השוק

איקאה עושה מהפכה בסניפים: זו התכנית שתשנה את הרשת

איקאה שוקלת להרחיב את פעילותה בהולנד, עם חנויות קטנות יותר במרכזי הערים ונקודות תכנון חדשות
מערכת ice | 
איקאה (צילום shutterstock)
ענקית הריהוט השבדית איקאה בוחנת אפשרות לפתוח חנויות במרכזי הערים בהולנד, בדומה למהלכים שביצעה בערים כמו פריז והמבורג. החברה מתכננת להרחיב את נוכחותה במדינה גם באמצעות סניפים קטנים יותר, כאשר הראשון מסוגו, המכונה "נקודת תכנון והזמנה", נפתח לאחרונה בעיר לוורדן שבפריזלנד.
הסניף החדש בלוורדן מסמן את פתיחת החנות הראשונה של איקאה בהולנד מזה תשע שנים, אך הוא שונה מהותית מהחנויות הגדולות אליהן הורגלו הצרכנים ההולנדים. בעוד שהחנויות הגדולות משתרעות על פני אלפי מטרים רבועים, הסניף החדש מתפרס על שטח של 650 מ"ר בלבד ומעסיק רק 15 עובדים. מטרתו העיקרית היא לספק שירותי תכנון אישיים, כמו עיצוב מטבחים, קרוב יותר לבית הלקוחות.

החנות החדשה, הממוקמת בקרבת מתחרים בתחום הריהוט, אינה כוללת מחסן נרחב. לקוחות המעוניינים ברכישות גדולות יצטרכו להזמין את המוצרים. דובר החברה הסביר כי זהו סוג חדש של חנות המיועדת במיוחד לאנשים המעוניינים לתכנן עיצובים חדשים בליווי צמוד של עובדי החברה, תוך מענה לצורך של לקוחות לקבל שירותים אלה קרוב יותר לביתם.
למרות שהחברה נמנעה מלחשוף מיקומים עתידיים של סניפים קטנים נוספים מטעמי תחרותיות, הדובר ציין כי אין תוכניות לפתיחת חנויות גדולות נוספות. "יש לנו כיסוי ארצי עם הסניפים הגדולים שלנו," הוא הסביר, "ואנשים המעוניינים בקניות מקיפות באיקאה מוכנים לנסוע מרחק משמעותי לשם כך."
איקאה, שנוסדה ב-1943, פועלת בהולנד מאז 1978, כאשר החנות הראשונה נפתחה בסלידרכט (אך כבר אינה קיימת). כיום, החברה מעסיקה כ-6,000 עובדים בהולנד. המהלך החדש של איקאה משקף מגמה רחבה יותר בענף הקמעונאות, המתאימה את עצמה לשינויים בהרגלי הצרכנים ומנסה לספק פתרונות נגישים ומותאמים אישית, תוך שמירה על הנוכחות המסורתית של החנויות הגדולות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה