כסף וצרכנות

מכה קשה לרמי לוי: 76% מהלקוחות מתנגדים למהלך הזה

כ-76% מהישראלים מתנגדים לביטול חובת סימון המחירים, היוזמה לביטול חובת סימון המחירים נמצאת בימים אלו בבחינה של משרד הכלכלה והרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן בטענה כי המהלך יועיל לצרכנים ויכול להביא להורדה במחירי המוצרים, אבל את הציבור זה לא ממש משכנע. רמי לוי ממובילי המאבק להפסיק את הסימון ולעבור לצג דיגיטלי
מערכת ice |  4
רמי לוי (צילום יחצ, פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון)
כ-76% מהישראלים מתנגדים לביטול חובת סימון המחירים במדבקות כפי שנהוג כיום. כך עולה מסקר מיוחד שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות, באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה. הסקר נערך לאחרונה בקרב 603 משיבים מעל גיל 18 (המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל).
מטרת הסקר הייתה לבחון מהי  עמדת הצרכנים בישראל בנוגע ליוזמה להחליף את סימון המחירים בשילוט אלקטרוני ובסורק מחירים, מהלך שנמצא בימים אלו בבחינה של משרד הכלכלה באמצעות הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, בטענה שמהלך יוכל לסייע להורדת המחירים. על פי הסקר כ- 77% מהישראלים חוששים כי ביטול חובת סימון המחירים באמצעות מדבקות, תאפשר לרשתות להעלות מחירים במהירות ובלי פיקוח ויכולת של הצרכן לשים לב לפערי מחירים בין מחירי הקופה לבין המחירים שעל השלטים. יש לציין כי רמי לוי ממובילי המאבק להפסיק את הסימון ולעבור לצג דיגיטלי

"מדובר בהצעה רגולטורית שתקל על הקמעונאים אבל הצרכן לא יהנה מפירותיה כי אין בה מנגנון שיכול להבטיח הורדת מחירים", מסביר עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, ומוסיף: "הצרכן הישראלי מעדיף את המדבקה הפשוטה הנותנת ודאות למחיר ויכולת השוואה על פני השלטים האלקטרוניים והבוהקים". כ-53% מהנשאלים סבורים כי המהלך יביא להעלאת מחירים בעוד שכ-9% בלבד סבורים כי הצעד יוביל להורדת מחירים.

עוד עולה מהסקר, כ-86% מהנשאלים השיבו כי הסימון באמצעות מדבקות הנהוג כיום מקל עליהם להשוות מחירים בין המוצרים השונים, וכ-76% הסכימו עם הטענה כי ביטול  סימון מחירים על כל מוצר ומוצר במדבקות, יפגע ביכולת ההשוואה שלהם לעשות זאת. במקביל לכל אלו, הישראלים לא תומכים בטענה כי המהלך ישרת את הצרכנים. כ-70% מהנשאלים סבורים כי הכוונה לבטל את שיטת סימון המחירים הנהוגה על כל מוצר ומוצר משרתת את העסקים ולא את הצרכנים. רק כ- 11% סבורים כי שינוי השיטה ישרת את האינטרסים של הצרכנים.
עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות: "בהתאם לממצאי הסקר ניתן לומר באופן מובהק וברור כי צרכני ישראל מתנגדים להצעות של משרד הכלכלה והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, לשנות את שיטת סימון המחירים הנהוגה בישראל. לא יעלה על הדעת כי בתקופה של יוקר מחייה משתולל תתקבל הצעה שתתרום עוד יותר לעליית המחירים ותפגע גם בכלים הבסיסיים שעוד נותרו לצרכנים להשוואת מחירים. רשות ההסתדרות לצרכנות מתנגדת לשינויים המוצעים היות ויש בהם פגיעה בצרכנים".
עוד הוסיף: "קדמה טכנולוגית היא דבר מבורך, אך אין לאמצה אם היא מאפשרת מתן הטבות לעוסקים מחד אך פגיעה  בצרכנים מאידך. אם תוצע הצעה טכנולוגית המיטיבה עם הצרכנים והתורמת להוגנות באופן כללי - הרשות תשמח לתמוך בה. ממצאי הסקר יועברו לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במטרה שתמליץ בפני משרד הכלכלה שלא לשנות את שיטת סימון המחירים הנהוגה כיום בישראל".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ציבור מפחד משינוים
    דני123 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם היו שואלים את הציבור, האם להנחית מטוס באמצעים אלקטרוניים היה מפחד, עובדה לא שאלו וזה קרה. מי שואל ציבור שאלת קיטבג כזו, הציבור מורגל לא מבין מה מצפה לו ברור שיאמר לא
    סגור
  • 3.
    צודקים
    דני 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך משקפת כדי לראות את הקודים אין התאמה בין הסימון למוצר עבודה בעיניים על הצרכנים.צריך לבטל את החוק המטופש בקשר לזה.
    סגור
  • 2.
    סחר הוגן???
    הרב קוקו 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עלה פטרוזיליה לא קונה אצלו
    סגור
  • 1.
    רמי לוי אוהב לבצע מעשה סדום לקוחותיו הביביסטים (ל"ת)
    ניקי 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור