השוק
חברת התעופה נכנסת לפשיטת רגל: קורסת בחובות של מיליארדים
נכון לשנת הכספים 2023, לספיריט איירליינס האמריקאית היה חוב לטווח ארוך וחכירות מימון בסך של כ-3.06 מיליארד דולר, לא כולל פירעונות שוטפים וג'טבלו וספיריט ביטלו את הסכם המיזוג שלהן בשווי 3.8 מיליארד דולר במרץ, לאחר ששופט אמריקאי חסם את העסקה בינואר בשל חששות לפגיעה בתחרות
חברת התעופה האמריקאית ספיריט איירליינס נמצאת במגעים עם בעלי אגרות החוב שלה לגבי תנאי הגשה אפשרית של בקשת פשיטת רגל, כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל". הדיווח הוביל לצניחה של 30% במניות החברה במסחר המאוחר. החברה בוחנת גם אפשרות לארגון מחדש של מאזנה מחוץ לבית המשפט, אך השיחות האחרונות התמקדו יותר בהגעה להסכם עם בעלי האגרות ונושים אחרים לתמיכה בהגשת בקשה לפי פרק 11 של חוק פשיטת הרגל האמריקאי.
הדיונים על פשיטת רגל אפשרית מגיעים חודשים ספורים לאחר שמנכ"ל החברה, טד כריסטי, אמר כי החברה אינה שוקלת פשיטת רגל לפי פרק 11 וכי היא "מעודדת" מהתוכנית שיש לה במקום לאחר שהעסקה עם ג'טבלו נכשלה. ג'טבלו וספיריט ביטלו את הסכם המיזוג שלהן בשווי 3.8 מיליארד דולר במרץ, לאחר ששופט אמריקאי חסם את העסקה בינואר בשל חששות לפגיעה בתחרות.
מניות ספיריט ירדו ב-86% מתחילת השנה, והגיעו לשפל של מתחת ל-2 דולר למניה. החברה הזהירה מהפסד גדול יותר ברבעון השלישי, בעיקר בשל "קרב תחרותי עז" על נוסעי פנאי רגישי מחיר ועודף היצע של מושבים בשוק הטיסות הפנים-ארצי. ספיריט לא הצליחה לדווח על רווח בחמישה מתוך ששת הרבעונים האחרונים, מה שמעלה ספקות לגבי יכולתה לשרת את החוב.
בתגובה לדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", ספיריט הפנתה לשיחת הרווחים של הרבעון השני שלה, שבה אמר המנכ"ל כריסטי כי החברה נמצאת בשיחות עם היועצים של בעלי האגרות שלה כדי לטפל בפירעונות החוב הקרובים, שמועדם ב-2025 ו-2026. כריסטי הוסיף כי זו עדיפות וכי החברה מתמקדת בהשגת "התוצאה הטובה ביותר לעסק במהירות האפשרית".
עוד ב-
נכון לשנת הכספים 2023, לספיריט היה חוב לטווח ארוך וחכירות מימון בסך של כ-3.06 מיליארד דולר, לא כולל פירעונות שוטפים. אילו העסקה עם ג'טבלו הייתה יוצאת לפועל, היא הייתה יוצרת את חברת התעופה החמישית בגודלה בארצות הברית ונותנת לספיריט הזדמנות לשרוד בתקופה שבה היא שורפת מזומנים תוך שהיא מכבידה בחובות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(5):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.עתון מצעמם (ל"ת)צדקיהו 10/2024/06הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.שיכנסו לקו של ת"א -ניו-יורק, ותוך שנה הם ברווחיות (ל"ת)7000 דולר לכרטיס 10/2024/05הגב לתגובה זו2 0סגור
-
1.רק אלעל עם רווחי שיא, החזירים תעבי הבצע על הגב שלנו (ל"ת)ימין שפוי 10/2024/05הגב לתגובה זו4 0סגור
-
אף אחד לא מחייב לטוס איתם (ל"ת)תחיע 10/2024/06הגב לתגובה זו1 0סגור
-
הצחקת !יהידי 10/2024/07הגב לתגובה זו0 0אין ברירה אחרתסגור