפקיד מתאימים התאמה מושלמת ואני עדיין קצת מתרגש מזה בכל בוקר שאני קם".
"בתור מכור לחדשות אני כרגע במקום שאני מרגיש לגמרי מימוש של חלום מקצועי" מעיד על עצמו ברוך, "בזכות גילי שם טוב דוברת התאגיד וגלי אבני מנהלת היח"צ שמטפחות אותי וגם כמובן מבחינה מקצועית בזכות ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות שהוא מודל חיקוי מקצועי עבורי ומאפשר לי להביא את עצמי לידי ביטוי ולממש רעיונות יח"צ מופרעים".
הוא מסתכל אחורה אל שנת 2021 וחושב שבכל יום בתפקיד קורים דברים משמעותיים, "כאשר אני עונה לאנשים ששואלים 'למה כאן חדשות צריכה דובר'? אני אומר לאותם סקרנים לדמיין חברה גדולה שעובדים בה קרוב ל-400 נשות ואנשי מקצוע, חברה עם הישגים, יעדים ואנשים עם סיפורי חיים מעוררי השראה - ואז נופל להם האסימון".
ברוך מספר על הדברים הרבים שעברו תחת ידיו בשנה האחרונה, "בשנה האחרונה אנשי החדשות שלנו הביאו הישגים עיתונאיים אדירים שהכתיבו סדר יום וזה התפקיד שלי לדברר אותם ולחשוף את הקהל הרחב שלנו לתחקירים, לכתבות לריאיונות. יש גם מהלכים אסטרטגיים שמחייבים התייחסות שלי בשלבי העבודה, לדוגמא, אנחנו מובילים בתחום הדיגיטל החדשותי - היינו הראשונים בישראל להשיק עמוד טיקטוק חדשותי וגם הראשונים להשיק הסכת אקטואליה יומי, אלו מוצרים חשובים שהיו חייבים התייחסות שלי בהשקה, ביח"צ, ובניהול תקשורתי שוטף. וכן, גם ניהול משברים כשצריך. אני עושה תפקיד מורכב והאחריות העיקרית שלי היא לחשוף בפני הקהל שלנו את החלקים שמרכיבים את מותג "כאן חדשות" - גוף תקשורת ציבורי, עצמאי, יצירתי, ומאוזן".
עמרי שפירא

עוד צעירים מבטיחים...