חיים הופרט

35, סמנכ"ל תכנון, תקצוב ותמחור במשרד הבריאות

"כל פעולה, כל שינוי שאתה מבצע במערכת משפיעה באופן ישיר על חיי האזרחים. לצד יכולת ההשפעה המשמעותית נחה גם אחריות גדולה לשפר את מערכת הבריאות בכל הזדמנות"
חיים הופרט הוא אחד הפקידים הבכירים במשרד הבריאות היום, ומשמש כסמנכ"ל תכנון תקצוב ותמחור במשרד. את הדרך לתפקיד הנוכחי התחיל במשרות סטודנט במהלך לימודיו, "התחלתי את עבודתי במשרד הבריאות במסגרת קורס מהאוניברסיטה שכלל התמחויות במגזר הציבורי. לאחר מכן המשכתי במשרת סטודנט, והחל משנת 2013 אני עובד במשרה מלאה", מספר הופרט. "במהלך השנים במשרד ביצעתי מגוון תפקידים תקציביים וכלכליים מגוונים ברמות ניהול שונות ובשנה האחרונה אני סמנכ"ל תכנון, תקצוב ותמחור של המשרד".
במסגרת תפקידו, אחד הדברים שנמצאים תחת ידיו הוא תקציב משרד הבריאות. הוא מספר כי הדרך שסלל לעצמו עד לצמרת המשרד הכי מדובר בשנתיים האחרונות, לא הייתה מקרית, לפחות בחלקה. "מגיל צעיר רציתי לעבוד במגזר הציבורי, רציתי להיות במקום בו משפיעים ומשפרים את חיי האזרחים. למערכת הבריאות הגעתי די במקרה, אבל מאז שהצטרפתי אני יודע שזו מערכת הציבורית שבה אפשר להשפיע על חייהם של כלל האזרחים בישראל". 
הופרט מעריך היום את יכולותיו של המשרד, בעיקר לאור השנתיים האחרונות בצל מגיפת הקורונה, "כל פעולה, כל שינוי שאתה מבצע במערכת משפיעה באופן ישיר על חיי האזרחים", העובדות האלו מהוות עבורו תזכורת תמידית לגודל תפקידו, והוא מעיד כי "לצד יכולת ההשפעה המשמעותית נחה גם אחריות גדולה לשפר את מערכת הבריאות בכל הזדמנות".
כמי שאמון על סעיפי התקציב של המשרד הוא לא יכול להתעלם מאירוע חשוב אחד שקרה השנה בכנסת, והשפיע ישירות על שולחן העבודה שלו, "העברת תקציב המדינה וחוק ההסדרים לשנים 2021-2022 היווה נקודה משמעותית עבורי השנה. אחרי שנה וחצי בהם לא היה תקציב מסודר למערכת הבריאות בצל מגיפת הקורונה - הצלחנו להביא הישגים משמעותיים בתקציב ובכלל זה תוספת משמעותית למערכת הבריאות".
צילום: דוברות משרד הבריאות

עוד צעירים מבטיחים...