שיח קהילות

מדברים קריפטו

ביטקוין, מטבעות דיגיטליים, מסחר והשקעה 46.7K עוקבים בפייסבוק

צילום:ירדן שמואלי
בן סמוחה
מייסד ומנהל הקהילה

מדברים קריפטו

ביטקוין, מטבעות דיגיטליים, מסחר והשקעה 46.7K עוקבים בפייסבוק

"שוק הקריפטו הוא חלק בלתי-נפרד מהשיח הפיננסי. מי שלא רוצה להישאר מאחור, אנחנו הכתובת עבורו"

שנת הקמה: 2020

פלטפורמות דיגיטליות: פייסבוק, ווטסאפ

על העניין הגובר סביב ענף קריפטו בישראל, תעיד העובדה שקהילת "מדברים קריפטו" בפייסבוק מרכזת אליה קרוב ל-50 אלף חברים – כשהנתון רק גדל והולך בהדרגה. "היום כולם מבינים ששוק הקריפטו על נגזרותיו – ביטקוין, אתריום, ריפל, לייטקוין – הוא כבר חלק בלתי-נפרד מהשיח הפיננסי", מסביר בן סמוחה, יזם, יועץ, מרצה ומייסד קהילת 'מדברים קריפטו' (ואתר התוכן "CryptoJungle") ומהשמות המזוהים ביותר עם ענף קריפטו בישראל. "מי שלא רוצה להישאר מאחור, יודע שאנחנו הכתובת עבורו".

הקמת "מדברים קריפטו" דרשה מסמוחה היערכות מקדימה. "לקח לי זמן להכין את הקרקע", הוא מתאר. "בכל זאת, הנגשה והפשטה של עולם תוכן מורכב ומתחדש, הדורש התייחסות מקיפה לכלל ההיבטים של מסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים, זה לא עניין של מה בכך. הייתה הרבה מאוד עבודה מאחורי הקלעים, עד שהתהליך הבשיל ליציאה לאוויר".

מאפייני הקהילה וקהלי היעד?
'מדברים קריפטו' היא בפירוש קהילה שפונה לכולם, לא לקבוצה סגורה ומצומצמת. קריפטו הוא ענף דינמי ומתפתח, המנקז אליו עוד ועוד עניין (ומשקיעים) ומחייב אותנו לתת מענה לאוכלוסיות שונות שמבקשות להיות חלק ממנו. מהסיבה הזו בדיוק, גיבשנו מדריכים איכותיים עבור אלו שעושים את צעדיהם הראשונים, וצריכים להבין קודם את הכללים וההתניות. במקביל, אנחנו נמצאים באינטראקציה הדוקה גם מול מיטבי הלכת, אותם מקצוענים שאוכלים, שותים ונושמים קריפטו".

יוזמה משמעותית שהובילה הקהילה?
"כאשר אחת מחברות האשראי הגדולות בישראל השיקה את כרטיס הקריפטו שלה, מחלקת השיווק שלה רצתה באופן לא מפתיע, להגיע אל חברי הקהילה שלנו. קיימנו מו"מ על פרסום, שכלל גם את אתר התוכן, ה-YouTube וערוצים נוספים שלנו ב-CryptoJungle. בחברה הקדישו הטבה של 50 שקלים מתנה, בשווי ביטקוין, למאות חברי הקהילה הראשונים שיזמינו כרטיס. כמעט מיותר לציין שהקמפיין היה מוצלח במיוחד, וכלל ערך רב לכל הצדדים המעורבים".

"להיענות גדולה זוכים אירועי 'הקריפטו הראשון שלי' שאנחנו מקיימים", מציין סמוחה. "מדובר בהרצאות, שיחות ומפגשים בפורמט קליל עם מגוון דמויות מפתח בעולמות הקריפטו, אשר עושות סדר, עונות על שאלות ומייעצות לכל מי שמבקש ללמוד, להכיר ולהשקיע בענף הזה".

בן סמוחה בהרצאה בכנס בכירי התעשייה (צילום באדיבות CryptoJungle)

איזה אפקט מייצרת הקהילה עבור חבריה?
"החשיבות היא בהיבט הכלכלי-טכנולוגי. הקהילה מייצרת מסגרת מקצועית לשיח ולמידה, מרכזת מידע פרטני ועדכני, ולא פחות חשוב – מסייעת בהימנעות מהונאות".

העצה הפיננסית הכי טובה שאתה יכול לתת?
 "למרות שהכסף הוא עוגן משמעותי בחיים של כל אחד ואחד מאיתנו, יותר מדי אנשים ממשיכים להתייחס אליו כאל מובן מאליו. כדי להוציא מכסף שלכם את המקסימום, חשוב להבין מהו כסף, מה התפקיד שלו, איך מנהלים אותו וכיצד הוא משפיע עלינו בצורה סמויה וגלויה".

טיפ שלך למי שרוצה להתחיל להשקיע בקריפטו?
1.לא להשקיע סתם, לקרוא ולצבור מידע לפני שמחליטים במה להשקיע.
2.להתייעץ עם חברי הקהילה, לקבל חוות דעת וטיפים ממומחים שמכירים את שוק הקריפטו לעומק.
3.להשקיע באופן שקול, להימנע מהשקעה לפי הרגש או לפי טרנדים.

*האמור אינו מהווה ייעוץ פיננסי או פנסיוני.

לעמוד קהילת "מדברים קריפטו" בפייסבוק

ה₪קעות וחיסכון

המומחים של אלטשולר שחם עם המוצרים הפיננסים שחשוב שתכירו

קהילות נוספות
בית ההשקעות אלטשולר שחם ו/או החברות הקשורות אליו ו/או בעלי עניין באיזה מאלה עשויים להיות בעלי עניין אישי בנושאי הכתבות. אין באמור כדי להוות תחליף לשיווק השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. האמור אינו מהווה ייעוץ פיננסי או פנסיוני.