כסף וצרכנות
רמי לוי ירוויח עוד 10 מיליון דולר? ישראייר מכוונת גבוה
העלויות התפעוליות הגבוהות, במיוחד אלו הקשורות בחכירת מטוסים, מכבידות משמעותית על שורת הרווח של החברה, המנכ"ל אורי סירקיס מסביר: "לו היינו בשנה רגילה היינו יודעים לשפר את הרווח ב-10 מיליון דולר"
בצל המלחמה המתמשכת וביטולי הטיסות הנרחבים של חברות התעופה הזרות, חברת ישראייר מדווחת על תוצאות שיא: הכנסות של 166 מיליון דולר ברבעון השלישי, וצפי לגידול דרמטי של 40% במספר הנוסעים השנתי לעומת 2023, עם תחזית להגיע ל-1.4 מיליון נוסעים.
למרות הביקורת הציבורית על התייקרות מחירי הטיסות בחברות התעופה הישראליות, אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, מציג בביזפורטל תמונה מורכבת יותר. לדבריו, העלויות התפעוליות הגבוהות, במיוחד אלו הקשורות בחכירת מטוסים, מכבידות משמעותית על שורת הרווח של החברה.
בראיון לביזפורטל הסביר המנכ"ל אורי סירקיס: :"ההתייקרות הפנומנלית של המטוסים בחכירה רטובה, שעתית, שעומדת על סדר גודל של 1,000 דולר לשעה ובנוסף יש את העלות של לאחסן את המטוסים בלרנקה. כל מטוס כזה ייצר כל יום הוצאה נוספת של קרוב ל-20 אלף דולר. ההוצאות האלה יחד - הפגיעה בחברות הבנות בתחום התיירות ועודפי הוצאה תפעוליים, פחד של צוותים והצורך להבטיח שלוח הטיסות של המטוסים החכורים נשמר - הסתכמו בהערכה מאוד זהירה לסדר גודל של מעל 10 מיליון דולר מתחילת השנה. כלומר לו היינו בשנה רגילה היינו יודעים לשפר את הרווח ב-10 מיליון דולר"
האתגר המרכזי של ישראייר נובע מצי המטוסים המצומצם שלה - 8 מטוסים בלבד, לעומת 46 מטוסים של המתחרה הגדולה, אל על. מציאות זו מחייבת את החברה לבצע "חכירה רטובה" - שכירת מטוסים וצוותי אוויר מחברות זרות, על מנת לתת מענה לביקוש הגובר לטיסות.
המצב הביטחוני מוסיף שכבת מורכבות נוספת לפעילות החברה: בשל סירובם של צוותי האוויר הזרים להגיע לישראל, נאלצת ישראייר לאחסן את המטוסים החכורים בלרנקה ולבצע חילופי צוותים בכל טיסה, מה שמייקר משמעותית את העלויות התפעוליות ומשפיע על התנהלות החברה.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה