קריירה ולימודים

מכה קשה לעובדים: זה הצעד שמימשה סטארבקס

רשת בתי הקפה האמריקאית יוצאת בצעד נוסף שצפוי לעורר סערה נוספת ביחס בין העובדים לרשת, וזאת ברקע המאבקים המשפטיים שמתרחשים בחודשים האחרונים
מערכת ice | 
סטארבקס (צילום Istock, freepik)
איגוד העובדים בסטארבקס טוען שרשת הקפה סוגרת בית קפה שהתאגד לאחרונה כנקמה על מאמציה האקטיביסטיים. זוהי ההסלמה האחרונה בין התאגדות העובדים הלאומית שצומחת במהירות בתקופה האחרונה לבין ענקית הקפה האמריקנית.
Workers United, האיגוד שתומך במאמצי הארגון בסטארבקס, אמר בהגשה ביום שישי למועצה הלאומית ליחסי עבודה כי סטארבקס מפרה את חוק העבודה הפדרלי בכך שהיא סוגרת לצמיתות חנות באיתקה, ניו יורק. הקבוצה טענה כי מדובר בתגמול מאז שהעובדים במקום הצביעו להתאגד באפריל.
עובדי חנות איתיקה אומרים כי במקור פתחו בשביתה בשל תנאי עבודה לא בטוחים ב-16 באפריל. העובדים יצאו מהבית עקב מצב חירום בפסולת שנגרם ממלכודת השומן שעלתה על גדותיו, לפי הודעת האיגוד. באימייל לוועדת המיקוח של האיגוד, סטארבקס ציינה את מלכודת השומן כסיבה לסגירת החנות.
ועדת האיגודים טוענת שסטארבקס סגרה את החנות כנקמה על פעילות המוגנת בחוק העבודה הפדרלי וכדי למנוע מעובדים במקומות אחרים להתארגן. "זהו ניסיון ברור להפחיד עובדים ברחבי הארץ על ידי נקמה בעובדים שלו", נאמר בהודעת הוועדה.
סטארבקס מסרה כי היא פותחת וסוגרת חנויות "כחלק קבוע" מפעילותה. "המטרה שלנו היא להבטיח שכל שותף נתמך במצבו האישי, ויש לנו הזדמנויות מיידיות בשוק", אמר דובר סטארבקס באימייל ל-CNBC.
האיגוד מבקש מהסוכנות לבקש צו בית משפט פדרלי כדי למנוע או לבטל במהירות את סגירת החנות.
כ-100 בתי קפה של סטארבקס הצביעו להתאגד במסגרת Workers United, בעוד שרק 14 מקומות הצביעו נגד ההתאגדות. Workers United הודיעה השבוע כי היא מקימה קרן של מיליון דולר לכיסוי שכר אובדן של בריסטות ששובתים.
Workers United הגישה לפחות 175 תלונות נגד רשת הקפה בגין נוהלי עבודה בלתי הוגנים, כך דיווח בעבר CNBC. סטארבקס הכחישה את עבירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה