שיח קהילות

הסולידית

עצמאות כלכלית דרך חיסכון אגרסיבי והשקעה פאסיבית 110K עוקבים בפייסבוק

צילום:טוויטר
הסולידית
מייסדת ומנהלת הקהילה

הסולידית

עצמאות כלכלית דרך חיסכון אגרסיבי והשקעה פאסיבית 110K עוקבים בפייסבוק

"הקהילה כוללת ישראלים מכל הגילאים והשדרות בחברה, שנמצאים במסע לעצמאות כלכלית"

שנת הקמה: 2013

פלטפורמות דיגטליות: פייסבוק, בלוג, טוויטר ופורום הסולידית באינטרנט


"הסולידית", היא מהדמויות המשפיעות ביותר על השיח הכלכלי ברשתות החברתיות. מה שהחל בבלוג צנוע הפך עם השנים לקהילה תוססת, המרכזת סביבה למעלה מ-100,000 חברים – בפייסבוק, בטוויטר ובפורום הסולידית.

רגע מכונן באבולוציה של "הסולידית" היה המחאה החברתית של ראשית העשור שעבר, שהוביל אותה לשתף בסיפור האישי שלה. באמצעות הבלוג שהקימה, היא מובילה כבר עשור אג'נדה הדוגלת בהישענות עצמית ובאחריות אישית.

"את הבלוג ייסדתי ב-2013 בין היתר כמענה ישיר לאותה מחאה חברתית, שהתאפיינה בעיני בעיקר בהחצנה של אחריות כלפי מעלה", היא משחזרת. "הבלוג מקדם עצמאות כלכלית בדרך של חיסכון אגרסיבי והשקעה בנכסים בשוק ההון. הרציונל הוא פשוט: אם אדם מצליח להקטין את הוצאותיו, להגדיל את הכנסותיו ולהשקיע את ההפרש בנכסים מניבים – הרי שלאורך זמן ההכנסה מהם תכסה את מלוא הוצאותיו. בסיטואציה כזו, אדם הופך לעצמאי כלכלית ויכול אפילו להפסיק לעבוד אם הוא מעוניין בכך".

התהודה שייצר סביבו הבלוג, הוביל את "הסולידית" לקחת עוד צעד קדימה ולהקים לצידו גם את "הפורום" – פלטפורמה דיגיטלית שמנקזת אליה קהל גולשים גדל והולך. "כשהבלוג צבר קהל קוראים נכבד, הרגשתי שנכון יותר לאפשר להם לנהל שיח מפרה ביניהם לא רק במסגרת התגובות לפוסטים בבלוג. אגב, יש כ-30,000 תגובות נכון להיום".

פורום "הסולידית" יצא לדרך ב-2015, ומדובר באחת הקהילות הפיננסיות הגדולות ביותר שאינה מנוהלת כקבוצת פייסבוק אלא כפורום עצמאי. "לטובת ניהול הפורום מסייע לי צוות קוראים מתנדבים בהובלת יוסי ק'", מציינת "הסולדית". "ועדיין, אני רואה בבלוג את לב העשייה שלי, כשגם שם התעבורה גבוהה למדי".

מאפייני הקהילה וקהלי היעד?
"הקהילה כוללת ישראלים מכל הגילאים והשדרות בחברה, שנמצאים בשלבים שונים במסע שלהם לעצמאות כלכלית. חלקם מרגישים בנוח גם לשתף את סיפורם באופן אנונימי – מחיילים שמספרים על היציאה שלהם מחובות, ועד אנשי היי-טק שתוהים האם להסתפק בשווי נקי של 10 מיליון₪ או לעבוד עוד שנה אחת בשביל הביטחון הכלכלי. באופן כללי התחושה היא שיש ייצוג חזק לבוגרי תעשיית ההיי-טק בפורום".  

יוזמה משמעותית שהובילה הקהילה?
"אני משתדלת שלא לצאת ולהביל יוזמות מחוץ למרחב המקוון. הבלוג קיים כבר קרוב לעשר שנים – והוא כשלעצמו מהווה יוזמה משמעותית במסגרת הקהילה, במובן הזה שמדובר בבלוג הראשון בישראל שקידם את הרעיונות של תנועת ה-Financial Independence Retire Early (FIRE) – שמדברים על הגעה לעצמאות כלכלית ולאחר מכן יציאה לפנסיה מוקדמת. הבלוג סייע למקם רבים בתהליך הזה והעניק כלים וידע רלוונטי לצורך כך".

איזה אפקט מייצרת הקהילה עבור חבריה?
"אפקט פרקטי. הערך המשמעותי ביותר, כך אני מקווה, הוא הפגת החשש משוק ההון כזירה לעשירים ומקצועניים בלבד, והבנה שמדובר במחולל עושר שאפשר להסתייע בו גם אם אין לך תואר שני במימון".

"מעבר לזה", מבהירה "הסולידית", "המהות המרכזית של הבלוג מתמקדת בהעצמה אישית. השיח החברתי-כלכלי בישראל מתעסק כמעט לחלוטין בהשפעות של 'השיטה' ומגולל בפרוטרוט כמה היא מקשה על אנשים להרוויח, לחסוך או להגיע לעצמאות כלכלית. הבלוג שלי מטה את הדברים חזרה לכיוון הפרט: מה את או אתה יכולים לעשות עם הקלפים שחולקו לכם, איך מונעים מהשיטה לדרוס אתכם, ואלו כלים קיימים עבורכם בכדי להפסיק לרוץ על גלגל האוגר בחיפוש אחר כסף שאותו מיד תבזבזו – וזה רק על קצה המזלג".

העצה הפיננסית הכי טובה שאת יכולה לתת?
1.הכניסו יותר ממה שאתם מוציאים.
2.השקיעו את ההפרש במשהו שאתם מבינים.
3.המתינו. סבלנות מתבקשת כדי לקצור את האפקט של ריבית דריבית. זמן לכסף זה כמו אור לצמח. 

מהי השאלה הפיננסית שהכי מפנים אלייך בתקופה האחרונה ומה את משיבה?
"השאלה הנפוצה ביותר היא משהו בסגנון 'איך מתחילים לעזאזל'. אנשים מבינים שבמציאות הכלכלית הנוכחית הם צריכים להשקיע, אבל חוששים מהפרקטיקה של שוק ההון: איך פתוחים חשבון, איך קונים ניירות ערך וכן הלאה".

רבים מאותם משקיעים פוטנציאליים נתקעים בתסמונת שאני מכנה 'שיתוק מעודף ניתוח'", מרחיבה "הסולידית", "מדובר בסוג של חוסר ביטחון שמייצר אצלם תחושה שהם זקוקים לעוד פיסת מידע ועוד פיסת מידע, מה שמונע מהם להתחיל. אני כמובן, לא רשאית, מסוגלת או מעוניינת לתת ייעוץ השקעות (או ייעוץ כלשהו) לקוראיי, אבל כן מפנה באופן כללי למאמרים רלוונטיים בבלוג, ומציינת שאפשר לשאול שאלות המשך בפורום ולקבל תשובות מאנשים מוכשרים ונחמדים".  

*האמור אינו מהווה ייעוץ פיננסי או פנסיוני.

לפורום "הסולידית"


 

ה₪קעות וחיסכון

המומחים של אלטשולר שחם עם המוצרים הפיננסים שחשוב שתכירו

קהילות נוספות
בית ההשקעות אלטשולר שחם ו/או החברות הקשורות אליו ו/או בעלי עניין באיזה מאלה עשויים להיות בעלי עניין אישי בנושאי הכתבות. אין באמור כדי להוות תחליף לשיווק השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. האמור אינו מהווה ייעוץ פיננסי או פנסיוני.