אידו ג'ינו

24, מייסד ומנכ"ל RapidAPI

"גייסנו השנה מנהלים מגוגל ומיקרוסופט. מבחינתי העובדה שאנשים עם רקורד כזה וניסיון כה עשיר, נוטשים משרות בחברות ענק ובוחרים לבוא אלינו זה אישוש אדיר למה שבנינו ב-RapidAPI"
היזם הצעיר אידו ג'ינו עומד מאחורי סטארט אפ בתחום התוכנה, וניתן לו את הבמה להסביר במילותיו איך בחור בן 24 מחזיק חברה בינלאומית, "התחלתי את הקרירה לפני לא הרבה זמן כמפתח תוכנה. גיליתי שאני מאוד אוהב לכתוב קוד ואת הגמישות שזה מציע - האפשרות לדמיין משהו ולהפוך אותו דיי מהר למציאות". מספר ג'ינו.
האימפריה שלו היום שמתנהלת בין עמק הסיליקון לתל אביב התחילה לדבריו במקרה, "בצד הדרך התחלתי לעבוד על RapidAPI - בהתחלה בתור פרויקט פתוח וחינמי לגמרי - שמנגיש למפתחים כמוני APIs (חלקי תוכנה מוכנים) שמאפשרים להם לעבוד מהר יותר ולהוסיף יכולות לאפליקציות שלהם", מספר ג'ינו, "במהלך הדרך פגשתי את היזם דוב מורן שעזר לי לזהות את הפוטנציאל העסקי מאחורי RapidAPI, ובעזרתו הוקמה החברה. מאז עברתי לעמק הסיליקון והיום אנחנו צוות של יותר מ-100 אנשים ועוזרים לחלק מהחברות הגדולות ביותר בעולם לפתח מהר יותר ולאלפי מתכנתים למצוא, להתחבר ולנהל אלפי ממשקי API".
נראה שג'ינו כבר רואה את החברה כחלק אינטגרלי מהוא עצמו, וכשהוא מדבר על החלום שלו הוא זולג חזרה לעבודה בחברה שהקים בעשר אצבעותיו, "המשימה שלנו ב-RapidAPI היא לעזור למפתחים לפתח תוכנה מהר יותר. אפשר לראות היום שהתוכנה ״אוכלת את העולם״ (כמו שאמר מרק אנדריסן) ומשנה כל אספקט של החיים שלנו. השירות שלנו למעשה מאפשר למהפכת התכנות להתממש ולמפתחים לבנות תוכנות במהירות ויעילות. ככה גם יוצא לנו לעבוד עם הרבה חברות שונות – מהאפליקציה של הקורקינטים ברחוב עד הרשת הסלולרית - מאחורי כולם יש APIs ויש את RapidAPI".
את ההצלחות המשמעותיות שלו השנה הוא זוקף לטובת הישגי המינויים שרשם לחברה שלו, "גייסנו השנה כמה מנהלים מנוסים מאוד לתוך RapidAPI (מ-Google ומ-Microsoft) שבאו לפה כדי לפתח את הצוות שלנו", ומה שקרה בעבר הוא רק סימן מבחינתו למה שעוד יקרה בעתיד ובשנה הקרובה, אז לדבריו תוצאות המהלכים האלו כבר יתחילו להיראות, "המינויים האלה יעזרו להכפיל ולשלש את הפעילות של החברה לתוך השנה הבאה".
לא מדובר בהישג של מה בכך מבחינתו, היכולת שלו לגייס טאלנטים מחברות ענק מפתיעה גם אותו, "מבחינתי העובדה שאנשים עם רקורד כזה וניסיון כה עשיר, נוטשים משרות בחברות ענק ובוחרים לבוא אלנו זה אישוש אדיר למה שבנינו ב-RapidAPI".
צילום: Damian Marhefka

עוד צעירים מבטיחים...