נדל"ן ותשתיות

חברת פז בדרך למהפך בהנהלה? זאת הסערה החדשה בדירקטוריון

האסיפה הכללית אישרה כמה החלטות שיוכלו לקדם מהלך להשתלטות של איש העסקים זוהר לוי, המחזיק ב-16% ממניות החברה. היו"ר המכהן הראל לוקר נבחר לכהונה נוספת. האסיפה אישרה גם את סיום כהונתם של שלושה דירקטורים באופן מיידי: אריק שור, רויטל אבירם ולורי הנובר
מערכת ice | 
זוהר לוי (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, באדיבות סאמיט)
האם איש העסקים זוהר לוי ישתלט על חברת פז? האסיפה הכללית אישרה כמה החלטות שיוכלו לקדם מהלך כזה, על רקע הגדלת אחזקותיו ל-16% באמצעות חברת סאמיט. לוי הכניס לחברת האנרגיה דירקטור מטעמו, מנכ"ל סאמיט ישראל אמיר כהן. הפרטים פורסמו אמש (חמישי) על ידי גולן חזני בכלכליסט. 
זאת ועוד, מקבץ שינויים בתקנון החברה שהובלו על ידי היו"ר הראל לוקר וסאמיט, כוללים את צמצום מספר חברי הדירקטוריון של פז. בנוסף, היו"ר המכהן הראל לוקר נבחר לכהונה נוספת. מינוי מנכ"ל סאמיט כדירקטור בפז מעמיק את השפעתו של לוי בחברה, שכן כעת יש לו שני נציגים ישירים בדירקטוריון.
על פי הפרסום של חזני, במקביל אישרה האסיפה את צמצום מספר חברי הדירקטוריון ממקסימום של עשרה לחמישה עד שבעה, כך שייתכן שסאמיט תפחית את מספר הדירקטורים לחמישה. על פי ההערכות, ההרכב הצפוי בסוף השנה יכלול שלושה דירקטורים רגילים, דירקטור בלתי תלוי אחד ושני דירקטורים חיצוניים.
האסיפה אישרה גם את סיום כהונתם המיידי של שני דירקטורים בלתי תלויים, אריק שור ורויטל אבירם, וכן של הדירקטורית לורי הנובר. בנוסף, אושר שינוי בתקנון החברה הקובע כי לפחות מחצית מהדירקטורים יהיו בלתי תלויים, כולל דירקטורים חיצוניים. שינוי נוסף הוא ביטול הגבלות היתר שליטה בתקנון, שמקל על לוי להגדיל עוד את השפעתו בחברה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה