רכב
הישג משמעותי לתחבורה הציבורית בישראל: התרגשות ומחיאות כפיים באתר
מאז שיצא לדרך פרויקט הרכבת הקלה, פרויקט התחבורה המורכב בישראל, הוא חווה לא מעט טלטלות ושיבושים אך נראה שבזמן האחרון הדברים מתנהלים בהתאם לציפיות. כעת הפרויקט רושם נקודת ציון משמעותית ובאותו רגע באתר קשה היה להסתיר את ההתרגשות הגדולה
אחד הפרויקטים המורכבים והמשמעותיים בתולדות התחבורה הציבורית בישראל מסמן היום (ראשון) הגעה לנקודת ציון חשובה, כאשר פרצה מכונת הtbm לתחנת רבין בקו הירוק של הרכבת הקלה, הממוקמת מתחת לכיכר רבין.
מכונת הכרייה המערבית מבין השתיים שיצאו מאתר נורדאו. הפריצה מגיעה כארבעה חודשים אחרי השיגור מאתר נורדאו בצפון המנהרה, ובנת"ע מביעים סיפוק מההתקדמות בפרויקט הענק, שיגדיר מחדש את תפיסת התחבורה בתל אביב וגוש דן.
הפריצה עוררה התרגשות רבה בקרב הנוכחים בהם אנשי הכרייה הסינים, אנשי נת"ע ועיריית ת"א, שמחאו כפיים מול קריסת הקיר בקוטר 10 מ'. מדובר במערכת טכנולוגית מתוחכמת היודעת לכוון את דרכה מתחת לקרקע לאורך קילומטרים רבים ובדיוק של מילימטר ואף פחות.
צילום: נת"ע
צילום: נת"ע
במסגרת בניית הקו הירוק, בחלקו המרכזי, עוברות שתי מנהרות צמודות זו לזו, אחת לכל כיוון נסיעה של הרכבת. המנהרות ממוקמות מתחת לעיר תל אביב, לאורך כ-4.5 ק"מ, מתחת לרחובות אבן גבירול, קרליבך ודרך בגין ( תוואי הקו כולו 39 ק"מ).
במקביל למאמצי הכרייה, נת"ע מתקדמת בהקמת התחנות התת- קרקעיות לאורך רחוב אבן גבירול: תחנת ארלוזורוב מערב, תחנת רבין, תחנת קפלן ותחנת קרליבך, המשותפת לקו האדום שכבר פועל מזה שנה.
בנת"ע הביעו סיפוק רב מהאירוע, המתרחש על רקע שנת מלחמה, ומחסור חריף בעובדי כפיים ועזיבתם של גורמי מקצוע בינלאומיים את הארץ (מהנדסים ומומחים), משבר שגרם לעיכוב בכל ענף התשתיות במשק. באירוע השתתפו איתמר בן מאיר מנכ"ל נת"ע, ענת טוקר אלפרט משנה מנכ"ל קו ירוק ולאה שמול מנהלת ביצוע קו ירוק.
צילום: נת"ע
את המנהרות כורות 3 מכונות TBM: כל אחת מהן באורך של כ-100 מטרים, בקוטר של כ-7.5 מטרים ובמשקל של כ-900 טון. בחזית המכונה ישנם ראשי קידוח שעל ידי סיבוב ודחיפה שוברים את האבן וחופרים את המנהרה (ראש הקידוח מונע במנועי חשמל). על חזית ראש הקידוח יש כפות שאוספות את החול שנכרה ומעבירות אותו למרכז ראש הקידוח.
צילום: נת"ע
עוד ב-
משם הוא עולה למערכת מסועים והם משנעים את החומר מחוץ למנהרה. לכל מכונת כרייה צמוד מסוע המפנה את העפר המוצא מתוך המנהרה אחורה. המכונה גם מרכיבה באמצעות מערכת רובוטית הידראולית את טבעות הבטון של דיפון המנהרה. הקו עובר בין חולון ראשון לציון בדרום דרך תא ועד להרצליה עם שלוחה לרמת החיל.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(20):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
15.רק רכב פרטי (ל"ת)אלי קופטר 10/2024/17הגב לתגובה זו2 0סגור
-
14.רכבת קלהיב 10/2024/15הגב לתגובה זו1 4מתלהבים כמו ילדים קטנים בעולם קיימת כבר שנים רבות בעולם צוחקים עלינו וכאן מתלהבים. חוץ מזה אם לא תעבוד בשבתות וחגים חבל על הזמן אין טעם להפעיל אותה.סגור
-
13.רכבת. קלהפקודה 10/2024/14הגב לתגובה זו1 0רק נחלום. עד שהיה. ירוק ימרחו אותנו. המון שנים. כי ככה זה מירי רגבסגור
-
12.גרב ספיןגג 10/2024/14הגב לתגובה זו1 1עוד ספין בנוסח ביבי באחריות מירי גרב.סגור
-
11.רק אל תגלו לתקשורת שקורים דברים טוביםרק אל תגלו לערוץ 12 10/2024/14הגב לתגובה זו1 0כי אז זה ממש יבאס אותםסגור
- טען עוד
-
10.רכבת רועשתאר 10/2024/14הגב לתגובה זו2 1הרכבת הקלה כבדה מאוד על האוזניים כל התושבים על התוואי סובלים מהרעשים הנוראים שהיא מייצרת - ציפצופים / כריזה / צפירות / חריקת גלגליםסגור
-
9.רכבת קפלןלא נוסע 10/2024/14הגב לתגובה זו2 6עכשיו הקפלניסטים יוכלו לעבור בין תחנות בנוחות, לשרוף ולחסום כבישים לאחרים ולחזור בכיף ברכבת הקלה. צריך רק להוסיף בשבילם קרון משא להעברת צמיגים להבערה.סגור
-
כמה אתה ממורמראדם 10/2024/14הגב לתגובה זו2 2איכסגור
-
8.כל הכבוד למירי רגב שרת התחבורהאריה 10/2024/14הגב לתגובה זו2 7סוף סוף הישגסגור
-
זה לא הישיג שלהאדם 10/2024/14הגב לתגובה זו1 0זה הישג של השר כץ שבזמנו נחתמו כל הפרוייקטיםסגור
-
7.משום מה, התואי זהה או מקביל לקו האדוםמירי 10/2024/14הגב לתגובה זו1 0אבן כבירול מקביל לנמיר והקו תחת בגין והמסגר דומהסגור
-
6.בושה וחרפה !איציק 10/2024/14הגב לתגובה זו2 2כישלון של פרוייקט כל נושא הרכבת הקלה ,סכנת חיים ממש . מסכנת הולכי דרך , צימצום הנתיבים בכבישים במזיד,גורם לעומסים כבדים ,הרסתם את הכבישים . כל מחקלת התחבורה לא שווה ,לא מהונדסת בצורה נכונה בכלל.סגור
-
5.20 שנהנאוה בלוך 10/2024/14הגב לתגובה זו1 0מאז נכחתי בארוע נטע בהלטון לפתיחת השקת הפרויקט...היה טעים. צלם שלי אמר ארגנו לעצמם ג'וב ל20 שנה. יפה שיש תוצאות אך איפה הכסף והלוז הם מתעכבים.סגור
-
4.מיותר לגמרי כל הרכבת הזאתצחי 10/2024/14הגב לתגובה זו2 6רק נזקים נרכבת הזאת עשתה,הכי טובוכהי פשוט נתיב מיוחד לתחבורה ציבוריתסגור
-
3.משרד התחבורהאיצו 10/2024/14הגב לתגובה זו6 1ההישג האמיתי יהיה כשרקב, הנב סיבוני, תגיע למקומה הראוי - מאחרי הסורגיםסגור
-
2.צריך אחת כזאת דחוף בעזהאזרח 10/2024/14הגב לתגובה זו2 0לחפור מתחת לחמס ולשחרר את החטופיםסגור
-
1.אכן הישג, אבל...יובל הממוקד 10/2024/13הגב לתגובה זו10 1בתמונה הכוללת, כל הפרויקט הזה כבר באיחור של המון שנים. אין פה, בגדול, מקור לגאווה גדולה. אבל הפרויקט קריטי, ולפחות הוא מתקדם איכשהוא.סגור
-
"איכשהו"זאת המילה.מספר המשתמשים קטן בהרבה מהמצופה. (ל"ת)עזרא 10/2024/14הגב לתגובה זו1 1סגור
-
בול (ל"ת)?? 10/2024/13הגב לתגובה זו1 0סגור
-
העיקר שבסוף תיהיה רכבת .... (ל"ת)ליונל דוראן 10/2024/13הגב לתגובה זו8 0סגור