אור צלקובניק

38, מנכ"ל והעורך הראשי של רדיו 103FM

"אני זוכר שבתור ילד, אי שם בתחילת שנות ה-90, הקמתי תחנת שידור אינטרנטית מהבית בו גדלתי בקרית אונו. אין לי מושג כמה מאזינים היו באמת, אבל בחוויה שלי אז הייתי כוכב עליון"
אור צלקובניק, המנכ"ל והעורך הראשי של רדיו 103FM, התחיל את דרכו בעולם התקשורת ב-2001, אז התגייס לקורס הכתבים של גל"צ. "היה לי שירות נפלא, מרתק ועם אנשים שכל הזמן אתגרו אותי לחשוב וליצור", מעיד צלקובניק. "אחרי השחרור נשארתי בתחנה, הייתי עורך השידורים הראשי של גלגל"צ והמנהל המוזיקלי של התחנה, לצד תפקידים עיתונאים אחרים וניהול פרויקטים בגל"צ. משם עברתי לרדיו eco99fm בתור סמנכ"ל הפיתוח".
תפקידו ברדיו 99FM חשף אותו לתחום הניהולי של עולם התקשורת, "זה תפקיד שחשף אותי לראשונה לתהליכי עבודה בשוק הפרטי, המסחרי. למדתי שם איך אפשר להוביל ולבצע פרויקטים גדולים בזמן קצר יחסית, כדוגמת פיתוח האפליקציה והאתר החדשים של התחנה שהייתי שותף להם. כעבור מספר חודשים, קיבלתי הצעה לעבור לכהן כמנכ"ל והעורך הראשי של רדיו 103fm, שהיא, כמו eco99fm, חלק מקבוצת "רדיו ללא הפסקה". 
מאז הוא בצד האקטואלי של התקשורת, "היום זה ממש טבעי עבורי להיות מנכ"ל של תחנת רדיו שמשדרת אקטואליה ברמה הארצית ולנהל עשרות טאלנטים, עיתונאים, עובדים ותקציב, ואני חייב תודה גדולה לבעלי הקבוצה על האמון שנתן בי באותה נקודה. גיליתי בשש השנים האחרונות שאני ממש אוהב את התפקיד שלי, שאני נהנה מניהול, מחשיבה קדימה, ונהנה לא לשקוט על השמרים. התחנה עברה מתיחת פנים משמעותית, לוח שידורים הרבה יותר חדשותי, הרבה יותר משפיע על סדר היום, עם משדרי דעות חריפות, קצביות ומגוונות. השילוב הזה, לטעמי, מייצר את הרדיו החדש. 103fm, במובן מסוים, היא האבולוציה של החדשות".
על האופי המקצועי שלו שנבנה בעקבות ילדותו שבין התקשורת הישנה לעידן הדיגיטציה מספר צלקובניק, "אני חושב שזה עיצב במידה רבה את המחשבה שלי והחלומות גם - לדעת להוקיר את העבר, אבל לחשוב קדימה כל הזמן. תמיד אהבתי מוזיקה, בתור ילד ניגנתי, בוודאי שבתור נער היית מכור לרדיו. עבדתי כל הקיץ בעטיפת ספרים בחנויות כדי לחסוך כסף לרכישת תקליטי אספנים מיוחדים. אבל מתישהו הבנתי שגם יש צד נוסף לתעשייה הזו מלבד להיות מאזין".
"אני זוכר שבתור ילד, אי שם בתחילת שנות ה-90, הקמתי תחנת שידור אינטרנטית מהבית בו גדלתי בקרית אונו. הכול היה ראשוני ויומרני, על גבי תשתית הטלפון הביתית של ההורים. בכל פעם כשאמא שלי ניסתה לדבר בטלפון בבית מהמטבח או מהסלון, נותק הקשר באבחת שפופרת עם כל המאזינים שלי בארץ ובעולם. אין לי מושג כמה מאזינים היו באמת, אבל בחוויה שלי אז הייתי כוכב עליון. היו לי במהלך השנים עוד כל מיני גילויים כאלו, אני לא יודע אם אז, או אם היום אני מגדיר אותם כחלומות, אולי יותר כהתנסויות פורצות דרך מבחינתי, שגרמו לי להבין מה אני באמת רוצה, עוד לפני שידעתי לנסח את זה לעצמי. בהמשך, כשנכנסתי לעולם הניהול ולשידורי האקטואליה, גיליתי משמעות והגשמתי חלומות ויעדים חדשים. אני חושב שבכל סוגי החלומות בהקיץ שלנו, אנחנו רוצים להיות משמעותיים ולהטביע חותם. אני אותו הילד שרוצה לחוש משמעותי - ואומר תודה גדולה כשהוא מצליח".
צלקובניק מספר על השנה שלו וקובע כי זו, "הייתה שנה שהעולם לא הכיר והיו הרבה רגעים חשובים ולא צפויים". מבחינתו, אחד מהם היה מעשה גנרי יחסית בתפקידו של מנכ"ל רדיו - בדיקת נתוני האזנות. "זו רוטינה שעברתי כבר עשרות פעמים בקריירה שלי. אבל השנה כשבדקתי את נתוני ההאזנה, לגבי האפליקציה והאתר, פתאום היה שם רגע אחד מדהים ומכונן, שראיתי שחור על גבי לבן שלתוכנית הבוקר של בן כספית וינון מגל היו חמישה מיליון האזנות בפלטפורמות הדיגיטל, ול-"שבע תשע" עם גולן יוכפז וענת דוידוב היו כשלושה מיליון האזנות. פתאום הבנתי שהמערכת שאני עומד בראשה צלחה את גלי הקורונה ואף הצליחה לגדול בהם ולהוביל את נתוני ההאזנה. זה היה רגע של שיא עבורי. הבנתי שהקהל הרחב שלנו, גם בשנה כזאת מורכבת, נהנה מהמוצר שאנחנו טורחים ועמלים ומכינים בשבילו. הידיעה שניתן להתמודד עם סערה גדולה העניקה לי כוח רב להמשך הדרך".
צילום: עדי לם

עוד צעירים מבטיחים...