השוק

אחרי 66 שנה: חברת פז משנה את השם ואת הכיוון העסקי

שמה החדש של פז נפט יהפוך ל"פז קמעונאות ואנרגיה בע"מ", זאת אחרי שנכנסה בשנים האחרונות לתחום קמעונאות המזון ורכשה את הרשתות "Yellow", "סופר יודה" ו"פרשמרקט"
מערכת ice | 
תחנת דלק פז (צילום Magma Images)
אחת החברות הגדולות והוותיקות בישראל, פז חברת נפט בע"מ, מחליפה את השם שנקבע לה בשנת 1958: בהודעה לבורסה שדווחה הבוקר (חמישי) נמסר כי שם התאגיד החדש הוא: פז קמעונאות ואנרגיה בע"מ.
בבעלות פז, קבוצת האנרגיה הגדולה בישראל, מסופי אחסון וניפוק מוצרי דלק ורשת של כ-270 תחנות דלק, אך בשנים האחרונות עברה מהפך עסקי כאשר נכנסה לתחום קמעונאות המזון ורכשה את הרשתות "Yellow", "סופר יודה" ו"פרשמרקט".
"פז" הוקמה לפני 66 שנה בשותפות של המיליונר היהודי-בריטי סר אייזיק וולפסון עם ממשלת ישראל, שרכשו את מתקניה של חברת "של" שביקשה לצאת מישראל. את השם "פז" הגה הפרסומאי שמואל ורשבסקי. משנת 2006 הפכה פז לחברה ציבורית ללא גרעין שליטה באחת מהנפקות המניות והאג"ח הגדולות בתולדות הבורסה בת"א. יו"ר החברה הוא הראל לוקר והמנכ"ל הוא ניר שטרן.
בשנת 2021 רכשה פז רשת המרכולים "סופר יודה" תמורת 170 מיליון שקל, ובאוגוסט 2021 רכשה את רשת המרכולים "פרשמרקט", תמורת 2.147 מיליארד שקל מהאחים אמיר, כיום בעלי שופרסל.
באוגוסט דיווחה קבוצת פז על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2024, בו הרווח הנקי שלה הסתכם ב-252 מיליון שקל. החברה חילקה דיבידנד במזומן בסך 235 מיליון שקל בגין הרווח ברבעון השני. המנכ"ל ניר שטרן מסר אז: "פז מסכמת רבעון מצוין של תנופת עשייה ושיפור בתוצאות העסקיות וזאת בתקופה בה נמשכת השפעת הלחימה על פעילות סחר הדלקים ותעופה. אנו ממשיכים לבסס את מעמדנו כקבוצת קמעונאות איתנה אשר מייצרת ערך ללקוחות, לעובדים ולמשקיעים. דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בסך 235 מיליון בגין תוצאות הרבעון ומתחילת השנה עומד הדיבידנד על 410 מיליון שקל."

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה