נאור יחיא

32, דובר נשיא המדינה הרצוג, לשעבר דובר ראש הממשלה נתניהו

עם מינויו לתפקיד, הפך נאור לדובר הראשון בישראל אשר ברזומה המקצועי שלו נכללים גם תפקיד דובר ראש הממשלה וגם דובר נשיא המדינה
סערת המינוי של נאור יחיא קיבלה תהודה רחבה, כזו שהוא בכלל לא דמיין שתתרחש. ביוני האחרון מונה יחיא לשמש כדובר בית הנשיא תחת כהונתו של יצחק הרצוג. העניין סביב המינוי היה תפקידו הקודם של יחיא כדוברו הפוליטי של דמות מהצד השני של הפוליטיקה - ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. 
סאגת המינוי התרחשה בהובלתם של פעילי "קריים מיניסטר" שהפגינו בדרישה לעצור את המינוי, ואף עתרו לבג"ץ במטרה שהרצוג יחזור בו מהמינוי. אולם העתירה נדחתה על הסף ונאור נכנס לתפקידו בגיבוי מלא של נשיא המדינה. בזירה הציבורית כבר אין זכר לרעש שליווה את ימיו הראשונים בתפקיד, אך בעקבות הביקורות שנאלץ לספוג, בחר יחיא לפעול מתוקף תפקידו למאבק בשיח הפוגעני ברשתות.
כך עלה בחודש האחרון מבין כותלי בית הנשיא הקמפיין "תחשבו טוב", בשיתוף מטא (פייסבוק) ישראל, וידוענים שלקחו בו חלק. עבור יחיא מדובר בחלק מהמחויבות שלו לתפקיד כדובר, לגרום לשיח ראוי ונטול רעל ברשתות החברתיות.
יחיא החל את דרכו המקצועית בחטיבת דובר צה"ל, שם שירת במגוון תפקידים מאתגרים, פיקודיים ומקצועיים בהם רכש ניסיון רב בתחום התקשורת והדוברות. אבל דרכו לשם לא הייתה סלולה מלכתחילה. הוא שובץ לגיוס לחיל התובלה ויועד להיות נהג משאית צבאי. אחרי מאבק, שובץ לפיקוד העורף, ולאחר שעבר קורס קצינים נאבק פעם נוספת, הפעם כדי להיכנס ליחידת דובר צה"ל.
בתפקידו האחרון בדובר צה״ל, שימש כראש מדור טלוויזיה והפקות ולאחריו השתחרר בדרגת רס"ן בתום עשר שנות שירות. קודם לכן שימש כראש מדור תקשורת מקומית ורדיו. עם שחרורו החל לשמש בתפקידי דוברות פוליטיים, תחילה כדובר שר הבינוי והשיכון ובהמשך כדובר שר העלייה והקליטה, ח״כ יואב גלנט. בשנת 2019 מונה נאור לדוברו הפוליטי של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו וכדובר מפלגת הליכוד. בתפקיד זה שימש במהלך שלוש מערכות בחירות ובזמן משבר הקורונה.
במהלך תקופה זו עבד בצמוד לראש הממשלה לשעבר נתניהו והיה אחראי לניהול מערך התקשורת בקמפיינים של מפלגת הליכוד בין היתר בהכנת השרים וחברי הכנסת של המפלגה לקראת ראיונות בתקשורת. לפני כחצי שנה מונה לדוברו של נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג. עם מינויו התעוררה הסערה המדוברת, והיום כחלק מתפקידו עומד יחיא בראש מערך התקשורת של בית הנשיא ומשמש כדוברו האישי של נשיא המדינה. 
יחיא גדל בבית דתי, וכנער היה פעיל בתנועות הנוער ואף כיהן כיו"ר מועצת נוער העירונית ביקנעם. כבר כילד התעניין בשני התחומים שמלווים את עבודתו היומיומית - פוליטיקה ותקשורת, והיה עוקב באדיקות אחרי המתרחש בשתי הזירות.
עם מינויו לתפקיד, הפך נאור לדובר הראשון בישראל אשר ברזומה המקצועי שלו נכללים גם תפקיד דובר ראש הממשלה וגם דובר נשיא המדינה, וכל זאת כשהוא בן 32 בלבד.
צילום: חיים צח

עוד צעירים מבטיחים...