השוק

מס חדש של 45% בדרך: המכה החדשה שנופלת על הנהגים

האיחוד האירופי מטיל מכסים כבדים על רכבים חשמליים מסין. הרקע להחלטה נעוץ בטענות האיחוד כי יצרניות הרכב הסיניות נהנות מ"סובסידיות לא הוגנות", המעניקות להן יתרון תחרותי משמעותי ומסכנות את תעשיית הרכב החשמלי האירופית
מערכת ice | 
פולקסווגן (צילום shutterstock)
האיחוד האירופי נקט היום צעד דרמטי בזירת הרכב החשמלי העולמית, כשהצביע בעד הטלת מכסים של עד 45% על כלי רכב חשמליים מתוצרת סין. החלטה זו מהווה שיא בחקירה שהחלה באוקטובר 2023, ומשקפת את המתח הגובר בין הכלכלות המובילות בעולם. בעוד צרפת תמכה במהלך, גרמניה הביעה הסתייגות, מה שמדגיש את חילוקי הדעות בתוך האיחוד עצמו.
הרקע להחלטה נעוץ בטענות האיחוד כי יצרניות הרכב הסיניות נהנות מ"סובסידיות לא הוגנות", המעניקות להן יתרון תחרותי משמעותי ומסכנות את תעשיית הרכב החשמלי האירופית. המכסים, שיוטלו בהתאם למידת שיתוף הפעולה של החברות עם חקירת האיחוד, נועדו ליצור שוויון בתנאי התחרות ולהגן על היצרנים המקומיים.

תגובת סין לא איחרה לבוא, כשדובר משרד המסחר הסיני טען כי החקירה נפתחה עם "מסקנות ידועות מראש" וכי דווקא האיחוד האירופי הוא זה שמעודד תחרות בלתי הוגנת. למרות זאת, האיחוד הדגיש כי הוא ממשיך לחפש פתרונות חלופיים שיעמדו בסטנדרטים של ארגון הסחר העולמי ויענו על החששות שעלו במסגרת החקירה.
תגובות היצרניות הגרמניות להחלטה היו נחרצות. מרצדס בנץ כינתה את המכסים "טעות" וקראה לדחות את יישומם, ב.מ.וו ראתה במהלך "סימן שלילי" לתעשייה, ופולקסווגן, הנמצאת במשבר, קראה להמשך השיחות בין האיחוד לסין. תגובות אלו משקפות את החשש בתעשיית הרכב האירופית מפני השלכות ארוכות טווח של המהלך על שרשראות האספקה הגלובליות ועל היחסים המסחריים עם סין.
החלטה זו מסמנת נקודת מפנה ביחסי הסחר בין אירופה לסין ועשויה להשפיע משמעותית על שוק הרכב החשמלי העולמי. בעוד שהמטרה המוצהרת היא הגנה על התעשייה המקומית, ההשלכות עלולות להיות מרחיקות לכת, כולל עליית מחירים לצרכנים, האטה בקצב אימוץ רכבים חשמליים, ואפשרות לצעדי תגמול מצד סין. העולם כולו יעקוב בדריכות אחר התפתחויות נוספות בסאגה זו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה