השוק

בצל אי הוודאות על תוצאות הבחירות: עליות חדות בוול סטריט

מדד הדאו ג'ונס מזנק באחוז, ה-S&P 500 ב-1.7% והנאדס"ק מטפס ב-2.9%. מניות ענקיות הטכנולוגיה נהנות מעלייה חדה, כמו גם אלו של חברות ההיסעים אובר וליפט
שרון טל | 
טראמפ, ביידן (צילום פייסבוק/דונלד טראמפ, ג'ו ביידן, pixabay, freepik)
המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים, הדאו ג'ונס מזנק באחוז ל-27,756 נקודות בזמן שמדד ה-S&P500 מטפס ב-1.7% ל-3,427 נקודות, הנאסד"ק מטפס ב-2.9% ל-11,485 נקודות. 
מניות ענקיות הטכנולוגיות רושמות זינוקים משמעותיים, אובר וליפט מזנקות בכ-15% לאחר שהוחלט כי הנהגים שהן מעסיקות לא ייחשבו כשכירים. גם בגזרת ענקיות הטכנולוגיה נרשמו זינוקים נאים של מעל 6% לפייסבוק, 3% לאפל ונטפליקס, 3.5% לאמזון ולאלפאבית המחזיקה בגוגל. 
בורסות אירופה נפתח היום (רביעי) במגמה שלילית, מחשש לתוצאות הבחירות בארה"ב ואי הוודאות המלווה אותן בשלב זה. מדד דאקס ירד ב-0.83%, קאק ב-0.06%.
לאחר נאום נשיא ארה"ב טראמפ, החוזים על מדד הדאו ג'ונס ירדו בכ-0.9%, מול החוזים של הנאסד"ק 100 שעלו בכ-1.7%. הדאו ג'ונס החל לטפס והגיע לשיעור של 2.06%, הנאסד"ק ב-1.85%. S&P 500 מטפס ב-1.78%. בגזרת האג"ח, התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי צונחת ב-10 נקודות לרמה של 0.79%. 
מוקדם יותר, הכריז הנשיא דונלד טראמפ על ואמר: "התוצאות הלילה היו מדהימות. היינו בהכנות לחגוג דבר שהיה כל כך יפה וטוב, הצלחה גדולה, שיא של תמיכה", אמר. עוד הוסיף טראמפ כי "זכינו בפלורידה בגדול. זכינו גם באוהיו ובטקסס. ברור שזכינו גם בג'ורג'יה. היה נחמד אם אריזונה הייתה שלנו, המספרים ירדו רק בכמה קולות".
עוד אמר טראמפ כי הדמוקרטים ינסו לגנוב את הבחירות, ועל כן הוא יפנה לבית המשפט העליון בארה"ב לעצור את ספירת הקולות. יש לציין כי הקלפיות עדיין נספרות וכי התוצאות הסופיות יגיעו רק אל תוך הלילה בשעון ארה"ב.
בתגובה לדברים, אמר ל-ice שגריר ישראל לשעבר באו"ם, דני דנון, כי : "הנשיא טראמפ שידר קולות ניצחון ואמר: "התוצאות הלילה היו מדהימות. היינו בהכנות לחגוג דבר שהיה כל כך יפה וטוב, הצלחה גדולה, שיא של תמיכה", אמר. עוד הוסיף טראמפ כי "זכינו בפלורידה בגדול. זכינו גם באוהיו ובטקסס. ברור שזכינו גם בג'ורג'יה. היה נחמד אם אריזונה הייתה שלנו, המספרים ירדו רק בכמה קולות".
עוד אמר טראמפ כי הדמוקרטים ינסו לגנוב את הבחירות, ועל כן הוא יפנה לבית המשפט העליון בארה"ב לעצור את ספירת הקולות. יש לציין כי הקלפיות עדיין נספרות וכי התוצאות הסופיות יגיעו רק אל תוך הלילה בשעון ארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה