השוק

חברת הענק קורסת: איש העסקים הישראלי יינצל עם הצעה מפתיעה?

דרמה בענף היהלומים: מכירת לוסיקס נתקלת במהמורות; משקיע יפני מתמהמה, מתחרה בלגי מעלה הצעה
מערכת ice | 
בני לנדא (צילום אייל יזהר, shutterstock)
הליך המכירה של חברת לוסיקס, המתמחה בייצור יהלומי מעבדה, נקלע למשבר משמעותי. החברה, שהוקמה ב-2016 על ידי היזם הישראלי בני לנדא, מצאה עצמה במצב פיננסי קשה לאחר הפסדים של 65 מיליון דולר בשנתיים וחצי האחרונות, למרות השקעות עתק של 152.5 מיליון דולר. הקשיים הכלכליים הובילו את החברה להליך מכירה, אשר כעת מתגלה כמורכב ורווי מכשולים.
על פי כלכליסט, במרכז הדרמה עומד המשקיע היפני פנאוז'י פוג'ימורי, בעל חברת EDP הציבורית. פוג'ימורי הגיש הצעה מפתה של 2.5 מיליון דולר (כ-9.5 מיליון שקל) לרכישת לוסיקס, הצעה שהייתה גבוהה משמעותית מהמתחרים. ההצעה כללה תכנית תשלומים מורכבת של 36 תשלומים בסך 238 אלף שקל כל אחד, בנוסף ל-950 אלף שקל במזומן. אולם, לפי דיווח של נאמן החברה, עו"ד שי בר ניר, פוג'ימורי לא העביר את הערבות הנדרשת של 10% מסכום ההצעה, כמתחייב מההסכם, גם לאחר פניות חוזרות.

בעוד המשקיע היפני מתמהמה, נכנסה לתמונה חברת פניקס דיימונדס הבלגית, שהייתה המתחרה המקורית בהליך המכירה. בתגובה להצעה היפנית, החברה הבלגית העלתה את הצעתה ל-2.7 מיליון דולר (כ-10.3 מיליון שקל), תוך התחייבות לשמור על העסקתם של 13 מעובדי לוסיקס לאחר הרכישה. צעד זה מוסיף מימד נוסף למורכבות המצב, כאשר כעת עומדות על הפרק שתי הצעות תחרותיות, כל אחת עם יתרונות וחסרונות משלה.
המצב המורכב הוביל את נאמן החברה, עו"ד בר ניר, לפנות לבית המשפט בבקשה להאריך את צו עיכוב ההליכים מעבר לתאריך שנקבע (8 באוקטובר). בקשה זו נועדה לאפשר זמן נוסף לפתרון הסוגיות התלויות ועומדות ולקבלת החלטה מושכלת לגבי עתיד החברה. ההחלטה של בית המשפט בנושא זה צפויה להשפיע באופן משמעותי על המשך התהליך ועל גורלה של לוסיקס.
תוצאות הליך המכירה צפויות להשפיע לא רק על עתיד החברה, אלא גם על גורלם של עובדיה. בעוד ההצעה הבלגית מבטיחה להשאיר חלק מהעובדים, רוב העובדים, המיוצגים על ידי עו"ד אופיר רונן, עלולים למצוא את עצמם ללא עבודה בתום התהליך. מצב זה משקף את המורכבות והאתגרים בתעשיית היהלומים המודרנית, במיוחד בתחום יהלומי המעבדה, שנחשב לחדשני אך גם לתנודתי. התפתחויות אלו מדגישות את הסיכונים הכרוכים בהשקעות בטכנולוגיות חדשניות ואת ההשלכות הרחבות שיכולות להיות לכישלון עסקי על עובדים, משקיעים והתעשייה כולה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה