בארץ

עצוב: האיש שהביא את הטכנולוגיה לצה"ל נפטר בגיל 96

לאורך חייו, זכה אלכסנדר שפייזר להכרה על פועלו, כולל תעודת הוקרה שקיבל באירוע לציון 60 שנה לממר"ם ותרומתו המשמעותית לתקשוב ולמחשוב בצבא הישראלי הייתה ציון דרך בהתפתחות הטכנולוגית של צה"ל.
מערכת ice | 
חיילים וחיילות-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, pexels)
אלכסנדר שפייזר, דמות מופת בתחום המחשוב הצבאי בישראל, הלך לעולמו בגיל 96. ניצול שואה שעלה לארץ ב-1949, שפייזר היה חלוץ בתחום המחשוב בצה"ל והיה הרמ"ד הפעלה הראשון בממר"ם (מרכז מחשבים ורישום ממוכן). תרומתו המשמעותית לתקשוב ולמחשוב בצבא הישראלי הייתה ציון דרך בהתפתחות הטכנולוגית של צה"ל.
בשנת 2000, שפייזר חיבר את הספר "ממר"ם – מדור הפעלה", המתאר את סיפור חייו המרתק ואת ההיסטוריה של היחידה. בספרו, הוא משתף את חוויותיו מהילדות דרך השואה ועד לעלייתו לישראל ופעילותו בממר"ם. שפייזר מתאר את האתגרים הייחודיים שעמדו בפני היחידה בתקופה שבה המחשוב היה בחיתוליו, ומדגיש את חשיבות היוזמה והיצירתיות של אנשים צעירים בקידום הביטחון הלאומי.

בהקדמה לספרו, שפייזר מדגיש את חשיבות תפקידם של אנשי המחשב בצה"ל בהווה ובעתיד, ומעודד אותם להמשיך לתרום למאמץ הלאומי ולביטחון המדינה. דבריו משקפים את אמונתו העמוקה בכוחה של הטכנולוגיה לחזק את ישראל ולמנוע אסונות עתידיים.
לאורך חייו, זכה שפייזר להכרה על פועלו, כולל תעודת הוקרה שקיבל באירוע לציון 60 שנה לממר"ם. הוא הותיר אחריו מורשת עשירה של חדשנות וחזון, ומשפחה אוהבת הכוללת את רעייתו ציפי, שלושת ילדיו ותשעת נכדיו. סיפור חייו של שפייזר מהווה השראה לדורות הבאים של אנשי טכנולוגיה בישראל, ומדגיש את הקשר ההדוק בין התפתחות טכנולוגית לביטחון לאומי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה