שיח קהילות

מאני טוקס

שוק ההון, כלכלה, כסף 69.6K עוקבים בפייסבוק

צילום:אורי קטן
אבי שטרן
מייסד ומנהל קהילה

מאני טוקס

שוק ההון, כלכלה, כסף 69.6K עוקבים בפייסבוק

"היעד הוא לחנך את הציבור שלא לפחד מהשווקים הפיננסיים, להעביר מידע וטיפים שלא ניתן למצוא במקומות אחרים"

שנת הקמה: 2019

פלטפורמות דיגיטליות: פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, פודקאסט

"הרעיון מאחורי הקמת הקהילה היה להסביר לקהל הישראלי לעומק על שוק ההון, אבל לעשות זאת באופן מעניין, קליל ואפילו הומוריסטי. את התחום המורכב הזה אנחנו מתבלים עם הרבה Story Telling, מה שמושך אלינו גם קהל מיומן ובקיא, וגם קהל חדש וסקרן. בסופו של דבר, היעד הוא לחנך את הציבור שלא לפחד מהשווקים הפיננסיים – ולהעביר באופן ישיר ובלי מתווכים מידע משמעותי, כמו גם טיפים פרקטיים שלא ניתן למצוא במקומות אחרים".

למונולוג הזה אחראי אבי שטרן, מי שעומד מאחורי קהילת "מאני טוקס", המאגדת את כל מה שצריך לדעת על שוק ההון, מסחר ומניות תחת קורת גג אחת. "הקהילה הוקמה מתוך זיהוי של צורך", הוא מדגיש. "בישראל לא פעלו קהילות פייסבוק שבהן ניתן לקרוא תוכן מעמיק על השווקים הפיננסיים. קצת אחרי הקמת הקבוצה פרצה הקורונה ונתנה לנו עוד רוח גבית, כשעוד ועוד אנשים התחילו להתעניין בשוק ההון. השילוב בין המגפה לבין טלטלה כלכלית וההזדמנויות שיצרה (יחד עם הזמן הפנוי שהתווסף לי), תידלק עוד יותר את צמיחת הקהילה".

מאפייני הקהילה וקהלי היעד?
"ב'מאני טוקס' ניתן למצוא אנשים מנוסים שעובדים בשוק ההון ובמגזר הפיננסי, לצד ציבור שההיכרות שלו עם העולמות הללו דלילה או אפילו לא קיימת בכלל. מרבית חברי הקהילה הם בני 45-25, וכמעט 50% הם בגילאי 35-25". 
את הפעילות בקהילה ניתן לאפיין בחמישה היבטים:

  • מאמרי תוכן מקצועיים ומקיפים, השופכים אור על הנעשה בשווקים.
  • סיוע בטווח רחב של סוגיות פיננסיות: משוק ההון, דרך בנקאות ועד פנסיה וביטוחים.
  • אווירה קלילה ולא מעונבת.
  • פנייה לקהלים מגוונים – הן מקצוענים, החיים את שוק ההון באופן עקבי רציף, והן חובבנים שעושים צעדיהם הראשונים בשווקים.
  •  תרבות דיון עניינית, בוגרת וללא מהלומות.

אבי שטרן בהרצאה (צילום רמי לוי באדיבות "מאני טוקס")

יוזמה משמעותית שהובילה הקהילה?
"מאז הקמתה, הובילה ומובילה ב'מאני טוקס' כמה וכמה יוזמות חשובות. מדובר בין היתר בקורסי השקעות לנשים, הרצאות התנדבות בעמותת 'בלב אחד' (המטפלת באנשים שנפגעו נפשית במהלך שירותם הצבאי) ושיעורי חינוך פיננסי בבתי הספר התיכוניים. בהקשר הזה צריך גם להוסיף שהיוזמה המשמעותית עוד לפנינו, שווה לעקוב ולהתעדכן".

איזה אפקט מייצרת הקהילה עבור חבריה?
"החשיפה למגוון אדיר של תכנים (כולל ניתוחים ופרשנות אקטואלית) הנכתבים הן על ידי מנהל הקהילה והן על ידי כותבים אורחים, מאפשרת הנגשה של נושאים פיננסיים בגובה העיניים. באופן הזה ציבורים רחבים שכמהים לידע פיננסי אך יש להם חשש ורתיעה – מקבלים באמצעות 'מאני טוקס' תכנים מורכבים שבדרך כל לא מוסברים היטב, באופן קליל ונגיש".

העצה הפיננסית הכי טובה שאתה יכול לתת?
"תהיו בסביבת אנשים שמתעניינים בכסף. השאר כבר יקרה לבד".

טיפ שלך למי שמבקש להשקיע בשוק ההון?
"בשלוש מילים: צניעות, והרבה ממנה. לאלו שרוצים להיכנס לשוק ההון, להשקיע אקטיבית או לסחור – אני ממליץ להקצות סכום צנוע שיהווה שכר לימוד, השתפשפות. צאו מנקודת הנחה שאת הסכום הזה אתם הולכים לאבד, ונסו שייקח לכם כמה שיותר זמן עד שזה יקרה. בנוסף, אל תאמינו לדילים טובים מדי ולכל מיני 'פרצות', שמאפשרות כביכול רווחים קלים ומיידים. דברים כאלה קורים רק לעיתים נדירות ורק לאנשים מיומנים שמכירים את השוק, וממש לא לחסרי הניסיון".

*האמור אינו מהווה ייעוץ פיננסי או פנסיוני.

לעמוד קהילת "מאני טוקס" בפייסבוק
 

ה₪קעות וחיסכון

המומחים של אלטשולר שחם עם המוצרים הפיננסים שחשוב שתכירו

קהילות נוספות
בית ההשקעות אלטשולר שחם ו/או החברות הקשורות אליו ו/או בעלי עניין באיזה מאלה עשויים להיות בעלי עניין אישי בנושאי הכתבות. אין באמור כדי להוות תחליף לשיווק השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. האמור אינו מהווה ייעוץ פיננסי או פנסיוני.