כסף וצרכנות

מוטי ריכטר פאפא ג'ונס: " אני מחויב להגעה של פיצה תוך 30 דקות" I ריאיון

הפיצה הבינלאומית פאפא ג'ונס, נמצאת בפריסה ארצית של כמעט 40 סניפים ברחבי הארץ עם תכנון לעוד סניפים. הרשת מחוייבת לפיצה אחידה בטעמים בכל העולם, לכן המוצרים חייבים להיות אותו הדבר, מה שהיווה לקשיים בחברה בעקבות המלחמה. וגם, הסטראטפים בהם משקיע מוטי יכטר, בעלי רשת הפיצה פאפא ג'ונס בריאיון
ענת סימן טוב | 
מוטי ריכטר (צילום בנימין אדם)
רשת הפיצות פאפא ג'ונס, היא רשת פיצות בינלאומית שעשתה עלייה לארץ, ולאחר אי הצלחה מוטי ריכטר לקחה את הבעלות עליה והצליח תוך 3 שנים להקים בה 40 סניפים. הם חוו קשיים בעקבות מחזורים במלחמה, שכן המוצרים לפיצות שצריכים להיות אחידים בכל העולם, הם חוו קשיים בייבוא. בנוסף, השקיע מוטי ריכטר בשני סטראטאפים שישפיעו בסוף גם על רשת הפיצה. ריאיון עם מוטי ריכטר, בעלי רשת הפיצה בישראל, פאפא ג'ונס.
רשת פאפא ג'ונס היא רשת בינלאומית. כמה הישראלים שונים מחו"ל?
 "אפשר להשוות את זה בין אירופה לישראל ובין אירופה לארצות הברית. אם מסתכלים על השוק שלהם לעומת ארצות הברית,  אז אנחנו מאוד מאוד דומים לשוק ואוהבים את הרשת ומכירים את המותג הזה כמו שמכירים אותו בארצות הברית, שזה מותג מספר שלוש בעולם. לעומת אירופה. באירופה התרבות אכילה גם בחוץ וגם אכילת פיצות היא שונה. לדוגמא,  במדינות אירופה יש מקומות שלא אוכלים אפילו בצהריים. העובדים שם אוכלים, הם מביאים סנדוויץ' לעבודה ומסיימים את היום שם וחוזרים הביתה ומעדיפים לבשל. אבל אם אנחנו מסתכלים לעומת ארצות הברית שגם בתרבות שלנו כמדינה אנחנו מאוד מאוד אוהבים את המותגים שמגיעים מארצות הברית. אז אנחנו רואים שמכירים את המותג הבינלאומי.
לקוח אצלנו ממוצע מזמין פעם ברבעון פיצה. אנחנו מאוד מודדים את הקנייה של כמות הפעמים שלקוח קונה ברבעון כי חשוב לנו להבין איפה הבעיה. אנחנו כמותג כל הזמן מנסים לשפר את עצמנו ולהבין אנחנו יכולים לשפר את כמות הפעמים שלקוח יקנה מאיתנו ולא אצל המתחרים שלנו ולכן אנחנו מודדים זאת. אנחנו כרשת, פאפא ג'ונס אחת החוזקות שלנו אלו הפיצות המיוחדות שבאות מהרשת הבינלאומית ואנחנו רואים שהלקוחות מאוד אוהבים אותה. ש-35% מהקניות שלנו הם פיצות מיוחדות שמגיעות עם תוספות מובנות."
מה הפיצה הפופלארית אצל הישראלים?
"כן. את האמת שמפתיע מאוד, אבל הפיצות עם הפפרוני, פפרוני ספיישל. זאת הפיצה המיוחדת שלנו, שזה פפרוני, עם שש גבינות איטלקיות. היא מאוד נמכרת. פיצה נוספת, זו הפיצה היוונית, שזה עם גבינת פטה, בצל, עגבניות, זיתים שחורים. היא טיפה פיקנטית, אבל אנשים משתגעים גם עליה. ואלו הם  הבסט סלר שלנו".
המלחמה השפיעה עליכם?
"אנחנו כרשת ואני במהות שלי כבעלים של הרשת אנחנו מפעילים את הרשת ומה חשוב לנו שהרשת תמשיך לעבוד במיוחד בגלל שאיכפת לנו שלנו כזכיינים ומנהלי סניפים. אבל אנחנו גם מחזיקים אנשים עצמאים שהם הזכיינים וחשוב לנו שהעסק ימשיך לעבוד בכל עת  ואחד הדברים הראשונים שעשינו שנה שעברה בכל הטלטלה שהייתה  זה להמשיך להפעיל את העסק, בהתחלה זה היה מאוד קשה. אנשים לא ידעו מה קורה מימינה ומשמאלם. אבל אחד הדברים הראשונים שעשיתי אחרי שקיבלנו את הבשורה, זה להמשיך לעבוד. המשכנו לתפעל את המפעל בצקים טריים שלנו, שהוא היחיד בארץ. אז אחד הדברים שהיינו חייבים לעשות, הבאנו את הצוות שלנו, הבאנו את כל המנהלים מהמטה והתחלנו לייצר בצקים, כי היה כאן חשש מהעובדים להגיע אז כל המנהלים הגיעו לפה, ואני מצאתי את עצמי מייצר בצק ושוטף מגשים בשביל להמשיך להפעיל את העסק. גם הזכיינים שלנו ומנהלי הסניפים חזרו לעבוד. היה לנו בסך הכל סניף אחד שהיה מושבת לתקופה ארוכה וזה הסניף באשקלון, בגלל שהייתה שם סיטואציה שבה לא יכלנו באמת להפעיל את הסניף, עקב המצב הבטחוני. ראינו שהמגמה בה האנשים יושבים בבית כשהם לא יודעים מה המצב, הם הזמינו פיצה. כמובן שבאותה תקופה גם יצאנו במבצעים מיוחדים בכדי לעודד את הלקוחות להזמין. בנוסף, בשנה הזו בגלל שרוב הלקוחות שלנו נשארו בארץ, אז יש לנו גידול. כשיש מלחמות לצערי וכמו הקורונה שהייתה אז יש גידול במכירות והעסקים ממשיכים לגדול בכמות המכירות. כי אנשים יושבים בבית ומזמינים, כמובן שאנחנו מתאימים מבצעים מיוחדים"
כמה הייתה העלייה במכירות השנה?
"השנה חווינו עלייה של כ- 15%"
חוויתם מחסורים של מוצרים?
"אחד הדברים שקרו אחרי החרם שנוצר מטורקיה זה שנוצר מחסור במספר מוצרים שהם מאוד חשובים. אחד מהם זה הקרטונים שהרשת מייבאה מטורקיה. יש לנו את הפפרוצ'יני שמגדלים אותו בשבילנו. לכל העולם מגדלים אותו בטורקיה ואחד הברקסים שקיבלנו זה שלא ילכנו לייבא את זה לארץ. בנוסף, קינוחים שאנחנו מביאים גם והרוטב פיצה, זה רוטב שמגיע מפורטוגל ורוטב שום שמייצרים אותו לכל פאפא ג'ונס והוא מיוצר בארה״ב. ניהלנו חפ"ק וחמ"ל בנושא הזה. מזלנו שהרשת הבינלאומית מנסה לייצר לנו כל הזמן פתרונות. מבחינת הקרטונים, היה לנו לחץ אדיר בנושא הזה ומצאנו פתרון מיוון וחלק מהקרטונים חזרנו לייצר בארץ. אבל הבעיה שבארץ, המחירים היו הרבה יותר גבוהים והאיכות הרבה יותר גבוהה. אז נוצר פה מצב שפשוט לא עמדו בעומס ונוצר חלק מהקרטונים. חלק אחר הייתי צריך לייבא במטוסים בשביל לעמוד במוצרים מה שגם הייתה עליית מחירים בנושא. אמנם, את מחיר הפיצה לא העלנו, אבל חווינו עליות מחירים מטורפות גם למשל ברוטב שום שמגיע מארצות הברית, בגלל שהוא עבר באזורים בו החות'ם יורים, אז הייתה עצירה של אוניות ואחר כך עליית מחירים. יש לנו מוצרים שגם היינו מייביאים אליהם.  הגדלנו את המלאים בארץ, כי זה מאסט בשבילנו לעבוד עם רוטב, שהוא רוטב הייחודי של פאפא ג'ונס ויש לנו מלאי לשנה קדימה. ‫העגבניות הן מיוחדות וגדלות בפורטוגל. ‫קוטפים אותן פעם בשנה, ולכן לא חווינו מחסור. אבל היינו צריכים להגדיל את המלאי, למקרה ו, והמשמעות לכך, היא אחסון גדול יותר משמע מחסנים גדולים יותר וגם כאן היו ‫עליות מחירים משמעותית בנושא הזה. לפני שלושה חודשים, רצינו להזמין שמרים, שאותו ספק מיוצר בטורקיה. אין לנו שמרים. אז הפעלתי את מנהל הספקים של כל הרשת פאפא ג'ונס, ומצאנו ספק אחר שיכול להביא לנו שמרים שנמצאו בהולנד. חייבים את אותו ספק בשביל לייצר את אותה פיצה כמו בכל העולם, כי בכל מקום שתאכלו הטעם יהיה אותו הדבר. אז הצלחנו למצוא פתרונות, שהיו יקרים יותר פי שתיים, אבל אין לך ברירה. יש לנו ביקורות בכדי לעמוד בסטנדרט הבינלאומי וליצר אחידות בכל העולם."
פאפא ג'ונס היא פיצת פרימיום. יש לה מקום במציאות בו הכל יקר?
"המוצרים שלנו הם הכי איכותיים שיש, אבל אנחנו פיצה לכולם. המחירים שלנו אטרקטיביים, ולעומת המוצרים אנחנו באותו ממוצע של מחירים של רשתות אחרות. אנחנו לא מנסים להיות יקרים יותר, אנחנו מנסים לשמור על רמת מחירים סבירה שמתאימה לכולם. יש לנו גם מבצעים, ואנחנו גם עובדים עם מועדוני לקוחות בשביל לייצר אטרקטיביות לכל יד וכיס. אנחנו מאמינים גם  שהמותג הזה בסוף יום, המטרה שלשמו שקמנו את העסק הזה ואחד הדברים החשובים לי ולאשתי שהקמנו את העסק הזה ביחד, היה שבסוף יום תהיה חשיפה לכל לקוח וכל לקוח יוכל לאכול אצלנו וליהנות מפיצה איכותית במחיר אטרקטיבי. אנחנו רשת פיצה שלישית בגודלה בעולם, יותר בקטגוריה של מזון מהיר וכיפי."
מה המטרה הבאה של הרשת?
"היינו צריכים לעשות לפתוח 25 סניפים בחמש שנים, סיימנו את תהליך הפיתוח בשלוש שנים. חתמנו הסכם חדש של פיתוח לרשת, אנחנו אמורים להגיע עכשיו ל-65 סניפים היום אנחנו בקצב התפתחות. אנחנו אמורים לפתוח עד סוף שנה כדי להיות 40 חנויות. והמטרה להמשיך לפתח את העסק. הגענו למקומות שבהתחלה לא כיוונו להגיע אליהם. הלקוחות נהנים איתנו. אנחנו מתחילים גם להתפתח למקומות שקצת יותר קטנים, אבל הלקוחות מחכים לנו שם. אני רואה ילדים עוברים, אומרים 'פאפא ג'ונס. וואו, פאפא ג'ונס הגיעו לפה' וזה מרגש אותי ברמה של לפעמים צמרמורות בגוף. רשתות בינלאומיות לא כולן מצליחות לצלוח את הכניסה לישראל. המטרה באמת להמשיך לפתח ולקדם את העסק ולפתוח בעוד מקומות."
יש עוד תחומים באופק?
"אני תמיד פתוח להצעות חדשות ודברים מעניינים על הפרק. כרגע, יש לנו שני סטארט-אפים שהשקענו בהם בתקופה האחרונה, כי אנחנו מאמינים שהם יכולים לעזור לנו גם ברמה של הרשת. אחד מהם ליב"ה, שזה סטראטאפ  שמתעסק בתחום הארכת תוקף למוצרים. זה מאוד עניין אותי ברמה האישית. יש מחקרים שהם עשו של תותים שמחזיקים שלושה ימים בסופר ביחד עם הפטנט הרשום שלהם זה מאריך את התוקף לעוד שבעה ימים. ויש לנו עוד סטארט אפ שהשקענו בו בתחום הדגים, שאנחנו מאוד מאמינים בזה,
זה פתרון בשביל לגדל דגים ללא כל ההשלכות מסביב וגם שלא יפגעו בסביבה. אנחנו מאוד מאמינים בזה ולכן החלטנו להשקיע. אנחנו מחפשים עולמות חדשים להשקיע בהם, אנחנו מתפתחים." 
איך אתם מבדלים את עצמכם מרשתות אחרות?
"בסוף יום זה האיכות מוצר והשירות שהלקוח יקבל. אנחנו דואגים שברמה יומיומית אנחנו עוקבים ועושים ביקורות כולל לקוחות סמויים בכל הסניפים. ברמה שפעם בחודש יש לקוח סמוי שמגיע לסניף ובודק את איכות המוצר שלנו. ואם יש בעיות או דברים שהם לא תקינים, אז אנחנו מטפלים בהם במקום. גם בשירות לקוחות. אנחנו מתחייבים ללקוחות שאנחנו הרשת היחידה מגיעה עם פיצה ללקוח תוך 30 דקות. גם במצב היום שיש מחסור בכוח אדם של שליחים. זה חשוב לי מאוד. כי ככה אנחנו מבינים מהניסיון שלנו, שלקוח צריך לקבל את הפיצה שלו עד 30 דקות והוא רוצה לשלם על משהו ולקבל את מה שהוא קיבל, זאת אומרת מוצר איכותי, ברמה גבוהה ביותר. ואם זה לא קורה, אנחנו גם דואגים לפצות ולטפל.
ניהלת בעבר רשת אחת מוכרת של פיצות, זה סייע לך?
"בטח. אני מאמין שכל ידע שאתה צובר עוזר לך. קיבלתי משם הרבה מאוד ידע וניסיון ולמדתי את הדברים הטובים והפחות טובים ואת הדברים הטובים אנחנו גם ממשיכים לעשות אצלנו ברשת והפחות טובים אנחנו עובדים לתקן אותם ולעשות אצלנו כמו שצריך"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה