השוק

ג'רום פאוול: "לא יהיה קל להוריד את האינפלציה"

יו"ר הפדרל ריזרב התייחס להחלטה הדרמטית על העלאת הריבית: "המטרה שלנו היא להוריד את האינפלציה בחזרה ל-2% מבלי שהכלכלה תיכנס למיתון, זה יהיה מאתגר"
מערכת ice | 
יושב ראש הפדרל ריזרב ג'רום פאוול (צילום Sharon Farmer / Brookings Institution, flickr)
יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול התייחס אתמול (חמישי) להחלטה על העלאת הריבית ב-0.5% בארה"ב, ואמר שאינו יכול להבטיח "נחיתה רכה" לכלכלה, כאשר האינפלציה מתקרבת לשיא של 40 שנה, כך עולה מראיון שנתן ל-Marketplace.
"נחיתה רכה היא בעצם רק חזרה לאינפלציה של 2%, תוך שמירה על שוק העבודה חזק., וזה די מאתגר להשיג את זה עכשיו, מכמה סיבות", אמר.  "אף אחד כאן לא חושב שזה יהיה קל. למרות זאת, אנחנו חושבים שיש דרכים להגיע לשם".
לדבריו, שוק העבודה הצפוף במדינה מעלה את הצמיחה בשכר, אך עדיין הימנעות ממיתון תהיה מאתגרת, ולשם כך צריך לנקוט פעולות אגרסיביות: "המטרה שלנו היא להוריד את האינפלציה בחזרה ל-2% מבלי שהכלכלה תיכנס למיתון, או, במילים אחרות, עם שוק עבודה חזק".
על רקע הביקורת לפיה הפדרל ריזב התמהמה בהעלאת הריבית ועצירת תוכנית רכישת האג"ח, גם כשהאינפלציה עלתה, אמר שהוא "לא בטוח כמה הבדל זה היה עושה", והוסיף: "עשינו הכי טוב שיכולנו".
 
כזכור בתחילת החודש דווח כי בהתאם לתחזיות המוקדמות הפדרל ריזרב מעלה את הריבית ב-0.5% ל-1% במקביל הפד מתחיל לצמצם את המאזן האיימתני שלו שעומד על כ-9 טרליון דולר.
המכירה תהיה בהיקף חודשי של 47 מיליארד דולר לפי החלוקה: 30 מיליארד דולר אג״ח ממשלתי ו-17 מיליארד דולר באג״ח מגובה משכנתאות. בפד אומרים כי לאחר 3 חודשים תיבחן השפעת המכירה ויבוצעו התאמות בהתאם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה