קריפטו

הפאמפ אנד דאמפ של מיטסר ביסט? כך הרוויח 10 מיליון דולר בקריפטו

היוטיובר מיסטר ביסט הרוויח כעשרה מיליון דולר מקידום השקות של מטבעות קטנים בשווי נמוך. החוקר האנונימי שחשף את הפרשה קורא להחלת רגולציה על שוק הקריפטו, בדומה לרגולציה שעל שוק המניות
שרון בירקמן | 
MrBeast (צילום מסך יוטיוב MrBeast ואינסטגרם MrBeast@)
היוטיובר הפופולרי מיסטר ביסט (בשמו האמיתי: ג'ימי דונלדסון) קידם השקת מטבעות (IDO) עבור פרויקטים כמו Polychain Monsters (PMON) ו-Virtue Poker (VPP), מהם הרוויח מעל עשרה מיליון דולר, כך לדברי חוקר קריפטו אנונימי בשם SomaXBT. מדובר במטבעות בשווי נמוך. לדברי החוקר, מדובר בפעולה בעייתית מבחינה אתית המזכירה הונאות פאמפ אנד דאמפ, שבהן המקדמים מוכרים את המטבעות לאחר עליית ערך משמעותית וגורמים למשקיעים רגילים להפסדים משמעותיים.
על פי הנתונים, דונלדסון השקיע כמאה אלף דולר במטבע $SUPER תמורת מיליון מטבעות, אותם מכר מאוחר יותר בסכום של כ-3.7 מיליון דולר. ההכנסות הכוללות שלו מהשקעה זו עומדות על כתשעה מיליון דולר. דונלדסון השקיע 25 אלף דולר במטבע $PMON, שהניב לו רווחים של 1.7 מיליון דולר. רבים מהפרויקטים בהם דונלדסון היה מעורב חוו ירידות דרסטיות לאחר המכירה; כמה מהם ירדו ביותר מ-90% ממחירי המקסימום שלהם.
 
החוקר קרא לרגולציה בשוק הקריפטו. לדבריו, פעולות דומות בשוק המניות היו מובילות להתערבות רגולטורית מיידית. החוקר הזהיר כי השפעתם של משפיעני רשת על שוק הקריפטו עלולה להיות מסוכנת למשקיעים.
ממיסטר ביסט לא נמסרה תגובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה