השוק

המניה זינקה ב-68%: האיש הזה זינק להון של 206 מיליארד דולר

הונו הנקי של צוקרברג זינק ל-206.2 מיליארד דולר, בעוד בזוס נותר מאחור עם 205.1 מיליארד דולר זאת לאור הצלחתה יוצאת הדופן של מטא בשנה האחרונה
מערכת ice | 
צוקרברג שוב בצמרת עשירי העולם (צילום shutterstock)
בתפנית דרמטית בעולם ההון, מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא (לשעבר פייסבוק), הפך לאדם השני בעושרו בעולם, כשעקף את ג'ף בזוס, מייסד אמזון. על פי מדד המיליארדרים של בלומברג, הונו הנקי של צוקרברג זינק ל-206.2 מיליארד דולר, בעוד בזוס נותר מאחור עם 205.1 מיליארד דולר. כעת, רק אלון מאסק, מנכ"ל טסלה, מקדים את צוקרברג בכ-50 מיליארד דולר.
עלייתו המטאורית של צוקרברג משקפת את הצלחתה יוצאת הדופן של מטא בשנה האחרונה. מניות החברה זינקו ב-68% מתחילת השנה, וסגרו בשיא של 582.77 דולר למניה. הצמיחה המרשימה הזו הובילה לעלייה של 78 מיליארד דולר בהונו האישי של צוקרברג מאז ינואר - הגידול הגדול ביותר מבין 500 האנשים העשירים בעולם.

מאחורי ההצלחה הפיננסית של מטא עומדת סדרה של דוחות רבעוניים מרשימים. החברה הציגה צמיחה עקבית בהכנסות, כאשר ברבעון השני של 2024 נרשמה עלייה של 22% במכירות, שהגיעו ל-39 מיליארד דולר. זהו הרבעון הרביעי ברציפות שבו החברה מציגה צמיחה של מעל 20% בהכנסות.
מטא מייחסת את הצלחתה להשקעות נרחבות בתחום הבינה המלאכותית, אשר שיפרו משמעותית את ביצועי פלטפורמת הפרסום המקוונת שלה. זאת, לאחר תקופה מאתגרת ב-2021, כאשר שינויים במדיניות הפרטיות של אפל פגעו ביכולת המעקב של מטא אחר משתמשים ברשת, וגרמו לאובדן הכנסות משמעותי.
צעד נוסף שתרם להצלחת החברה היה תוכנית התייעלות נרחבת שהוביל צוקרברג בסוף 2022, במסגרתה פוטרו כ-21,000 עובדים - כרבע מכוח העבודה של החברה. המהלך זכה לתגובה חיובית מצד המשקיעים, ובמקביל החלו עסקי הפרסום של מטא להתאושש, בין היתר בזכות קמפיינים נרחבים של חברות קמעונאות סיניות כמו טמו ושיין. כל אלה הובילו את מטא ואת צוקרברג עצמו לפסגה חדשה בעולם העסקים והפיננסים הגלובלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה