פרויקטים

"בנינו מנגנון המאפשר לתת ריביות תחרותיות על פיקדונות"

בזמן שסוגיית הריבית על הפיקדונות לא יורדת מסדר היום, באלטשולר שחם פיננשייל סרביסס, הקדימו להרים את הכפפה ולייצר משוואה כלכלית אטרקטיבית ללקוחות. מהי האג'נדה המנחה את החברה וכיצד היא נערכת לשינוי כללי המשחק במט"ח בישראל –מנכ"ל החברה, יוסי מנשה, עם התשובות

בשיתוף אלטשולר שחם | 
יוסי מנשה (צילום סם יצחקוב)
הריבית המזנקת הכניסה את המשק לסחרור, כשהשלכותיה מורגשות היום בשורה ארוכה של תחומים וענפים. רבים בציבור הישראלי נדרשים בעל כורחם לחשב מסלול מחדש, לפחות בכל מה שנוגע לאפיקי ההשקעה שלהם, תחת תנאי שוק חדשים בסביבת ריבית גבוהה ביחס לעבר.
במצב העניינים הנוכחי את הפוקוס תופסים, בין השאר, אפיקים סולידיים יחסית אשר לרוב אינם מגיבים באופן תנודתי, וזאת בניגוד לאפיקים שנוטים לתנודתיות רבה יותר. אחד מהם הוא הפיקדונות, אפיק הנהנה כעת מפופולריות גוברת.
"כבר במהלך 2018 התחלנו להתכונן לתרחיש של עליית ריבית", מספר יוסי מנשה, מנכ"ל אלטשולר שחם פיננשייל סרביסס, חברת הבת של בית ההשקעות הוותיק. "הבנו שזה יקרה במוקדם או במאוחר, ושהמחויבות שלנו היא להתייחס לנושא הזה בתשומת לב – ולכן כאשר הריבית עלתה, לא היינו מופתעים. בהתאם להנחת העבודה הזו, בנינו מנגנון שמאפשר לתת ללקוחות שלנו ריביות תחרותיות על פיקדונות".
אלטשולר שחם פיננשייל סרביסס, הייתה מהחלוצות בשוק המקומי בכל הקשור להרמת הכפפה וגיבוש משוואה המגלמת ריבית תחרותית בפיקדונות ביחס לשוק. כעת, כשהנושא זוכה להד תקשורתי נרחב וניצב גבוה על סדר היום, עוד ועוד גופים פיננסיים משנים גישה והולכים בעקבותיה.
"כבר למעלה משנה שאנחנו נותנים ריביות תחרותיות בפיקדונות שלנו – גם בשקלים וגם במטבע זר, גם ללקוחות פרטיים וגם לתאגידים", מרחיב מנשה. "פה למעשה באה המומחיות שלנו לידי ביטוי, והיא מתכתבת בדיוק עם האג'נדה של אלטשולר שחם  פיננשייל סרביסס: לתת עוד אקסטרה על אותו מוצר פיננסי שכולם מכירים – הן ברמת מחיר והן ברמת השירות".
 
כל פתרונות המט"ח במקום אחד
החזון העומד בפני אלטשולר שחם פיננשייל סרביסס, הוא לאגד מספר רב של שירותי מט"ח תחת קורת גג אחת ולהנגיש את התחום למגוון קהלי יעד. החברה נוסדה ב-2017 על ידי יוסי מנשה ואהרון נבון, ושנה מאוחר יותר היא רכשה את סקיי שוקי הון – במה שהייתה עוד נקודת ציון בולטת בגרף הצמיחה וההתרחבות שלה. בתחילת הדרך עסקה החברה בעיקר בהמרות מט"ח ובמרוצת השנים הרחיבה את פעילותיה. היום, לצד פיקדונות מטבע, מציעה אלטשולר שחם  פיננשייל סרביסס עוד שלושה מוצרים מרכזיים:
 
  • המרות מט"ח ושירותי חדר מסחר. "אנחנו מתאפיינים בשערי המרה תחרותיים ופטור מוחלט מעמלות חליפין", מציין מנשה. "חדר העסקאות שלנו מאגד אנשי מקצוע איכותיים, שתפקידם לתת מענה רחב ולספק פתרונות בזמן אמת לכל צורך שעולה. אצלנו לא צריך לעבור בדרך כל מיני גורמים מתווכים, האינטראקציה היא ישירות מול עובדי חדר המסחר".
 
  • גידור מט"ח. "שירות זה נועד לתת מענה עבור גופים בעלי פעילות גלובלית, בעיקר יבואנים ויצואנים, החשופים לתנודתיות בשערי המטבעות השונים", מסביר מנשה. "אנחנו נותנים מענה ללקוחות שמבקשים לגדר את החשיפה המטבעית שלהם תוך שימוש באסטרטגיות גידור שונות לבקשת הלקוח".
 
  • שירותי העברות בינלאומיות (Cross Border Payments). "השירות הזה התחיל למעשה כשירות משלים עבור לקוחות יבואנים שביצעו אצלנו המרות מט"ח, ורצו להעביר בהקדם האפשרי את הכסף לספקים שלהם מעבר לים", מפרט מנשה. "אנחנו מאפשרים להם גם המרה וגם העברה – ובעלויות זולות יותר ביחס לגופים אחרים בשוק".
 
בפיננשייל סרביסס עושים עוד צעד נוסף קדימה, עם פיתוחה של מערכת המרות ותשלומים מתקדמת. "המערכת הזו תאפשר ללקוחות שלנו לפעול בשתי זירות, המקומית והבינלאומית", מצהיר מנשה. "כדי להבין את האפקט, ניקח לצורך דוגמה יבואן רהיטים מאיטליה. כחלק מהשירות הוא יוכל להעביר אלינו כסף בשקלים בהעברה בנקאית זולה ונוחה, הכסף הזה יוטען לחשבון בינלאומי וירטואלי שנפתח עבור אותו יבואן, ובאמצעותו הוא יוכל לשלם לספק באופן קל ופשוט במטבע המקומי ובמערכת תשלומים מקומית ממש כאילו הוא באיטליה".
"המערכת שלנו צפויה לספק מענה מקיף לסקטור שלם, שכולל עשרות אלפי יבואנים בינוניים וקטנים, שהעבודה שלהם היום מסורבלת ויקרה", מבהיר מנשה. "אנחנו מפשטים, מוזילים ומייעלים כאן תהליכים – והופכים את היבואן הישראלי לשחקן גלובלי. המערכת נמצאת ממש בישורת האחרונה לקראת השקה – ואגב, על הפרק פיתוח של עוד שירותים ומוצרים לטובת קהל הלקוחות".
כאשר מתבקש מנשה לאפיין את לקוחות החברה, יש לו תשובה ברורה: "אנחנו הכתובת לכל מי שיש לו נגיעה למט"ח: תאגידים, חברות בסדר גודל בינוני-קטן, יבואנים ויצואנים, חברות תיירות וגופי שילוח. תוך כדי תנועה ובזכות שיפורים טכנולוגיים שמוטמעים בפעילות השוטפת שלנו, אנחנו מגדילים את גבולות הגזרה ונותנים מענה גם ללקוחות פרטיים, דוגמת משקיעי נדל"ן".
הוגנות, אחריות, מחויבות
באלטשולר שחם פיננשייל סרביסס לא מהססים לכוון גבוה, כשהיעד הוא "לשנות את כללי המשחק במט"ח בישראל". "אנחנו מאמינים שזו מטרה אפשרית, ובאים בכל היבט להראות שניתן לעשות את הדברים אחרת", מדגיש מנשה. "ליבת הפעילות שלנו היא בשוק המט"ח, שם ההתמחות שלנו. חשוב לנו לא לזגזג ולא להתפזר. גם תהליך הגדילה של החברה מתבצע בשיקול דעת. המוטו הוא תמיד להשתפר, להתחדד ולהתייעל למען הלקוחות. הם הנכס הכי גדול שלנו ובראש סדר העדיפויות – ולא ברמת הקלישאה. אנחנו משקיעים משאבים גדולים כדי לספק שירות איכותי, יחס הוגן וליווי מקצועי, ולא פחות חשוב: גם מחירים אטרקטיביים".
תרחיב.
"היעד שלנו הוא לתת ללקוחות שלנו שירות מקצועי יותר, זמין יותר ובמחירים מהטובים בשוק. בסופו של דבר אנחנו מקבלים את הפידבקים מהשטח: על קהל לקוחותינו נמנות מעל 2,500 חברות פעילות רשומות, כמו גם לקוחות פרטיים שמספרם גדל בהדרגה – וזאת על אף העובדה ששמרנו על פרופיל תקשורתי נמוך, כמעט בלי פרסום או שיווק. אני גאה לומר שיש ללקוחות שלנו אמון וביטחון בנו ובשירותים שלנו".
איך עובד שיתוף הפעולה מול אלטשולר שחם?
"החיבור שלנו עם אלטשולר שחם מגיע קודם כל מהמקום שאנחנו שותפים לאותו סל ערכים: מקצועיות, הוגנות, שירותיות – זה הבסיס. כמובן שלהיות חלק מבית השקעות עתיר ניסיון ומוניטין, זו גם אחריות. אנחנו עושים את המרב כדי לעמוד בסטנדרט הגבוה ביותר ושטביעת האצבע שלנו תורגש היטב בגזרת המט"ח".
רוצים לדעת עוד על פתרונות המט"ח של אלטשולר שחם פיננשייל סרביסס? לחצו כאן>>
החברה, אלטשולר שחם פיננשייל סרביסס בע"מ, ח.פ. 515552636 בעלת רישיון מספר 56881 למתן שירות בנכס פיננסי – מורחב מרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה ו/או מי מטעמה אינם בעלי רישיון כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה-1995. אין באמור משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס ואין בו משום תחליף לשירותים כאמור המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור משום המלצה בנוגע לכדאיות הפקדה ו/או השקעה במוצרים או מכשירים פיננסיים כלשהם ואין בדברים משום הזמנה ו/או הצעה לביצוע פעולות במוצרים הנזכרים. אין מדובר בפיקדון בנקאי. אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה כלשהי ו/או לכך שעסקה בנכס פיננסי לא תוביל להפסד.
(בשיתוף אלטשולר שחם)
לחזרה לעמוד הראשי של פרויקט "שיח קהילות"