כסף וצרכנות
מנכ"ל איקאה בהלם: זה הצעד שנוקטת הרשת לראשונה מ-2008
ג'ספר ברודן מזהה שינוי משמעותי בהרגלי הצריכה, בדומה לתקופה שלאחר המיתון של 2008. האינפלציה הגבוהה והשינויים שהתקבעו מאז מגפת הקורונה גרמו לצרכנים לצמצם הוצאות על עיצוב הבית ולכן, תבוצע הפחתת מחירים בהיקף של כ-2 מיליארד דולר בכל סניפי הרשת
ענקית הריהוט השבדית איקאה מבצעת מהלך אסטרטגי משמעותי: הפחתת מחירים בהיקף של כ-2 מיליארד דולר בכל סניפי הרשת, במטרה למשוך צרכנים שנטשו את המותג בשל המשבר הכלכלי העולמי. המהלך הוכרז על ידי מנכ"ל הקבוצה, ג'ספר ברודן, בראיון ל"ביזנס אינסיידר", תוך הכרה בעלות הכלכלית הגבוהה של המהלך אך מתוך אסטרטגיה של השקעה בהרחבת בסיס הלקוחות.
על אף האתגרים, איקאה דיווחה על מכירות של 39.6 מיליארד יורו (כ-43.3 מיליארד דולר) בשנת הכספים של 2024, תוך ירידה של 5% במכירות בתשעת החודשים הראשונים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. המהלך החדש מכוון להנגיש רהיטים במחירים המותאמים לכל כיס, תוך חתירה לפתוח שווקים חדשים.
ברודן מזהה שינוי משמעותי בהרגלי הצריכה, בדומה לתקופה שלאחר המיתון של 2008. האינפלציה הגבוהה והשינויים שהתקבעו מאז מגפת הקורונה גרמו לצרכנים לצמצם הוצאות על עיצוב הבית, עם העדפה ברורה לרכישת מוצרים חיוניים בלבד: "יש יותר נטייה לרכוש מוצרים בסיסיים כמו מיטה או שולחן למטבח, והרבה פחות רכישות של פריטים לא חיוניים", הוא מסביר.
כחלק מאסטרטגיית ההתחדשות, איקאה עומדת להשיק חנות דגל חדשה ברחוב אוקספורד סטריט בלונדון, המציעה קונספט עירוני שונה מהחנויות המסורתיות. המהלך מסמל את המעבר לפנייה ללקוחות מגוונים יותר, תוך הסתגלות לשינויים בשוק הצריכה לאחר תקופת הקורונה, שאילצה את החברה לסגור חנויות ולהתמקד במכירות המקוונות.
עוד ב-
מנכ"ל החברה מתריע כי ענף הריהוט נמצא במגמת ירידה, והוא צופה כי אפילו התקררות באינפלציה או ירידה בריבית לא יביאו להתאוששות מיידית. על אף זאת, איקאה ממשיכה באסטרטגיה של הנגשת מוצרים, הפחתת מחירים ופתיחת שווקים חדשים, במטרה לשמר את מעמדה כענקית הריהוט העולמית.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה