מדדים ומחקרים

עשירי אמריקה איבדו 78 מיליארד דולר בעקבות נאום פאוול

יו"ר הפד נשא נאום "צ'רצ'ילי" שהפיל את הבורסות וגרם לעשירי ארצות הברית לראות את המניות שלהם נחתכות. "זה יהיה כואב, אבל האלטרנטיבה היא כאב הרבה יותר גדול"
מערכת ice | 
וורן באפט, ג'רום פאוול ואילון מאסק
יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול, נשא נאום של שמונה דקות בלבד ביום שישי האחרון. אך הדקות הללו השפיעו על כלכלת ארצות הברית והעולם, בצורה חסרת תקדים.
הנאום ניתן במהלך כנס ג'קסון הול שנערך בקנזס סיטי, על רקע האינפלציה הקשה שמתמודדת עמה ארצות הברית. פאוול לא חשש לחזור על עמדתו שנוקטת בהעלאות ריבית חדות. "עם ריבית גבוהה והאטה בצמיחה ייווצרו תנאים שיאטו את האינפלציה, אך גם יסבו כאב למשקי הבית ולבתי עסק". אמר.
מאז הנאום המדובר, הבורסות החלו להראות ירידות חדות. בורסת נאסד"ק ירדה ב-3.9%, ה-S&P 500 ירד ב-3.4%, ודאו ג'ונס ב-3%. הירידות הללו כמובן השפיעו ישירות על המניות הנסחרות, שבהן מחזיקים עשירי העולם.
המיליארדרים של ארצות הברית איבדו סה"כ כ-78 מיליארד דולר מאז נאום פאוול. האיש העשיר בעולם אילון מאסק, מייסד טסלה, איבד כ-5.5 מיליארד דולר, האיש השלישי בעושרו, מייסד אמזון ג'ף בזוס, חתך כ-6.8 מיליארד דולר, מייסד מיקרוסופט ביל גייטס איבד 2.2 מיליארד, והמשקיע הדגול וורן באפט, יו"ר ברקשייר האת'וויי, איבד כ-2.7 מיליארד דולר.
 
המשקיעים צריכים להיות זהירים בהגדלת האחזקות שלהם כשהשוק עדיין בנסיגה. ייתכן שהם יצטרכו לסגת אם הם קנו מניות רחבות בימים האחרונים. עם זאת, ה"כאב" הנוכחי לעלייה בשוק עשוי להיות יצירת הזדמנויות לרווחים גדולים, אם כי לא ברור מתי.
נאומו הקצר והמר של פאוול ביום שישי הדגיש את הלקח שנלמד משנות ה-70 עבור קובעי המדיניות - לא להרפות במהירות. ראש הפד אמר כי ארה"ב זקוקה ל"תקופה מתמשכת של צמיחה מתחת למגמה". זה אומר "כאב" למשקי בית ועסקים, אמר, אבל האלטרנטיבה היא "כאב הרבה יותר גדול".
בשורה התחתונה: הפד הולך להעלות את הריביות בצורה משמעותית יותר, ולהשאיר אותן שם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה