השוק

מנכ"ל איקאה בהלם: "לא חווינו דבר כזה מאז 2008"

אחרי שדווח כי המכירות השנתיות של רשת איקאה צנחו ב-5%, על רקע צמצום ברכישות רהיטים בשוק הדיור החלש. למרות הירידה במכירות, ישפר ברודין, מנכ"ל הקבוצה, תיאר את המצב כחסר תקדים: "בכל השווקים שלנו חווינו האטה בכלכלה ובתעשיית הריהוט לבית"
מערכת ice | 
איקאה (צילום shutterstock)
בדו"ח הכנסות שפורסם ביום חמישי, נחשף כי המכירות השנתיות של רשת איקאה צנחו ב-5%, על רקע צמצום ברכישות רהיטים בשוק הדיור החלש. הקמעונאית השוודית המובילה בתחום עיצוב הבית מגיבה למצב בהורדות מחירים נרחבות ומתחייבת להמשיך במגמה זו בעתיד, במטרה להחזיר אליה לקוחות שתקציבם מוגבל.
קבוצת Ingka, הבעלים של רוב חנויות איקאה ברחבי העולם, דיווחה על מכירות בסך 39.6 מיליארד אירו (כ-43.3 מיליארד דולר) בשנת הכספים 2024, שהסתיימה ב-31 באוגוסט. ישפר ברודין, מנכ"ל הקבוצה, תיאר את המצב כחסר תקדים: "בכל השווקים שלנו חווינו האטה בכלכלה ובתעשיית הריהוט לבית, כמעט בו-זמנית. לא חווינו דבר כזה מאז 2008, אם להיות כנים."

איקאה החלה להוריד מחירים לאחר שזיהתה ירידה במספר המבקרים בחנויות ובכמויות המוצרים הנמכרים. לדברי ברודין, המחירים הנמוכים יותר שיפרו את התנועה בחנויות ואת כמות המוצרים שנמכרו. החברה השקיעה כ-2.3 מיליארד דולר בהורדות מחירים, תוך שמירה על נתח שוק כמעט ללא שינוי של 5.7% בשוק הריהוט העולמי.
"אנחנו נמצאים בזמנים שבהם החלומות והצרכים לחיים טובים יותר בבית גדולים מתמיד", הוסיף ברודן בהצהרה. "במקביל, האינפלציה והריביות השפיעו על הארנק של אנשים וכאשר הזמנים מאתגרים עבור אנשים, אנחנו רוצים לתמוך בצורה הטובה ביותר".
למרות הירידה במכירות, מספר המבקרים בחנויות איקאה עלה ב-3.3% ל-727 מיליון השנה, אם כי בקצב איטי יותר מהגידול של 7.4% שנרשם בשנת הכספים 2023. החברה פתחה 41 חנויות חדשות, פחות מ-60 הפתיחות בשנה הקודמת. חלקן של המכירות המקוונות עלה ל-28%, לעומת 26% בשנה שעברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה