קריירה ולימודים

אבל בעולם העסקים: המנהל המיתולוגי בן ה-86 הלך לעולמו

תחת הנהגתו של אריה קופלמן, שאנל עברה טרנספורמציה מרשימה. בתקופת כהונתו, המכירות של החברה זינקו מ-357 מיליון דולר ל-7 מיליארד דולר, אך הוא הלך לעולמו אמש שנים אחרי שפרש מתפקידו
מערכת ice | 
הייטק (צילום freepik)
איש  העסקים, אריה קופלמן, הנשיא לשעבר ומנהל התפעול של שאנל, שהלך לעולמו בגיל 86, היה דמות מפתח בהפיכתה של שאנל למותג היוקרה הגלובלי המוביל שהיא כיום. נולד למשפחה יהודית בברוקלין ב-1938, קופלמן שילב בין רקע אקדמי מגוון - תואר ראשון בתולדות האמנות מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת קולומביה - לבין חוש עסקי מחודד וראייה אסטרטגית ארוכת טווח. מינויו ב-1985 כנשיא ומנהל התפעול של שאנל בניו יורק סימן את תחילתו של עידן חדש עבור בית האופנה הצרפתי.
תחת הנהגתו של קופלמן, שאנל עברה טרנספורמציה מרשימה. בתקופת כהונתו, המכירות של החברה זינקו מ-357 מיליון דולר ל-7 מיליארד דולר - עלייה של כמעט פי 20. הישג זה לא היה תוצאה של מזל או נסיבות שוק בלבד, אלא של אסטרטגיה מחושבת היטב שכללה שיפוץ חנויות, הגדלת תקציבי פרסום, הרחבת בסיס הלקוחות באמצעות מוצרים במחירים נגישים יותר, ופיתוח משמעותי של קו מוצרי טיפוח העור.

קופלמן הבין את חשיבות האיזון בין שימור המורשת היוקרתית של המותג לבין הצורך בהתאמתו לקהלים חדשים וצעירים יותר. אחד מהישגיו הבולטים של קופלמן היה הרחבת קו הבשמים של שאנל, שהפך לאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה. תחת הנהגתו, שאנל השיקה בשמים חדשים ומצליחים, כאשר הבולט ביניהם היה "קוקו מדמואזל שאנל".
אולם, אולי החותם המשמעותי ביותר שהותיר קופלמן היה באסטרטגיית המיתוג של "שאנל מס' 5", הבושם האייקוני של החברה. החלטתו למנות את ניקול קידמן כפרזנטורית של הבושם ולשכור את שירותיו של הבמאי בז לוהרמן ליצירת קמפיין פרסומי, הפיחה חיים חדשים במותג ותרמה להצלחתו המתמשכת.
למרות שקופלמן התמקד בצד העסקי של בית האופנה, הוא פיתח הערכה עמוקה לעולם האופנה והעיצוב. עבודתו הצמודה עם קרל לגרפלד, המעצב האגדי של שאנל, אפשרה לו להבין לעומק את הקשר בין יצירתיות לבין הצלחה מסחרית. קופלמן הצליח לגשר על הפער בין עולם האמנות והעיצוב לבין עולם העסקים, יכולת שהייתה קריטית להצלחתה של שאנל. הקשר המשפחתי שלו לעולם האופנה, דרך כלתו אלכסנדרה מיכלר קופלמן, עורכת בווג האמריקני, רק העמיק את הבנתו והערכתו לתעשייה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה