דיגיטל וטק

האיחוד האירופי שוב נגד מטא: "מנויים משלמים ועדיין רואים פרסומות"

מתיחות נרשמת לאחרונה בין מטא לרגולטורים האירופיים בעקבות תכנית המנויים החדשה שהציגה החברה. למרות ההבטחות לחוויה ללא פרסומות, משתמשים עדיין נחשפים לפרסומות, ומטא עלולה לעמוד בפני קנסות כבדים אם לא תשנה את המדיניות שלה בהתאם לדרישות
רפאל בן זקרי | 
מטא-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לאחרונה, עולה שוב לכותרות תכנית המנויים של מטא, המבטיחה חוויה ללא פרסומות, אך ממשיכה להציג פרסומות למשתמשים. התוכנית, אשר נועדה לעמוד בדרישות הפרטיות של האיחוד האירופי, יצרה מתחים משמעותיים מול הרגולטורים באיחוד, הממליצים כעת למטא להציע למשתמשים יותר אפשרויות בחירה.
בכמה אזורים באירופה, מטא מציעה למשתמשים אופציה בתשלום למניעת פרסומות ממוקדות המבוססות על פעילותם. התוכנית הזו נועדה להתאים לתקנות הפרטיות של האיחוד האירופי, אך היא עדיין מגבילה את הבחירות, ודורשת מהמשתמשים לשלם או לעזוב את השירות.
הרגולטורים של האיחוד האירופי אינם מרוצים מהבחירה של מטא ומבקשים לראות אפשרויות חינמיות נוספות ללא מעקב אחר פעילות המשתמשים. אם יימצא כי מטא מפרה את התקנות, היא עלולה לעמוד בפני קנסות של עד 10% מההכנסות השנתיות הגולמיות שלה.
בנוסף, הרשות להגנת הצרכן האירופית (CPC) פתחה בחקירה נפרדת ושלחה מכתב למטא בנוגע להפרות פוטנציאליות של החוק. במכתב צוינו מספר פרקטיקות ש"מעלות דאגה" ויכולות להיחשב "בלתי הוגנות ונוגדות" את הדירקטיבות והחקיקות המסחריות השונות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה