רכב

הישג משמעותי לתחבורה הציבורית בישראל: התרגשות ומחיאות כפיים באתר

מאז שיצא לדרך פרויקט הרכבת הקלה, פרויקט התחבורה המורכב בישראל, הוא חווה לא מעט טלטלות ושיבושים אך נראה שבזמן האחרון הדברים מתנהלים בהתאם לציפיות. כעת הפרויקט רושם נקודת ציון משמעותית ובאותו רגע באתר קשה היה להסתיר את ההתרגשות הגדולה
מערכת ice | 
הרכבת הקלה בתל אביב (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, shutterstock)
אחד הפרויקטים המורכבים והמשמעותיים בתולדות התחבורה הציבורית בישראל מסמן היום (ראשון) הגעה לנקודת ציון חשובה, כאשר פרצה מכונת הtbm לתחנת רבין בקו הירוק של הרכבת הקלה, הממוקמת מתחת לכיכר רבין.
מכונת הכרייה המערבית מבין השתיים שיצאו מאתר נורדאו. הפריצה מגיעה כארבעה חודשים אחרי השיגור מאתר נורדאו בצפון המנהרה, ובנת"ע מביעים סיפוק  מההתקדמות בפרויקט הענק, שיגדיר מחדש את תפיסת התחבורה בתל אביב וגוש דן.
הפריצה עוררה התרגשות רבה בקרב הנוכחים בהם אנשי הכרייה הסינים, אנשי נת"ע ועיריית ת"א, שמחאו כפיים מול קריסת הקיר בקוטר 10 מ'. מדובר במערכת טכנולוגית מתוחכמת היודעת לכוון את דרכה מתחת לקרקע לאורך קילומטרים רבים ובדיוק של מילימטר ואף פחות.
 
צילום: נת"ע
במסגרת בניית הקו הירוק, בחלקו המרכזי, עוברות שתי מנהרות צמודות זו לזו, אחת לכל כיוון נסיעה של הרכבת. המנהרות ממוקמות מתחת לעיר תל אביב, לאורך כ-4.5 ק"מ, מתחת לרחובות אבן גבירול, קרליבך ודרך בגין ( תוואי הקו כולו 39 ק"מ).
במקביל למאמצי הכרייה, נת"ע מתקדמת בהקמת התחנות התת- קרקעיות לאורך רחוב אבן גבירול: תחנת ארלוזורוב מערב, תחנת רבין, תחנת קפלן ותחנת קרליבך, המשותפת לקו האדום שכבר פועל מזה שנה.
בנת"ע הביעו סיפוק רב מהאירוע, המתרחש על רקע שנת מלחמה, ומחסור חריף בעובדי כפיים ועזיבתם של גורמי מקצוע בינלאומיים את הארץ (מהנדסים ומומחים), משבר שגרם לעיכוב בכל ענף התשתיות במשק. באירוע השתתפו איתמר בן מאיר מנכ"ל נת"ע, ענת טוקר אלפרט משנה מנכ"ל קו ירוק ולאה שמול מנהלת ביצוע קו ירוק.


צילום: נת"ע
את המנהרות כורות 3 מכונות TBM: כל אחת מהן באורך של כ-100 מטרים, בקוטר של כ-7.5 מטרים ובמשקל של כ-900 טון. בחזית המכונה ישנם ראשי קידוח שעל ידי סיבוב ודחיפה שוברים את האבן וחופרים את המנהרה (ראש הקידוח מונע במנועי חשמל). על חזית ראש הקידוח יש כפות שאוספות את החול שנכרה ומעבירות אותו למרכז ראש הקידוח.


צילום: נת"ע
משם הוא עולה למערכת מסועים והם משנעים את החומר מחוץ למנהרה. לכל מכונת כרייה צמוד מסוע המפנה את העפר המוצא מתוך המנהרה אחורה. המכונה גם מרכיבה באמצעות מערכת רובוטית הידראולית את טבעות הבטון של דיפון המנהרה. הקו עובר בין חולון ראשון לציון בדרום דרך תא ועד להרצליה עם שלוחה לרמת החיל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה