השוק

חברת התעופה נכנסת לפשיטת רגל: קורסת בחובות של מיליארדים

נכון לשנת הכספים 2023, לספיריט איירליינס האמריקאית היה חוב לטווח ארוך וחכירות מימון בסך של כ-3.06 מיליארד דולר, לא כולל פירעונות שוטפים וג'טבלו וספיריט ביטלו את הסכם המיזוג שלהן בשווי 3.8 מיליארד דולר במרץ, לאחר ששופט אמריקאי חסם את העסקה בינואר בשל חששות לפגיעה בתחרות
מערכת ice |  1
טיסות (צילום shutterstock)
חברת התעופה האמריקאית ספיריט איירליינס נמצאת במגעים עם בעלי אגרות החוב שלה לגבי תנאי הגשה אפשרית של בקשת פשיטת רגל, כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל". הדיווח הוביל לצניחה של 30% במניות החברה במסחר המאוחר. החברה בוחנת גם אפשרות לארגון מחדש של מאזנה מחוץ לבית המשפט, אך השיחות האחרונות התמקדו יותר בהגעה להסכם עם בעלי האגרות ונושים אחרים לתמיכה בהגשת בקשה לפי פרק 11 של חוק פשיטת הרגל האמריקאי.
הדיונים על פשיטת רגל אפשרית מגיעים חודשים ספורים לאחר שמנכ"ל החברה, טד כריסטי, אמר כי החברה אינה שוקלת פשיטת רגל לפי פרק 11 וכי היא "מעודדת" מהתוכנית שיש לה במקום לאחר שהעסקה עם ג'טבלו נכשלה. ג'טבלו וספיריט ביטלו את הסכם המיזוג שלהן בשווי 3.8 מיליארד דולר במרץ, לאחר ששופט אמריקאי חסם את העסקה בינואר בשל חששות לפגיעה בתחרות.

מניות ספיריט ירדו ב-86% מתחילת השנה, והגיעו לשפל של מתחת ל-2 דולר למניה. החברה הזהירה מהפסד גדול יותר ברבעון השלישי, בעיקר בשל "קרב תחרותי עז" על נוסעי פנאי רגישי מחיר ועודף היצע של מושבים בשוק הטיסות הפנים-ארצי. ספיריט לא הצליחה לדווח על רווח בחמישה מתוך ששת הרבעונים האחרונים, מה שמעלה ספקות לגבי יכולתה לשרת את החוב.
בתגובה לדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", ספיריט הפנתה לשיחת הרווחים של הרבעון השני שלה, שבה אמר המנכ"ל כריסטי כי החברה נמצאת בשיחות עם היועצים של בעלי האגרות שלה כדי לטפל בפירעונות החוב הקרובים, שמועדם ב-2025 ו-2026. כריסטי הוסיף כי זו עדיפות וכי החברה מתמקדת בהשגת "התוצאה הטובה ביותר לעסק במהירות האפשרית".
נכון לשנת הכספים 2023, לספיריט היה חוב לטווח ארוך וחכירות מימון בסך של כ-3.06 מיליארד דולר, לא כולל פירעונות שוטפים. אילו העסקה עם ג'טבלו הייתה יוצאת לפועל, היא הייתה יוצרת את חברת התעופה החמישית בגודלה בארצות הברית ונותנת לספיריט הזדמנות לשרוד בתקופה שבה היא שורפת מזומנים תוך שהיא מכבידה בחובות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק אלעל עם רווחי שיא, החזירים תעבי הבצע על הגב שלנו (ל"ת)
    ימין שפוי 10/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור