פרויקטים

גמל להשקעה, הדור הבא: כך תדאגו לחיסכון לעתיד הילדים

חשיבות החיסכון לדור הצעיר, לילדים או לנכדים, מקבלת משנה תוקף על רקע הטלטלה הכלכלית של התקופה האחרונה. באלטשולר שחם קיים חיסכון המיועד לכך: קופת הגמל להשקעה "אלטשולר שחם חיסכון פלוס" במהדורת "ממני באהבה". אורון בן חמו, מנהל קשרי לקוחות ומכירות גמל ופנסיה באלטשולר שחם, על מוצר חיסכון במהדורה ייחודית המשלב ערך כלכלי ורגשי

אורון בן חמו (צילום באדיבות אלטשולר שחם)
קופות הגמל להשקעה הושקו בשנת 2016 על ידי משרד האוצר, מתוך יעד ברור וחד משמעי: לעודד את הציבור הרחב לחסוך כספים ולייצר עבורם פרוצדורה גמישה וידידותית לתהליך. בזכות העובדה שאת קופות הגמל ניתן לפתוח בכל גיל ובהפקדת סכומים צנועים – הן נהפכו למכשיר חיסכון אטרקטיבי, הנפוץ גם בקרב החוסכים לטווח הקצר וגם בקרב החוסכים לטווח ארוך.
"הביקוש לקופת גמל להשקעה נובע מכמה סיבות מרכזיות", מרחיב בראיון לאתר ice אורון בן חמו, מנהל קשרי לקוחות ומכירות גמל ופנסיה, בבית ההשקעות אלטשולר שחם. "בראש ובראשונה, זו קופה המתאימה לרוב לכל סוגי החוסכים ומציעה מענה לכל צורך, עם מגוון מסלולי השקעה – כל אחד לפי מטרותיו ותקציבו. לכך יש לצרף את אפקט הגמישות והנזילות: אפשרות הפקדה חד פעמית או קבועה, החל מסכום מינימלי כרצונכם (ולפחות ₪100 ככל שמבצעים הוראת קבע) ועד לתקרה בגובה של כ- ₪76,000 בשנה".
"הכספים נזילים, כך שניתן למשוך אותם בתוך כמה ימי עסקים", מסביר בן חמו. "כמשיכה חד פעמית של כל הסכום או רק חלק ממנו, מבלי לשלם קנס על פירעון מוקדם ובתשלום מס על הרווחים בלבד. אגב, מי שימשוך את הכסף לאחר גיל 60, יוכל גם ליהנות מהטבות מס, כולל פטור ממסים אם ימשוך את הכסף כקצבה".
חיסכון, ברכה, סרטון
בשנים האחרונות מתחדדת בישראל ההבנה בכל הקשור למשמעות של חיסכון עבור הילדים או לנכדים, אשר יאפשר לדור הצעיר נקודת פתיחה נוחה לחיים הבוגרים – כשהם מצוידים בסכום כסף שיוכל לסייע בין היתר בתשלום שכר לימוד אקדמי או שכירות בימי הלימודים, פתיחת עסק או אפילו רכישת דירה. הנושא בוער עוד יותר, על רקע הטלטלה הכלכלית של התקופה האחרונה וגלי ההתייקרויות הנרשמים כמעט בכל תחום.
"לחשיבות הטמונה בדאגה לעתיד הכלכלי של הילדים או הנכדים שותפים היום כמעט כל אמא ואבא, סבתא או סבא", מציין בן חמו. "אם בעבר הנושא הזה היה די בשוליים, היום יש הפנמה שחובה לדאוג לא רק לכאן ולעכשיו, אלא גם לטווחי הזמן הארוכים יותר".
במיוחד עבור הסבות והסבים מציגה אלטשולר שחם את קופת הגמל להשקעה "אלטשולר שחם חיסכון פלוס" במהדורת "ממני באהבה"* – מוצר חיסכון במהדורה ייחודית, המשלב בין חיסכון לחיזוק הקשר הבין דורי.
"פותחים קופת גמל להשקעה עבור היקרים לכם, כשהכספים המופקדים בחיסכון מושקעים בשוק ההון, ולאורך השנים עשויים לצבור תשואה וליהנות מאפקט הריבית דריבית", מפרט בן חמו. "לצד פתיחת החיסכון, ניתן להעלות גם ברכה וסרטון מהלב, שמקליטים הסבים והסבתות עבור הנכדים ושאותה הם יראו בעתיד במועד שיוגדר על ידי מעניקי הברכה. יש פה בהחלט מתנה יוצאת דופן ובעלת ערך רב, הן כלכלי והן רגשי. חשוב להדגיש: המוצר הזה מתאים לסבים ולסבתות, אבל לא רק. הוא רלוונטי לכל מי שמבקש לחסוך עבור אהוביו. ניתן כמובן לפתוח כמה קופות גמל ולחסוך עבור כל אחד מבני המשפחה".
מסירים חסמים
"חיסכון פלוס ממני באהבה", הינו מהדורה חדשה של קופת הגמל להשקעה "אלטשולר שחם חיסכון פלוס", המעניק לכל אחד ואחת את האפשרות לחסוך וליהנות משירותיהם של מנהלי השקעות מיומנים ומקצועיים.
"אנחנו יודעים שאצל מרבית האנשים מונחים כמו 'כסף', 'חיסכון' ו'השקעות' מייצרים חסמים, קשיים וחששות", מתאר בן חמו. "הדברים החשובים מבחינתם הם מציאת גוף פיננסי יציב, שיידע לנהל את הכסף שלהם באחריות, ואשר יסייע להם להעלות את מפלס הביטחון ולהוריד את מפלס החששות. 'אלטשולר שחם חיסכון פלוס' מאפשר ללקוחות שלנו לצאת לדרך הזו, תוך ידיעה שהכספים שלהם מנוהלים בצורה מקצועית".
אורון, איך מגבשים ללקוח מסלול השקעה בהתאמה אישית?
"הרציונל הוא להתאים את נכסי הסיכון בכל מסלול בהתאם לטווח ההשקעה הצפוי – כלומר ככל שההשקעה נפרשת על פרק זמן ממושך יותר, כך לרוב נבחר מסלול עם יותר נכסי סיכון. לדוגמה, אם החיסכון הוא עבור ילד שצפוי לקבל את כספי החיסכון בעוד סדר גודל של 20 שנה או עבור יציאה לפנסיה בעוד כ-30 שנה, העדיפות לרוב תהיה למסלול עם חשיפה גבוהה למניות ומרחב תמרון נרחב יותר ללקיחת סיכונים. לעומת זאת, אם כבר במועד פתיחת קופת הגמל ברור שאת הכסף יידרש למשוך בתוך תקופה של שנים ספורות, נצמצם לרוב את החשיפה למניות ונבחר במסלול סולידי יותר".  
"פה גם עולה עוד יתרון חשוב באפיק הזה של קופת גמל להשקעה", מחדד בן חמו, "והכוונה היא ליכולת לעבור בין מסלולי ההשקעה תוך כדי תנועה מבלי שזה ייחשב כאירוע מס. במילים אחרות, שינוי של ההשקעה בין מסלול ומסלול לא יחייב את החוסכים במיסוי. אם אתם רוצים לדעת מהו סכום החיסכון הצפוי שתוכלו לצבור, מחשבון החיסכון שלנו באלטשולר שחם יסייע לכם לקבל אינדיקציה".
ברמה הפרקטית, איך פותחים קופת גמל להשקעה?
"ההצטרפות היא קלה ונוחה, ואפשרית במגוון ערוצים: באופן דיגיטלי דרך אתר האינטרנט שלנו; בשיחה טלפונית וליווי אונליין על ידי נציגים מטעמנו; או בפנייה לבעל רישיון פנסיוני. חשוב רק להוסיף כי בכל עת ניתן לעקוב אחר קופת הגמל ולהתעדכן באמצעות כניסה לאזור האישי".
*המוצר הינו "אלטשולר שחם חיסכון פלוס" מספר קופה 7797. כפוף להוראות ההסדר התחיקתי, תקנון הקופה ונהלי החברה. תנאי השימוש של הכנת ושמירת סרטון ברכה זמינים לצפייה באתר האינטרנט של החברה.
למידע והצטרפות ל"אלטשולר שחם חיסכון פלוס" לחצו כאן>>
המידע לעיל לרבות הסכומים והשיעורים המפורטים בו, מעודכן לשנת 2023 והוא מוגש כמידע כללי בלבד. המידע אינו מהווה ייעוץ משפטי, המלצה ו/או חוות דעת, ואין בו כדי להוות תחליף להוראות החוק ו/או התקנון ו/או כדי להוות תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או ייעוץ מס המותאמים לצרכי הלקוח. אין במידע משום התחייבות להשגת תשואות. השימוש במידע הוא על אחריותו הבלעדית של המשתמש. עלולות להתגלות סטיות בין ההערכות המובאות במידע לבין התוצאות בפועל.
(בשיתוף אלטשולר שחם)
לחזרה לעמוד הראשי של פרויקט "שיח קהילות"