כסף וצרכנות

מנכ"ל יאנגו דלי: "לוקח לנו ללקט הזמנה של 300 שקלים ב90 שניות" I ריאיון

יאנגו דלי, היא רשת און ליין של הזמנות מצרכים הבייתה שהמודל העסקי שלה הוא יעילות, ליקוט ומשלוח מהיר. יאנגו דלי לא מתיימרת להתחרות ברשתות המזון הגדולות, אבל הם בהחלט רואים צמיחה בשוק הזה, שצמח משמעותית בשלוש וחצי שנים האחרונות. כך אומר לנו טל בטיטו, מנכ"ל יאנגו דלי בריאיון
ענת סימן טוב | 
טל בטיטו מנכל יאנגו דלי (צילום עופר חן)
יאנגו דלי היא רשת און ליין שלרכישות מצרכים הבייתה. המתחרים העיקרים שלה, הם סופרים שכונתיים. המודל העסקי שלהם, מדבר על מודל של יעילות, שירות ופרקטיות. לא תמצאו ברשת שלהם מוצר שחסר, כל מה שבאון ליין קיים במחסן. השוק של עולם המשלוחים המהירים גדל משמעותית בשלוש וחצי שנים האחרונות ולפני טל בטיטו, מנכ"ל יאנגו דלי, השוק יצמח עוד יותר. ריאיון
איך המלחמה השפיעה עליכם?
"הצריכה השנה הייתה מאוד משמעותית. השנה השפיעה פה על כולם. תקופה מאוד קשה ומאתגרת החל מענף המסעדות ועד הסופרים שהיה שם חוסר גדול מאוד בעובדים ועוד. אנחנו כיאנגו דלי, שינינו את האסטרטגיה שלנו, במהלך השנה וחצי האחרונות. היינו בעבר קניות עבור SOS שבזמנו כיוונו לשם וכיום, שינינו זאת כי אנחנו רואים שהלקוחות רוצים ועושים רכישות בתדירות גבוהה יותר. אנחנו רואים רכישה אחת לשבוע בסגמנט של קניות השלמה. יש לציין, כי אנחנו אף פעם לא היינו פתרון לקניות הגדולות יותר. אך עם זאת, הסלים גדלו באופן משמעותי בשנה האחרונה. הסלים שלנו בעיקר מורכבים מרכישות שהם צורך מידי ופגי תוקף. במקביל הגדלנו את אזורי הביקוש שלנו. אנחנו פועלים ב-16 סניפים לוקלים ברחבי הארץ. זמן ההגעה שלנו כיום הוא עד שעה. פתחנו בערים נוספות כמו באר יעקב, נס ציונה ועוד. בעזרת הטכנולוגיה שלנו, אנחנו לא פוגעים באיכות של המשלוח עצמו. הצעד הזה הגיע בעיקר בעקבות דרישה של הציבור של הלקוחות שלנו, שרצו את השירות של האון ליין. אני מניח שזה גם בהלימה אחת עם מה שקורה בעולם האונליין של רשתות המזון הגדולות. שפחות שמות דגש על המקום הזה אפשר לראות את שופרסל על מה קורה איתם במהלך החצי שנה האחרונה מאבדים נתחי שוק. יכול להיות מכוון או לא מכוון באסטרטגיה שלהם."
מה הלקחים שהפקתם מהמלחמה?
"אנחנו לא מפסיקים להפיק לקחים. אנחנו כרשת של קוויק קומרס, צריך להבין את המודל שלנו. אנחנו לא מחזיקים מגוון רחב מאוד כמו שיש ברשתות מזון הגדולות שהן יכולות להגיע ל15,000 מק"טים. אנחנו נותנים פתרון כמו הסניפים השכונתיים. אנחנו מחזיקים באופן קבוע. בין 400-500 מק"טים, אותם אני מנהל דרך מחסן מרכזי שלי. אנחנו מנהלים מגוון מאוד ייחודי ורחב ולכן, השוני אצלנו מאשר במקומות אחרים, זה שאי אפשר להזמין מה שלא שלא קיים במלאי. זאת אומרת מה שרואים באפליקציה, זה מה שקיים. חווית השירות והאכזבה של הלקוחות עובדת ברגע שהם מזמינים את מה שהם רוצים, הם בעצם מקבלים את מה שהם מזמינים. ולכן, עשינו שינויים כמו למשל בעבר, לא הפצנו מוצרים קפואים כי לא היה לנו צורך. היה לנו מענה דרך הספקים. בגלל בעיות לוגיסטיות של הרבה מאוד ספקים בעולם הקפוא, הקמנו מרלו"ג של קפואים בנוסף, אני משיט סחורה קפואה בעצמי, כי ככה אני בעצם פחות נפגע מחוסר זמינות או מאי אספקה של ספקים שהוא בעייתי בתקופה כזאת. לכן אני לוקח את הכל למרלו"ג שלנו הקפואים ושמה מאפסן סחורות  וכך למעשה, אני בעצם פותר את בעיית החוסרים"
היו לכם חוסרים?
"אני מניח שכולם סבלו מאותם מוצרים לפעמים עגבניות, עכשיו יש חוסר מטורף של שמנת  מתוקה. זאת אומרת, תנובה הוא הספק, החזק והמוביל של שמנת מתוקה. מה שקורה  לספקים נופל גם עלינו. זה האתגר כשאנחנו נמצאים בשוק מאוד קטן, כמו מדינת ישראל"
איך התגברת על הייבוא בשנה של המלחמה?
"אני לא  מייבא כלום הכל. אני עובד עם ספקים במדינת ישראל,  ספקים כחול, לבן וגם ספקים גלובאליים. בגלל שאני מחזיק מלאי יותר מצומצם, אני לא צריך את כל הספקים מטורקיה וכולי. אני פחות עובד איתם. נכון להגיד שאם ויליפוד למשל הפסיק לעבוד עם מוצר שהגיע מטורקיה, אז הפסקנו לעבוד עם המוצר. מצאנו תחליפים בשוק הישראלי."
מה עם הפירות והירקות?
 "זה אתגר מאוד גדול, כל מה שקורה בעולם הפירות והירקות בארץ. אני מכיר את התרגילים שמייבאים דרך יוון סחורה של טורקיה. אבל לפני הכל, יש צורך להבין את הצורך של השוק קודם לכן. יש במדינת ישראל ביקושים גבוהים ולמעשה, אין סחורה. לכן, אנחנו חווים עליית מחירים והמחירים אפשר להגיד עפו למעלה. לא פשוט להתמודד עם זה. אבל בגלל שאני יודע לנהל את הביקושים שלי, ויודע לנהל את מערך הזמנות שלי בצורה כזאת שאני פחות חווה חוסרים. אנחנו מקבלים סחורה כל יום טרייה. אין לי מרלו"ג של פירות וירקות אני מקבל את הסחורה ישירות מהספקים.  יש לי ספק שיושב בעוטף, ואני זוכר בתקופה מאוד לחוצה. לא היה לו מי שיארוז סחורה. שיסנו מתניים וירדנו הצוות שלנו לתוך שדרות ספק שקוראים לו אלף אדמה, הוא מספק לדעתי 50% מהתוצרת הירוקה שזה עלים, כוסברה וכולי לכל הרשתות, ירדנו וארזנו את הסחורה עבורנו. רק בשביל שתהיה לנו שרשרת אספקה של המוצרים הבעייתיים הללו".
נושא המחסן שלכם, איך למעשה הוא עובד?
"אנחנו מחזיקים בעצם מרלו"ג אחד גדול שמקבל את כל הסחורה, במקום אחד. הוא בעצם מפיץ את הסחורות שלנו 16 סניפים. גודל כל סניף שלנו נע בין 150-200 מטר. למעשה, אני יודע לחלק את הסניף הזה לערך ל-4,000 מק"טים שמקבלים כל יום סחורה מצוננת, טרייה ויבשה בהתאם לביקושים. כל סניף מחזיק בערך 5-6 ימים מלאי ביטחון. זה בהתאם למערכות הטכנולוגיות שלנו וAI, המערכת הזמנות שלנו בעצם מפצה על ביקושים הולכים וגוברים כל הזמן באופן אוטומטי. יש מערכת אחת שדואגת למלאי של המחסן המרכזי, וישנה מערכת נוספת שבעצם מנהלת הביקושים ומבצעת את ההזמנות מהמרלו"ג לסניפים. מדובר בשתי מערכות מאוד מתקדמות. הלוואי לכל קמעונאי תהיה כזו מערכת. יש בעיות קשות בכל מה שקשור לעולם האונליין. קשה להם מאוד להתמודד עם חוסרים שלפעמים אין והלקוח הזמין, ואחר כך גם שירות הלקוחות צריך לטפל בלקוח הזה. אצלנו הדברים עובדים אחרת".
איך אתם מייחדים את עצמכם?
"השוק שאני חי בו הוא שוק, אני קורא לו ההון דימנד המיידי. כמו משלוחי אוכל ממסעדות שרוצים מעכשיו לעכשיו, אז יש שירות של מוצרי צריכה שרוצים להזמין. אנחנו אף פעם לא התיימרנו להתחרות. בשוק הגדול בשוק המאורגן. בנוסף, עלות משלוח אצלנו יותר זולה מכל מה שקשור בעולם האונליין, שהוא מגיע ל- 30 שקלים וצפונה. יש פערים, לא הייתי אומר שהם כל כך גדולים ומאוד תלוי למי משווים אותנו. אך אם משווים אותנו לשוק השכונתי שהוא שוק מאוד גדול, בתחום הזה אין פערים גדולים. הזמן של האנשים ללכת לסופר, למצוא חניה, לשלם על דלק, לעמוד בקופה הוא זמן שהוא פרייסלס. בסופו של יום, הוא מקבל איכות גבוהה ביותר של זמן משלוח, שהוא מהיר מאוד. שירות ללקוח ניתן באפליקציה בין דקה עד שתי דקות עונים לו מקבל פתרון. לא דיברנו בכלל על כל הקניות הגדולות האלה, של כל הווייסט ובזבוז המזון. אני חושב שנעשו מחקרים בארץ. שכ-30% מהסחורה שהיא מבושלת, מוצרי מקרר פג תוקף, מושלכת בעשרות עשרות מיליארדים. מודל הקוויקומרס בעולם צובר תאוצה ואנחנו רואים את זה מכל מיני מחקרים מכל מיני מתחרים. מה שקורה בעולם זה הולך לתפוס נתח שוק מאוד גדול, גם בגלל הדור איזה דור קונה את המוצרים. בסופו של יום, מי שרוכש את המוצרים זה אנשים שחשוב להם. הזמן שלהם חשוב להם שהם מזמינים ומקבלים את מה שהם הזמינו בלי כל מיני סיפורים שנגמר. אם נסתכל על אירופה, אין להם מקפיא ומקררים ענקיים כמו שבארץ יש. הם קונים כל יום את הצריכה היומית שלהם. מצד שני, בארץ באמת אם אתה עם העבודה המאוד ארוכה והחוסר בזמן אנחנו גם נותנים לזה מענה. ברגע שמזמינים באפליקציה תוך זמן קצר ההזמנה אצלך. אנחנו לא נחליף אף פעם את הסופרים הגדולים"
האם תפתחו סניפים בעתיד?
"לא. המודל שלנו בנוי על יעילות. לוקח לנו זמן ללקט הזמנה של  300 שקלים בדקה וחצי. מרגע הזמנה בממוצע בין 20-30 דקות, הלקוח כבר יקבל את ההזמנה. אנחנו מסדרים את הסחורה מראש, יודעים איפה היא מלוקטת יש סדר וידע מראש מה בממצוע מזמינים בעיקר בכל עיר, אז שמים מוצרים ביחד."
איזה נתח שוק אתם תופסים בשוק היום?
"אני יכול להגיד שאני אדבר עלינו באופן כולל אנחנו בעולם הקוויקומרס מהווים היום לדעתי יחד עם וולט, מעריך שהשוק היום מעל מיליארד שקל. שוק שצמח לפני 3 וחצי שנים מטאורית אני לא חושב שזה יעצור."
כמה המכירות השנה גדלו לעומת השנה הקודמת?
 "אני יכול להגיד שהמכירות של הסל הממוצע גדלו בכערך ב-30% עם כל הקשיים שהיו לנו, גדלנו ב-15%. אנחנו פועלים שהמודל יהיה 'ויזבלי' ועסקי ועסקי ששם אנחנו נמצאים היום. אני כבר מוכיח את המודל העסקי ואפילו מקדים אותו בכמה שנים"
העברתם את השליחים למודל של שליחי  וולט. זה היה מהלך חכם, אתם רואים שזה מניב יותר או שאתם נתקעים במחסור של שליחים?
 "אנחנו לא על עברנו למודל של וולט., העסקה הייתה דרכנו וגם העסקה עצמית. השליחים שלנו עובדים בסניף אחד. ממנו הם יוצאים ואליו הם חוזרים, אז זה מודל שונה מאוד מוולט. יש להם מקום לשבת, יש להם מקום להתפנות, יש להם מקום לאכול. הם נמצאים במקום אחד במקום אחד. נכון מאוד שבמהלך התקופה האחרונה היה מחסור גדול מאוד בשליחים. אבל זה הכללה שאפשר להגיד על כל השוק שהיה לו מחסור בעובדים."
 איך מתגברים על זה בתור רשת שזה העקב אכילס שלה?
 "קשה מאוד, שילמנו שכר לפעמים מאוד גבוה בשביל לשמור על הביקוש ולשמור על  המשלוחים. קשה מאוד, אבל היום כבר השוק נרגע."
 השיטת עבודה חדשה. היא בעצם הוזיל המחירים לצרכן או שזה לא קשור אחד לשני?  "אנחנו אסטרטגית, יש לנו מבצעים שהייתי מגדיר אותם מאוד מאוד מאוד טובים, תחרותיים. זאת, זה המודל. אנחנו יודעים להציע מחירים תחרותיים. אני לא יודע להציע את הכל, אבל אני כן נותן הצעות ערך מאוד טובות. מול המתחרים שלנו, שזה הסופרים השכונתיים. צריך לזכור שאנחנו סופר פרימיום,. בסופר אנחנו מציעים סחורה שהיא ייחודית עם מגוון מאוד רחב של מוצרים שלא תמצאו בסופרים. המון דברים שלא תמצאו, אנחנו מאחדים בתוכנו. לא כולם יודעים לעבוד עם הדברים המיוחדים האלו וזה מה שאנחנו מחפשים."
באיזה עיר יש באמת את הכי הרבה הזמנות?
"קודם כל, תל אביב בראשה עם כל הערי הלווין שסביבה, כמו רמת גן, פתח תקווה. ועכשיו  גם הרצליה, חיפה רעננה רחובות, נס ציונה, עם באר יעקב. אנחנו שוקלים לפתוח גם באשדוד ונתניה, ובכלל להרחיב עוד באזורים משלוחים בעזרת שכלול הטכנולוגיה עוד טיפה, לשלב רכבים למשל גם. אנחנו חושבים על כל מיני פתרונות במודל שלנו."
 המטרות לשנת 2025?
"המטרות קודם כל המטרה להיות רווחית ולגדול ב-50%. והתרחבות סניפים"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה