דעות

אמון מחודש? המדינה מתעלמת מהציבור הערבי ורואה בו אויב

כדי להביא לשינוי אמיתי יש להתמודד עם כל הרבדים של המשבר: הפשיעה, הריסת הבתים, השיח הגזעני והפגיעה ברגשות הדתיים. רק כך ניתן יהיה לבנות אמון מחודש ולמנוע את החרפת המתחים המאיימים על עתידה של החברה הישראלית כולה

יאסר חוג'יראת (צילום פייסבוק/ יאסר חוג'יראת)
לאן פנינו מועדות? גזענות ופגיעה ברגשות הדתיים המוסלמים, כישלון בטיפול בפשיעה והריסת בתים כמדיניות נקמנית בחברה הערבית!
בזמן שהחברה הערבית בישראל מתמודדת עם עלייה מדאיגה בפשיעה ובהריסות הבתים, נוספה לאחרונה עוד חזית של קונפליקט – הפגיעה ברגשות הדתיים של המוסלמים סביב עליית דמויות ציבוריות למסגד אל אקצא. השילוב של פשיעה גואה, מדיניות מפלה והפגיעה בסמל המרכזי והקדוש ביותר עבור המוסלמים – מסגד אל אקצא – רק מגביר את תחושת הייאוש והאפליה.
הריסות הבתים ביישובים הערביים נתפסות כחלק ממדיניות רחבה יותר שמדכאת את החברה הערבית. כאשר לצד הריסות אלו נמשכת עלייתם של פוליטיקאים כמו איתמר בן גביר למסגד אל אקצא, מדובר במסר ברור: זכויותיהם של אזרחי המדינה הערביים, לרבות זכויות דתיות, אינן בראש סדר העדיפויות של הממשלה. ההתעקשות של דמויות כמו בן גביר לעלות למסגד אל אקצא, על אף הרגישות הרבה של הנושא, נתפסת כהתגרות מיותרת שפוגעת ברגשות המוסלמים ויוצרת מתחים דתיים ואזוריים.
הפגיעה ברגשות הדתיים מתווספת להרגשה הכללית של החברה הערבית שהיא מופלית. שילוב זה – פשיעה שלא מטופלת, הריסת בתים ללא פתרונות דיור ראויים, גזענות ממסדית והעלייה למסגד אל אקצא – יוצר תחושה שהמדינה מתעלמת מהציבור הערבי ורואה בו אויב.
לסיכום, כדי להביא לשינוי אמיתי יש להתמודד עם כל הרבדים של המשבר: הפשיעה, הריסת הבתים, השיח הגזעני והפגיעה ברגשות הדתיים. רק כך ניתן יהיה לבנות אמון מחודש ולמנוע את החרפת המתחים המאיימים על עתידה של החברה הישראלית כולה.
הכותב: יאסר מחמוד חֻג'יראת, חבר הכנסת מטעם סיעת רע"מ, דוקטור לגנטיקה ובעבר ראש המועצה המקומית ביר אל־מכסור
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    כל ערבי הוא נוחבה בפוטנציה (ל"ת)
    יעקב אשדוד 09/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    סיימנו לטפח אתכם, רק לדכא אתכם כעת עד שתהגרו מכאן (ל"ת)
    ערא 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 5.
    גיזענות? רגשות דתיים?
    אחד מהעם 09/2024/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אמרו לנו שערביי ישראל יהיו גשר לשלום בין ישראל לפלסטינאים.בפו, הפכתם לגייס חמישי.היה יועץ לעראפאת, שעד היום מסתובב בכנסת והיה מאוד עסוק בלהסביר לעראפאת כיצד להתמודד עים ה"בעייה היהודית".עשיתם הכל כדי להרוויח את החשדנות כלפיכם.צאו נגד חברת הרצח הפלסטינית ואז אולי תהיו ראויים לאמון
    סגור
  • 4.
    אתם ממש אוהבים אותנו
    גדעון גונן 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    "ישראל רואה בנו אויב" אומר הח"כ הערבי. לעומת זאת ערביי ישראל ממש אוהבים את ישראל..תאמין לי ח"כ נכבד, ערביי ישראל הרוויחו ביושר את היחס של ישראל כלפיהם ועם זאת מצבם של ערביי ישראל בישראל טובים בהרב בהשוואה לכל ערביי המדינות הסובבות. תנסו לחיות שבוע בעזה. שבועיים במצרים. שבועיים בלבנון בסוריה ובעיקר ואז תבינו את ההבדל.
    סגור
  • 3.
    בכיין
    ברוך 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חתיכת בכיין. קודם כל תמלאו את חובותיכם: תצהירו נאמנות ללא תנאי למדינה. תוקיעו את מעשי החמאס. תגנו בריש גלי את הטירור בלי אבל. וחוץ מזה: תפסיקו לשקר. אל אקצא מעולם לא היה מקום קדוש לאיסלאם. זוהי המצאה של המאה ועשרים לצרכים פוליטיים, שכל כולה מטרתה חיסול מדינת ישראל. זו האמת. והר הבית הוא מקום מקודש ליהודים בלבד. לא נוח לך? רותה שיוויון זכויות? יש מבחר מדינות מסביב שעשויות להתאים לך ולשכמותך
    סגור
  • 2.
    הערבים עם ת"ז כחול מכנים את עצמם פלסטינים - הם אוייב !! (ל"ת)
    יעקב אשדוד 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    אתה מוזמן עם כל מי שחושב כמוך לעבור לסוריה (ל"ת)
    אשקלוני 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור