שיח קהילות

ידע שווה כסף

מנגישים לכם את עולם הפיננסים 181.8K עוקבים בפייסבוק

צילום: ניר דוידזון, מיכאל וינטר
בר נעמני, שי בדיחי
מנהלי הקהילה

ידע שווה כסף

מנגישים לכם את עולם הפיננסים 181.8K עוקבים בפייסבוק

"אנחנו קהילה גדולה, עם כוח והשפעה. גם הגופים הפיננסים מבינים את העוצמה שלנו"

שנת הקמה2018

פלטפורמות דיגטליות: פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, אתר אינטרנט, טלגרם, יוטיוב, פודקאסט וקבוצות ווטסאפ

מייסד: בר נעמני

ספק אם בקיץ 2018, כשבר נעמני ושי בדיחי, החליטו לאחד כוחות לטובת הקמת פורום מקצועי שינגיש ידע פיננסי לקהל הרחב – הם יכלו לחזות את האפקט שייצור המהלך. תוך מספר חודשים כבר איגדה קבוצת הפייסבוק של השניים למעלה מ-10,000 חברים, במה שהיה רק אקורד הפתיחה למיצובה של "ידע שווה כסף" כקהילה הפיננסית הגדולה בישראל.


"לשנינו יש סיפור די דומה", מתאר בדיחי. "בר עבד בהיי-טק ואני כמהנדס תוכנה, ולמרות שכל אחד מאיתנו היה מוקף בחבר'ה משכילים ומוכשרים, די מהר זיהינו שקיימת אצלם בורות גדולה בכל הקשור להתנהלות עם הכסף שלהם. מכיוון שאף אחד לא טרח מעולם להעביר להם (ובעצם לכולנו) חינוך פיננסי, כל ההתעסקות הזו עם כסף יצרה ממש פחד. את החשש והרתיעה אנחנו באים להסיר. היעד מאחורי 'ידע שווה כסף', הוא להעביר אינפורמציה בצורה פשוטה ונוחה, ולספק כלים שיעזרו לכל אחד מאיתנו לשפר את איכות חייו, לפחות בגזרה הפיננסית". 


מאפייני הקהילה וקהלי היעד?
"הקהילה מורכבת מחתך רחב ומגוון של קהלים, בלי סלקציה ובלי אפליה. המסה הגדולה נעה סביב הגילאים 40-25, אבל בין חברי הקהילה ניתן למצוא גם בני 70+ ואפילו בני נוער. 'ידע שווה כסף' היא האכסניה עבור כל שחפץ לקבל ידע פרקטי בעולמות הפיננסיים, זה המכנה המשותף. הדגש הוא על גבולות גזרה רחבים: מטיפים להתנהלות כלכלית מושכלת ותכנון פיננסי, דרך שוק ההון, פנסיה, נדל"ן, חסכונות, ועד נכסים דיגיטליים – אצלנו אפשר למצוא את הכל".


יוזמה משמעותית שהובילה הקהילה?
"אנחנו שניים מתוך חמישה מפתחים של משחק קופסה לילדים שנקרא 'במבי', ומטרתו לחשוף את הדור הצעיר לעולמות הפיננסיים. דרך המשחק ניתן להכיר מושגים פיננסיים מרכזיים (כמו אינפלציה וריבית), ללמוד על אפיקי השקעות (לרבות שוק ההון, קריפטו, נדל"ן, זהב ונפט), לרכוש ידע בניהול משא ומתן בעסקאות, כמו גם בקנייה ומכירה של נכסים. מדובר במוצר פורץ דרך שכבר מייצר סביבו התעניינות גדולה. אגב, אנחנו גם מי שייבאו, תירגמו וערכו את הספר 'המדריך למשקיע המתחיל', שהפך לרב מכר עם למעלה מ-11,000 עותקים".

מתוך משחק הקופסה "במבי" (צילום באדיבות "במבי משחקי חשיבה פיננסית") 

איזה אפקט מייצרת הקהילה עבור חבריה?
"אנחנו קהילה גדולה עם כוח והשפעה, גם הגופים הפיננסיים מבינים את העוצמה שלנו. לצד הנגשה של תוכן פיננסי, 'ידע שווה כסף' הוא גם סוג של מועדון צרכנות שפתוח לכולם. אנחנו נמצאים באינטראקציה מול חברות וארגונים פיננסיים מובלים ומציעים הטבות משתלמות. יש אלינו כל הזמן פניות לשיתופי פעולה – ואנחנו יודעים גם לסרב בנימוס, במידה וההצעות לא עולות בקנה אחד עם האג'נדה שלנו".


העצה הפיננסית הכי טובה שאתם יכולים לתת?
"אם עד עכשיו גלגלתם את האחריות על הכסף שלכם למישהו אחר, ונמנעתם באדיקות מלהבין איך הוא מתנהל – זה הזמן לצלול פנימה. תסמכו על עצמכם, תרחיבו אופקים – זה ישתלם לכם".


מהי השאלה הפיננסית שהכי מפנים אליכם בתקופה האחרונה, מה אתם משיבים?
"שאלה שחוזרת על עצמה – והיום על רקע האינפלציה, עליית הריבית ויוקר המחייה רלוונטית מתמיד – היא 'מה לעשות עם הכסף שנשחק בעו"ש'? אנחנו משיבים שאין תשובת קסם, מה שנכון לאחד לא תמיד נכון לאחר. זה תלוי בסכומים, במטרות – יש לא מעט פרמטרים שצריכים להביא בחשבון. שאלה נוספת, שמאפשרת לנו לתת תשובה פרקטית יותר, היא 'מה זה קרן כספית ואיך בוחרים קרן כזו'? כאן אנחנו מפנים למאמרים שכתבנו בנושא וזמינים בחיפוש קצרצר בגוגל, כולל סקרינר שמשווה בין קרנות כספיות על פי עלויות".

*האמור אינו מהווה ייעוץ פיננסי או פנסיוני.

לאתר "ידע שווה כסף" 

ה₪קעות וחיסכון

המומחים של אלטשולר שחם עם המוצרים הפיננסים שחשוב שתכירו

קהילות נוספות
בית ההשקעות אלטשולר שחם ו/או החברות הקשורות אליו ו/או בעלי עניין באיזה מאלה עשויים להיות בעלי עניין אישי בנושאי הכתבות. אין באמור כדי להוות תחליף לשיווק השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. האמור אינו מהווה ייעוץ פיננסי או פנסיוני.