תרבות ופנאי

גל גדות: "זה שובר את ליבי, מילים לא יכולות לתאר את הזוועה"

יצחק הרצוג השיק באופן רשמי את מיזם "קול העם" ואת פתיחת הגשת המועמדות למועצה. במהלך האירוע שקיים, שוחח נשיא המדינה עם גל גדות על תופעת האנטישמיות ומצבם העגום של החטופים. גל גדות: "אין יום שעובר מבלי שאני חושבת על החטופים"

מערכת ice |  1
גל גדות בריאיון (צילום First We Feast יוטיוב)
לאחר השקת סקר הנשיא לעם היהודי, אשר במסגרתו ייבחרו הנושאים לדיון במועצה הראשונה ואשר זכה להיענות של אלפי יהודים מכל רחבי העולם, נשיא המדינה, יצחק הרצוג, השיק אמש (ראשון) באופן רשמי את מיזם "קול העם" ואת פתיחת הגשת המועמדות למועצה.
אירוע ההשקה התקיים תחת הסלוגן "קהילה, חיבור והשראה" - לחיבור הקולות היהודים מכל קצוות העולם והשתתפו בו אלפי יהודים מכל רחבי העולם: ארה"ב, ברזיל, קנדה, ספרד, טאיוון, אורוגוואי, ישראל, דרום אפריקה, גרמניה, בריטניה, סינגפור, מישיגן, הוואי, רוסיה ומדינות נוספות.
במהלך האירוע, קיים הנשיא שיחה פתוחה עם השחקנית המצליחה גל גדות במהלכה דנו השניים באנטישמיות הגואה כלפי יהודים בכל רחבי העולם, בחשיבות חוסנו של העם היהודי בעולם ובכוחה של הזהות היהודית לייצר מחר חדש לעם היהודי. מלבד גל גדות, העיתונאית תמר איש שלום נכחה באירוע המיוחד. איש שלום שוחחה עם דניאל ליפשיץ, נכדם של עודד ויוכבד, שנחטפו מביתם שבניר עוז  בבוקר ה-7 באוקטובר. 


(צילום: באדיבות קול העם)
במהלך השיחה, סיפרה מיירוק על מאבקה נגד תופעת האנטישמיות. במהלך האירוע נכחה מיכל גרינגליק, אחותו של החייל שאולי גרינגליק ז״ל שנפל בקרב בעזה בדצמבר, וביצעה את "שיר למעלות" כהוקרה וזיכרון החיילים והחיילות שאיבדו את חייהם בהגנה על ישראל.
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ציין במהלך האירוע: "ה-7.10 היה רעידת אדמה, לכולנו, אירוע מטלטל, קריאת השכמה. והרבה מאוד יהודים שמעולם לא הרגישו ככה, פתאום התעוררו, הצטרפו וחזרו להיות יהודים גאים, אבל יש גם כאלה שעזבו".
השחקנית גל גדות התייחסה לתופעת האנטישמיות הגואה ברחבי העולם ואמרה: "לצערי האנטישמיות שמלווה אותנו היום ליוותה את העם היהודי לאורך כל דרכו, אבל יש בתוכנו את האור ואת היכולת לשנות את המציאות סביבנו.  אני מאמינה גדולה ביכולתנו להתאחד כעם, להפיץ את האור, להילחם למען החטופים ולהחלים כעם, אין לנו אפשרות אחרת, והדרך שלנו לעשות את זה היא להתאחד".


(צילום: באדיבות קול העם)
בהמשך, ציינה גדות: "אין יום שעובר מבלי שאני חושבת על החטופים ועל כך שאנחנו כאן מדברים והם שם בעזה, במנהרות, שורדים כמעט שנה במציאות שהיא הגיהינום, וזה שובר את ליבי. מילים לא יכולות לתאר את הזוועה. אני בקשר עם משפחות החטופים, והן כל כך השפיעו עליי. הן עוברות את הדבר הכי נורא שיש, ובאותו הזמן יש משהו מדהים בעם שלנו, אין תחושת נקמה. כולם מלאים תקווה, אור ואהבה. כולם רוצים שהמצב יסתיים כמה שיותר מהר. זה חייב להסתיים״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גל גדות
    דור 09/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר בתקופת המן הרשע ממציא תורת הגזע מנסים לחסל את בעם היהודי ולא מצליחים ולא יצליחו כי עם ישראל הוא עם קשה עורף.
    סגור