דעות
סוף לפקקים: זה הפתרון היחיד לעומסי התנועה בערים
האתגר המרכזי הבא של ממשלת ישראל הוא עומסי התחבורה והפקקים הבלתי נסבלים בכבישים. אם המדינה לא תשקיע בפיתוח מערכות להסעת המונים, העומס בכבישים יגדל יחד עם האוכלוסייה ויגרום לסטגנציה כלכלית
כאשר מגיעים לגבעת שמואל, הדבר הראשון שתופס את העין הוא תנופת הפיתוח והבנייה שעוברת בשנים האחרונות העיר. עשרות מנופים מעטרים את השכונות השונות ומספרים את סיפורה של עיר מתפתחת, הנמצאת בשיאו של תהליך תנופה והתחדשות. מדובר בין היתר בבניית שכונות חדשות, שדרוג והוספת תשתיות בכל רחבי העיר, הקמת מבני ציבור, מוסדות חינוך מהמובילים בארץ, אולמות ספורט, תרבות ופנאי, פארקים ירוקים, מרכזי מסחר ועסקים – וגולת הכותרת: עבודת הרכבת הקלה, שצפויה לשנות את פני העיר ולחבר אותה מרחק דקות נסיעה מלב תל אביב.
אני מאמין כי ההתחדשות העירונית בגבעת שמואל, לצד החיבור למטרו וכניסת הרכבת הקלה, יהפכו את העיר שלנו להכי מרושתת ולהכי מבוקשת באזור המרכז. בזכות הרכבת הקלה הנסיעה של תושבי העיר למקומות העבודה, ללימודים או לפנאי, תהיה קלה ונוחה יותר מתמיד. עם תחנות הממוקמות בנקודות אסטרטגיות, התושבים יוכלו ליהנות מגישה נוחה ומהירה למוקדי העניין העיקריים בעיר ובאזור גוש דן.
זה לא סוד, הצפיפות בכבישי ישראל היא גבוהה במיוחד. עומס התנועה בכבישים שלנו גדול פי 3.5 מהממוצע במדינות ה-OECD, כשאין תושב או תושבת בכל גוש דן, שלא מרגיש את מצוקת הפקקים. האתגר המרכזי הבא של ממשלת ישראל הוא לספק פתרונות מעשיים לעומסי התחבורה הבלתי נסבלים בכבישי ישראל. אם המדינה לא תשקיע בפיתוח מערכות להסעת המונים, העומס בכבישים יגדל יחד עם האוכלוסייה ויגרום לסטגנציה כלכלית. הסעות המונים הן למעשה הפתרון היחיד לעומסי התנועה בערים.
במסגרת זו אנו פועלים בימים אלו מול משרד התחבורה ונת"ע, במטרה לקדם את השלמתה של הרכבת הקלה וקווי המטרו, ובמקביל דואגים לחנך להליכה רגלית ולרכיבה על אופניים, כמו גם לשפר ולייעל את התחבורה הציבורית בעיר – תוך תגבור קווי התחבורה הציבורית מגבעת שמואל לקו האדום של הרכבת הקלה. הקו האדום הוא למעשה רק תחילתו של עידן תחבורתי חדש בגבעת שמואל ובמדינה כולה – שכן עם כניסת הקו הסגול של הרכבת הקלה לגבעת שמואל, יתאפשר לעוד תושבים לנוע ממקום למקום בתחבורה ציבורית איכותית, וכולנו נוכל להרגיש הקלה משמעותית בנושא זה.
בהקשר הזה צריך כמובן להביא בחשבון כי החיבור לרכבת הקלה יעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ויפחית את התלות ברכב הפרטי, מה שצפוי להביא לירידה בפקקי תנועה ובזיהום האוויר, ולתרום לחוויה עירונית נעימה וירוקה יותר.
בנוסף לרכבת הקלה, מקודמת כאמור בגבעת שמואל תוכנית נוספת – המטרו. תוכנית זו משלימה את הרכבת הקלה, וביחד יספקו מערכות הסעת ההמונים הללו את הפתרון הטוב ביותר למצוקת הפקקים. החיבור המהיר בין כל יישובי גוש דן, ייקצר משמעותית את זמני הנסיעה לעבודה ויצור מטרופולין אחד גדול ושוקק, שניתן לנוע ולהגיע בו מנקודה לנקודה בקלות ובמהירות.
זהו רגע היסטורי שיוביל לשינוי עצום בכל אזור המרכז, ובגבעת שמואל בפרט. כבר בימים אלו העיר עוברת תהליך משמעותי של התחדשות עירונית, שיסייע במיתוגה כעיר מרכזית, מודרנית ומשמעותית יותר. תחנות המטרו, בשילוב תחנות הקו הסגול של הרכבת הקלה, יהפכו את גבעת שמואל לנחשקת מאי פעם – הן עבור תושבי הפריפריה שרוצים להתקרב למרכז, והן עבור משקיעים ועסקים. התחדשות זו מציעה פוטנציאל רב לצמיחה כלכלית ולהעצמת הקהילה המקומית, על ידי יצירת מקומות עבודה חדשים ומשיכת תיירות ומבקרים.
עוד ב-
הכותב, יוסי ברודני, הוא ראש עיריית גבעת שמואל.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה