דיגיטל וטק

מטא במבוכה: נדחו הסכמי סודיות של 7,000 עובדיה לשעבר

הוועדה הלאומית ליחסי עבודה בארה"ב פסלה את הסכמי הסודיות והאיסור על השמצה של מטא, בטענה שהם מגבילים את זכותם של העובדים להתארגן. מה המשמעות של ההחלטה הדרמטית הזו עבור מטא ועובדיה לשעבר?
רפאל בן זקרי | 
מארק צוקרברג (צילום shutterstock, unsplash)
הוועדה הלאומית ליחסי עבודה בארצות הברית (NLRB) פסלה את הסכמי הסודיות והאיסור על השמצה של מטא, שנחתמו בידי יותר מ-7,000 עובדים שלה לשעבר. הוועדה קבעה כי ההסכמים הללו מגבילים באופן לא חוקי את זכותם של העובדים להתארגן.
בהחלטה בת 19 עמודים, השופט אנדרו ס. גולין מצא כי הסעיפים הללו בהסכמי הפרישה של מטא הפרו את הזכות המוגנת חוקית של העובדים להתארגן. המקרה נגע במיוחד ל-7,000 עובדים לשעבר שפוטרו במהלך פיטורי הענק של החברה בשנת 2022, כאשר רובם חתמו על הסכם פרישה בן 11 עמודים שהוצע על ידי החברה. בהסכם הפרישה, העובדים שפוטרו קיבלו תשלומי פיצויים מוגדלים והטבות נוספות. בתמורה, נאסר עליהם להשמיץ, לבקר או להוציא דיבה על מוצרי מטא, על ענייני העסקים שלה, הניהול והמצב הפיננסי, או על נסיבות עזיבתם. כמו כן, נאסר עליהם לגלות את תנאי ההסכם.
נטען כי הסעיפים הללו הפריעו לזכות העובדים להתארגן, כיוון שמטא הנהיגה כללים האוסרים על עובדים לדון בשכר, שעות או תנאי העסקה אחרים. ה-NLRB הסכימה עם הערכה זו ומצאה כי השפה בהסכם הפרישה הייתה "רחבה מדי". גולין ציין כי הסעיפים הללו מנעו מהעובדים לשעבר להעלות בעיות בעבודה עם עמיתים, ארגוני עובדים או הציבור, מה שמנע מהם למצוא תמיכה בעת התמודדות עם סכסוכי עבודה. ההגבלות היו תקפות גם אם הצהרות העובדים לשעבר היו נכונות.
ה-NLRB הורתה למטא להפסיק לכלול סעיפים לא חוקיים בהסכמי הפרישה, ולהודיע לכל מי שחתם עליהם כי סעיפים אלה בוטלו. בעוד שמטא נדרשה גם להפיץ הודעה לעובדים המיידעת אותם על זכותם להתארגן תחת חוק יחסי העבודה הלאומי, החברה עשויה לערער על ההחלטה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה