שיח קהילות

בולסטריט

כלכלה ושוק ההון - ניתוח טכני והשקעות 30.3K עוקבים בפייסבוק

צילום:בולסטריט
מתן משה, ראובן מיזרב
מייסדי ומנהלי הקהילה

בולסטריט

כלכלה ושוק ההון - ניתוח טכני והשקעות 30.3K עוקבים בפייסבוק

"אנחנו הבית לכל מי מחפש, רוצה ואוהב להשקיע בשוק ההון"

שנת הקמה: 2010

פלטפורמות דיגטליות: פייסבוק, טלגרם, ווטסאפ

בזכות פעילות הנמתחת על תקופה של למעלה מעשור, ממצבת עצמה קהילת בולסטריט (BULLSTREET) בחוד החנית בכל הקשור לעיסוק בשוק ההון. דור המייסדים כולל את מתן משה (45) כלכלן, כשאליו חבר ראובן מיזרב (40) מנהל השקעות ומתכנן פיננסי בכיר. השניים מנצחים היום על אחת הפלטפורמות הפופולריות ביותר לקבלת אינפורמציה וניהול אינטראקציה בנושאי שוק ההון, כלכלה וכסף.

"התחלנו את הפעילות עם פורום שקיבל את השם 'בולסטריט' – כדי שהקונוטציה לוול סטריט, הבורסה לניירות ערך בניו יורק, תהיה ברורה ומיידית", מפרט משה. "בשנים הראשונות, איגד הפורום בסך הכל כמה אלפי אנשים. הוא הורכב אז בעיקר מקהל שבקיא בשוק ההון, אנשי מקצוע שמנהלים תיקים במיליוני שקלים".

"ההתפוצצות הגדולה הגיעה בזמן הקורונה", ממשיך מיזרב. "נכסנו אלינו עוד ועוד קהלים חדשים. תוך כדי תנועה הקהילה הכפילה, שילשה וריבעה את עצמה. זיהינו את הרצון הגדול למידע והרחבנו בהדרגה את הפעילות. היום 'בולסטריט' היא קבוצת הסוחרים הגדולה בישראל".

מאפייני הקהילה וקהלי היעד?
"הפילוח אצלנו מעניין. 60%-70% מהחברים בקהילה הם או מעל לגיל 45 או מתחת לגיל 30. המשמעות היא שיש אצלנו קהל צעיר וקהל בוגר, מנוסים לצד מתחילים – קהילה הטרוגנית שרוצה להיות חלק מכל מה שקורה בעולמות של שוק ההון. מגיעות אלינו מאות פניות בשבוע, וכולן זוכות מאיתנו למענה. בהקשר הזה, גם צריך להבהיר שקיים פיקוח קפדני מצידנו על התכנים שעולים בערוצים שלנו. אנחנו מאפשרים שיח חופשי, כל עוד הוא מכבד וענייני, ולא כולל פוסטים שנגועים בפרסומות או פוליטיקה".  

יוזמה משמעותית שהובילה הקהילה?
"קורסים בעולמות הכלכלה, תוכניות להכשרת סוחרים ומפגשי סוחרים".

איזה אפקט מייצרת הקהילה עבור חבריה?
"אנחנו הבית לכל מי מחפש, רוצה ואוהב להשקיע בשוק ההון. היעד שלקחנו על עצמנו הוא לעזור בהעשרת ובהעמקת המידע וההשכלה הפיננסית. 'בולסטריט' היא זירה תוססת. אנחנו פה בוקר, צהרים וערב – חיים את שוק ההון סביב השעון. יש לנו את המיומנות כדי להבין ולאתר איפה מתחבאות ההזדמנויות והיכן כדאי להיזהר. ועדיין חשוב לנו להבהיר לכל משקיע פוטנציאלי הקורא את המידע המופץ בקבוצה, כי הוא אינו יכול להניח כי הסתמכות על הדעות וההמלצות המובאות בה תיצור עבורו רווחים". 

מהי השאלה הפיננסית שהכי מפנים אליכם בתקופה האחרונה, מה אתם משיבים?
"זה משהו בסגנון של 'איפה הכי כדאי לפתוח חשבון?'. כדי שבאמת נוכל לסייע, אנחנו מעבירים למי שפונה אלינו סדרה של שאלות קצרות – וזאת על מנת לקבל תמונת מצב לגבי הצרכים, המטרות וגובה התקציב. בהתאם לתשובות אנחנו יכולים להמליץ ולכוון".

טיפים להתנהלות כלכלית בעידן של יוקר מחייה?
1.לסקור את כל ערוצי השירות שאנו צורכים, לבדוק האם ניתן להוזילם.
2. לבצע בקרה שוטפת על כרטיס האשראי שלנו, לוודא שאנחנו לא מגזימים.
3. לנסות לבנות או לייצר הכנסות נוספות באמצעות כספים קיימים.
4. להגדיר חיסכון חודשי קבוע של 5%-10% מסך הכנסה חודשית לטובת השקעה קבועה.

*האמור אינו מהווה ייעוץ פיננסי או פנסיוני.

לעמוד קהילת "בולסטריט" בפייסבוק

ה₪קעות וחיסכון

המומחים של אלטשולר שחם עם המוצרים הפיננסים שחשוב שתכירו

קהילות נוספות
בית ההשקעות אלטשולר שחם ו/או החברות הקשורות אליו ו/או בעלי עניין באיזה מאלה עשויים להיות בעלי עניין אישי בנושאי הכתבות. אין באמור כדי להוות תחליף לשיווק השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. האמור אינו מהווה ייעוץ פיננסי או פנסיוני.