נדל"ן ותשתיות

קו המטרו אושר סופית: האם הוא יעבור גם בעיר שלכם?

הממשלה אישרה באופן סופי את קו המטרו M2, אשר צפוי לעבור בערים חולון, ת"א, גבעתיים, רמת גן, בני ברק, גבעת שמואל ופתח תקווה. העיכוב באישור הקו נבעה מהתנגדות עיריית בני ברק בשל העבודות הצפויות בשבת, אך לבסוף הושגה פשרה בנושא
מערכת ice |  2
אתר המטרו (צילום יחצ, freepik)
לאחר שנים של ציפייה, היום (רביעי) הממשלה אישרה באופן סופי את קו המטרו M2. מדובר בתוכנית הרביעית מבין כלל תוכניות המטרו בגוש דן, כאשר התוכנית היחידה שטרם אושרה היא המקטע הצפוני לקו M1 בשל התנגדות התושבים שהקו צפוי לעבור באזורם.
אורך המקטע שאושר הוא כ-25 ק"מ והוא צפוי לשרת מרכזי תעסוקה, מרכזי חינוך ותרבות. הקו יתחיל במחלף יוספטל אשר בחולון, יעבור דרך דרום ומרכז ת"א, וימשיך הלאה דרך גבעתיים, רמת גן, בני ברק, גבעת שמואל ויסתיים סמוך לאזור התעשייה סגולה של פתח תקווה.
העיכוב באישור הקו נבעה מהעובדה כי הוא צפוי לעבור גם בבני ברק, אשר התנגדה באופן מוחלט לעבודות בתחומה בשבת. בשל העובדה כי המכשיר שכורה את המנהרות (ה-TBM), עובד ללא הפסקה 24/7, הושגה הסכמה על כך שכל עוד העבודות יבוצעו מתחת לקרקע באופן שאינו נראה לעין ובהנחה והן מוגדרות כ"פיקוח נפש", תתאפשר העבודה בשבת.
פרויקט המטרו, הוא פרויקט תשתית התחבורה הגדול ביותר המקודם כיום במדינת ישראל. הפרויקט כולל שלושה קווים, M1, M2, ו-M3 , אשר ירחיבו וישלימו את מערכת הסעת ההמונים במרכז ישראל. הפרויקט צפוי לעבור דרך 109 תחנות לאורך 150 ק"מ ובשטחן של 24 רשויות מקומיות. המטרו עתיד להסיע כ 2 מיליון נוסעים ביום, ולשנות ביחד עם הרק"ל את הרגלי הנסיעה בגוש דן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    m1
    דורון 05/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם את קו המטרו “m1” שעובר מרחובות ונס-ציונה, ראשון-לציון, חולון, תל-אביב וצומת גלילות עד לערי השרון צריך לאשר סופית! קו m1 הוא אחד הקווים החשובים ביותר מתוך שלושת קווי מטרו ולכן צריך להתחיל לעבוד בעיצומן על קו המטרו m1 כמו שעובדים על שני קווי הרכבת הקלה; הירוק והסגול
    סגור
  • לא מסכים
    הרק"ל 05/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה צודק בהחלט ! קו המטרו M1 אשר עובר בערי גוש דן הוא החשוב מבין שלושת קווי המטרו המוצעים (M1, M2, M3). כל הכבוד!
    סגור