שיח קהילות

נינג'ה פיננסית

ללמוד איך כסף עובד 108.5K עוקבים בפייסבוק

צילום: מיכאל תומרקין
נתי אהרונוביץ'
מייסד הקהילה

נינג'ה פיננסית

ללמוד איך כסף עובד 108.5K עוקבים בפייסבוק

"תמיד הייתה לי תחושה שתחום הפיננסים סובל מהעדר בעלי מקצוע בלתי תלויים, את זה באתי לשנות"

שנת הקמה: 2018

פלטפורמות דיגיטליות: פייסבוק, אתר אינטרנט

מנהלי הקהילה: יעקב רוטמן, אורי גוטמן, נתי אהרונוביץ'

המשיכה של נתי אהרונוביץ' לעולמות הכלכלה והפיננסים התחילה כבר בגיל צעיר. כנער הוא עבד כאקסליסט זוטר בקרן גידור, ומשם המשיך לשני תארים בכלכלה ולפינה בפייסבוק תחת השם "הנינג'ה הפיננסית" – במסגרתה סייע לחברים בסוגיות הנוגעות לאבטלה, ביטוח, פנסיה, התפטרות מהעבודה או פתיחת עסק חדש.


את גזרת הפרנסה תיחזק אהרונוביץ' באמצעות עסק עצמאי באינטרנט, שכלל מצבת עובדים מהודו ורומניה. על אף רווחים לא רעים, בשלב מסוים החלה לפמפם בו תחושת מיצוי. "עבדתי מהבית, כל היום לבד עם עצמי", הוא מתאר. "אני אדם מאוד סוציאלי והאינטראקציה האנושית חסרה לי. באותה התקופה התחברתי לספר של היזם גרי ויינרצ'ק (גרי וי) שנקרא 'CRUSHING IT', בו הוא מסביר עד כמה חשוב להשמיע את הקול שלך – ואני אימצתי את המנטרה הזו. העליתי הילוך עם פינת 'הנינג'ה הפיננסית', וכשהיא תפסה תאוצה, החלטתי לסגור את העסק ולהפוך את התחביב למקצוע".

בפרספקטיבה של כחמש שנים, אפשר לקבוע כי "נינג'ה פיננסית" היא מהקהילות הפיננסיות הפעילות והעסוקות בישראל. מספר החברים בה כבר חצה את רף 100,000 במנעד רחב של אוכלוסיות ומגזרים. "המשימה שלי היא לתת ידע הפיננסי לכולם", מצהיר אהרונוביץ'. "תמיד הייתה לי תחושה שתחום הפיננסים סובל מהעדר בעלי מקצוע בלתי תלויים, ואת זה באתי לשנות. כיועץ פיננסי, אני עובד עם בעלי הון, אנשים פרטיים ועסקים כדי לעזור להם לעשות יותר מהכסף שלהם".

מאפייני הקהילה וקהלי היעד?
"כל מי שרק רוצה להרחיב את הידע הפיננסי שלו ובשורה רחבה של נושאים: השקעות, פנסיה, חיסכון במס – וזו רק רשימה חלקית. אצלנו 'בנינג'ה פיננסית' יש הקפדה ברורה: בלי אינטרסים, בלי מסחרה ובלי אנשי מכירות".

יוזמה משמעותית שהובילה הקהילה?
"בשנת 2019 עשינו קבוצת רכישה לגמל ולהשתלמות, חסכנו בדמי הניהול על 130 מיליון₪  שנוידו. בעזרת הכוח של הקבוצה הצלחנו לקבל דיל אטרקטיבי מאוד על פנסיה, להערכתי החיסכון היה צפונה מסכום רבע מיליון₪ לשנה".

איזה אפקט מייצרת הקהילה עבור חבריה?
"בראש ובראשונה: חיסכון. מה שהתחיל בפינה בשם 'וכך חסכנו לחבר שלי ₪434 על ביטוח הקטנוע', הפך תוך כדי תנועה לחיסכון בסכומים של עשרות ומאות אלפי שקלים. במצטבר אפשר לומר שבזכות 'נינג'ה הפיננסית' חסכנו לחברי הקהילה סכומי עתק. אני מקבל תגובות ופידבקים ברמה יומיומית שבזכות הקבוצה, הידע והתשובות המקצועיות שהיא מספקת, אנשים רבים עשו שינוי משמעותי בחייהם".

העצה הפיננסית הכי טובה שאתה יכול לתת?
"הדרך לשיפור פיננסי עוברת בהכרה שהלימוד אף פעם לא נגמר. תמיד אפשר להרחיב את הידע, להשתפר ולהתמקצע. כדי לייצר שינוי, צריך קודם כל לבחור מסלול: פנסיה, משכנתה או אפילו לפעול להגשמת חלום הדירה. מתחילים בצבירת מידע, איסוף נתונים והתייעצות עם מומחים – משם לאט אבל בטוח מתקדמים בתהליך".

נתי אהרנוביץ'. "בזכות הקהילה רבים עשו שינוי משמעותי בחייהם" (צילום מיכאל תומרקין)

טיפ שלך להגדלת הכנסה?
"קודם כל הבהרה חשובה: להגדיל הכנסות זה תמיד טוב יותר מלהקטין הוצאות. כאשר אנחנו מגדילים את ההכנסות שלנו, אנחנו גדלים גם כבני אדם. איך עושים את זה? זו כמובן תלוי בפרופיל ובסטטוס, במצב הפיננסי ובכלים העומדים לרשותנו".

"שכיר למשל", מציין אהרונוביץ', "יכול לבנות לעצמו תוואי קריירה שיוביל להתקדמות ההדרגתית בסולם ההיררכיה בארגון בו הוא עובד. לחילופין, הוא יכול לעבור לחברה באותו הסקטור שמשלמת משכורת גבוהה יותר. ערוץ אחר שהפתוח בפניו הוא להקים עסק צדדי קטן בתחום שבו הוא מתמחה ואוהב. מי שיש לו חיסכון שסתם מעלה אבק בבנק, יכול לפנות אותו להשקעה איכותית. בקיצור ולעניין, כל אחד יכול למצוא מסלול שמתאים עבורו".

"מה שחשוב להבין", מחדד אהרונוביץ', "זה שהגדלת ההכנסה לא תבוא מעצמה. היא מחייבת היערכות מראש ונקיטת פעולות. איך אמר חבר טוב שלי, בכיר באחת החברות הגדולות במשק: 'להזדמנויות לא מחכים, הזדמנויות יוצרים'. המשמעות היא שכל אחד מאיתנו יכול לעשות את זה, אם הוא רק יפתח עיניים וינקוט יוזמה".

 *האמור אינו מהווה ייעוץ פיננסי או פנסיוני.

לעמוד קהילת "נינג'ה פיננסית" בפייסבוק
 

ה₪קעות וחיסכון

המומחים של אלטשולר שחם עם המוצרים הפיננסים שחשוב שתכירו

קהילות נוספות
בית ההשקעות אלטשולר שחם ו/או החברות הקשורות אליו ו/או בעלי עניין באיזה מאלה עשויים להיות בעלי עניין אישי בנושאי הכתבות. אין באמור כדי להוות תחליף לשיווק השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. האמור אינו מהווה ייעוץ פיננסי או פנסיוני.