נדל"ן ותשתיות

תל אביב כבר לא מחוזרת ע"י רוכשי הדירות? הערים המבוקשות נחשפות

על פי סקר של פירמת המחקר Vcell, עולה כי שכונה איכותית, קרבה למוסדות חינוך ותרבות, נגישות לתחבורה ציבורית ומרכזי תעסוקה הן הסיבות העיקריות המשפיעות על תהליך רכישת דירה בישראל. בנוסף, הערים המועדפות ביותר בקרב הישראלים לרכישת דירה הן פתח תקווה וגבעת שמואל

מערכת ice | 
נדל"ן בארץ (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, shutterstock)
לצד העובדה כי מלחמת "חרבות ברזל" השפיעה באופן משמעותי על רוכשי הדירות בפרט וענף הנדל"ן בכלל בתקופה האחרונה, כעת קובע סקר חדש אשר בוצע על ידי פירמת המחקר Vcell, כי קיימות מספר סיבות שיכולות להשפיע על ההחלטה לרכישת דירה
על פי הממצאים שמציג הסקר הנוכחי, עולה כי שכונה איכותית (40%) וקרבה למוסדות חינוך (36%) ותרבות איכותיים הם הגורמים העיקריים המשפיעים על אותה החלטה דרמטית וחשובה. לצד זאת, משתתפי הסקר ציינו כי המחיר הנמוך (31%) מוגדר כפרמטר השלישי בחשיבותו בסל השיקולים. 
בסקר שנערך לאחרונה בקרב גילאי 35-60, ניתן להבחין כי שיעור המתעניינים ברכישת דירה מגיע לכמעט שליש. לצד זאת, הסקר מציג מספר קטגוריות נוספות שחשובות עבור רוכשי הדירות. 19% ציינו כי תחושת הקהילה הינה חשובה עבורם, 18% הדגישו כי הנגישות לתחבורה הציבורית הינה חיונית ואילו 3% הבהירו כי קיימת חשיבות לדירה אשר ממוקמת קרוב למשפחה. 
עוד עולה מהסקר, כי 68% ממשתתפיו ציינו כי התעניינו ברכישה למטרת מגורים ואילו 32% הדגישו כי התעניינו למטרת השקעה. אם נבחן את הערים המועדפות והמבוקשות ביותר, נראה כי במקום הראשון ניצבות הערים פתח תקווה וגבעת שמואל, כאשר 30% ממשתתפי הסקר ציינו כי אלו הערים המועדפות עליהם.
20% ציינו כי קריית אונו הינה עיר מועדפת עבורם לרכישת דירה ואילו 12% בלבד ציינו כי תל אביב היא העיר המועדפת עליהם. פרט מפתיע נוסף, נוגע לעובדה כי ניכרת האטרקטיביות של גבעת שמואל במדד הנאמנות – כל המתעניינים שגרים היום בגבעת שמואל, שקלו להישאר בעיר ולרכוש דירה בגבעת שמואל והקריה האקדמית פתח תקווה, הצמודה לגבעת שמואל, ומהווה עבורם אלטרנטיבה בשל כך, זאת אל מול 83% הנאמנים לעירם, פתח תקווה, ונאמנות פחותה יותר בקרית אונו, 58% בלבד מתושבי העיר העידו כי חשוב להם להישאר בה. 
מרינה שפינדל, סמנכ"לית מכירות בקטה גרופ, הבונה ומשווקת מאות דירות ב- 20 פרויקטים במרכז הארץ, התייחסה לנתוני הסקר וציינה: "מה שעומד לנגד עיניהם של הרוכשים שמגיעים למשרדי המכירות, הוא בראש ובראשונה - איכות השכונה".
עוד הוסיפה שפינדל: "בשבוע האחרון, לאחר השקה השקטה, השקנו לציבור פרויקט חדש של החברה, פרויקט KATA-IDOL בקריה האקדמית, שכונה חדשה שתהיה מהאיכותיות ביותר בעיר, ותוכננה בקפידה על מנת להיות נגישה למרכזי תעסוקה ותחבורה ציבורית כולל הרכבת הקלה". פרויקט KATA IDOL כולל מגדל יוקרתי בן 27 קומות, בו קיימות 100 דירות בנות 3 עד 6 חדרים, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים מפוארים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה