שיח קהילות

עמית עשת

כסף והשקעות 8.1K עוקבים בפייסבוק

צילום:דור פזואלו
עמית עשת
מייסד ומנהל קהילה

עמית עשת

כסף והשקעות 8.1K עוקבים בפייסבוק

"ממש לא משנה הגיל, אזור המגורים או המקצוע – כל אחד ואחת יכולים לשפר את מצבם הפיננסי"

שנת הקמה: 2018

פלטפורמות דיגטליות: פודקאסט, פייסבוק, יוטיוב, אתר אינטרנט

עמית עשת הוא המייסד והפנים של "כסף והשקעות", פלטפורמה רב זרועית שמבקשת לעזור לכל מי שרוצה להתחיל להתמצא טוב יותר בעולם הפיננסי. עשת עצמו הוא מהנדס כלכלה וניהול בהכשרתו, שלאחר 20 שנה בתפקידי ניהול בכירים בענף התעשייה, החליט להקדיש את זמנו לייעוץ פיננסי ועסקי.

"ב-2010 החלטתי על שינוי כיוון", הוא משחזר. "שמתי את הקריירה כתעשיין מאחור וחזרתי לתחום שמשך אותי עוד כילד. אני מאמין שאושר ושמחה הם הבסיס להכל. דרך 'כסף והשקעות', אני משלב בין המקצוע לתחביב, ומרגיש שאני מגשים את הייעוד שלי".

באמצעות דף פייסבוק, פודקאסט (תחת השם "כסף והשקעות"), ערוץ יוטיוב, אתר אינטרנט ייעודי, כנסים והרצאות, ואפילו ספרים פרי עיטו ("כסף והשקעות", "לחשוב עשיר להיות עשיר") מאגד עשת עשרות אלפי חברים ומבקש להעביר 2 מסרים חשובים: ראשית, כסף הוא אמצעי, לא מטרה; ושנית, ממש לא משנה הגיל, אזור המגורים או המקצוע – כל אחד ואחת יכולים לשפר את מצבם הפיננסי. "כולנו עובדים קשה בשביל הכסף שלנו, צריך לתת גם לכסף לעבוד בשבילנו", מדגיש עשת. "זו לא סתם קלישאה או הצהרה באוויר, אלא שאיפה שבהחלט ניתן להגשים".

מאפייני הקהילה וקהלי היעד?
"הפעילות ב'כסף והשקעות' ממזגת בין עולם החומר ועולם הרוח. התגבשה כאן קהילה שמאופיינת בשיח אותנטי לא שיפוטי ונטול מניפולציות. לכאן מגיעים אלו שמבינים את החשיבות הטמונה בהתנהלות כלכלית מושכלת. מבחינתי, יש כאן גאווה כפולה: גם על כך שהחברים מרגישים תמיכה וביטחון, וגם על כך שאחוז הנשים בקהילה הוא גבוה – מה שפחות אופייני לצערי, בעולם הפיננסי".

יוזמה משמעותית שהובילה הקהילה?
"כמי שחי את התחום הפיננסי ברמה היומיומית, הבנתי שמה שבאמת מניע אנשים לפעולה זה 'סביבה תומכת'. לשם כך אני מארגן בכל כמה חודשים כנסים שמייצרים אינטראקציה פיזית: הן בתוך קהל המשקיעים הפוטנציאלי, והן בין המשקיעים לבין לגלריה של מומחים ממגוון עולמות הקשורים להשקעות".

"הסיפתח היה בספטמבר האחרון, ומאז האירועים הללו הם סולד אאוט", מתאר עשת. "אני שומע מחברי הקהילה שהכנסים הם כמו אירוע משפחתי עבורם ושחשוב להם מאוד להגיע אליהם. הכנסים הם כמובן גם חלק מתהליך ההתפתחות והצמיחה של 'כסף והשקעות': מהפודקאסט והפייסבוק למפגש ישיר עם החברים".  

איזה אפקט מייצרת הקהילה עבור חבריה?
"לכל אחד מגיע לחיות ללא דאגות כלכליות ועם אפשרות לממש את הרצונות והמשאלות שלו – וכדי לעמוד ביעד הזה, אני מעניק כלים פרקטיים שייסעו לשנות את דפוסי חשיבה על כסף. לדבר על כסף וגם להבין בכסף זוהי יכולת מעצימה ועוצמתית, לשם אני חותר באמצעות מודל מ.ה.נ.ה – מודל אשר נותן מענה לכל הרבדים הנדרשים לצמיחה פיננסית: מיינדסט ותודעת שפע, הגדלת הכנסות, ניהול הכסף והשקעות".
 
עמית עשת בכנס של "כסף והשקעות" (צילום באדיבות עמית עשת)
 

הטיפ הפיננסי הכי טוב שאתה יכול לתת?
"לא לפחד להשקיע ועדיף להתחיל כמה שיותר מוקדם. כסף מייצר כסף, ואת המוטו הזה אני מציע לכולם להפנים. מעבר לזה, כדאי להביא בחשבון שהמשמעות הטמונה בהשקעה נכונה היא לא רק לכאן ולעכשיו, אלא גם לעתיד ואפילו לעתיד הרחוק. כשתוחלת החיים עולה, חשוב לדאוג שיהיה לכם סכום כסף ראוי שיאפשר להתקיים בכבוד בימי הזקנה".

"עוד טיפ חשוב ממני אליכם", מוסיף עשת, "בדקו את הכדאיות עבורכם באשר לצמצום חובות, משכנתאות והלוואות. יש כלים שיעזרו לכם להפחית את הסכומים שאתם נדרשים להחזיר מדי חודש – אל תהססו להשתמש בהם. רוצים לדעת עוד? כנסו אל אחד הערוצים שלנו ב'כסף והשקעות'".

מהי השאלה הפיננסית שהכי מפנים אלייך בתקופה האחרונה ומה אתה משיב?
"השאלה שתמיד נוהגים להפנות אלי היא 'האם עכשיו זה הזמן הנכון להשקיע' – ואני עונה שתמיד זה זמן טוב להשקיע, השאלה רק באיזה אפיק. ברור שהחלטהכבדת משקל כמו השקעה לא עושים על רגל אחת. צריך לקבוע מהן מטרות ההשקעה ולאיזה פרק זמן (טווח קצר, טווח ארוך), מהו הסכום שתקציבו לכך ואיזה ערוץ הוא הכי אפקטיבי עבורכם. פה לסיוע מצד המומחים יש חשיבות גדולה".

*האמור אינו מהווה ייעוץ פיננסי או פנסיוני.

לאתר "כסף והשקעות"
 

ה₪קעות וחיסכון

המומחים של אלטשולר שחם עם המוצרים הפיננסים שחשוב שתכירו

קהילות נוספות
בית ההשקעות אלטשולר שחם ו/או החברות הקשורות אליו ו/או בעלי עניין באיזה מאלה עשויים להיות בעלי עניין אישי בנושאי הכתבות. אין באמור כדי להוות תחליף לשיווק השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. האמור אינו מהווה ייעוץ פיננסי או פנסיוני.