בארץ

חנוך מילביצקי: "לספח ולהתיישב בעזה ובלבנון. לייצר משוואה חדשה"

הרשות הפלסטינית "יהיה היפוך קנים", גירוש משפחות המחבלים "ישנה את המשוואה" והשינוי בתפיסה "מרגע עזיבת גנץ ואינקוט". מה המטבע הכי חזק במזרח התיכון, מה יקרה אולי רק בעוד חמישים שנה, מה סער הבין, ובאיזו טעות ישמח להודות. ח''כ חנוך מילביצקי בראיון נוקב
דורון בלוך |  5
חנוך מילביצקי (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)

חבר הכנסת חנוך מילביצקי ממפלגת הליכוד, ידוע כאחד הקולות הבולטים והנחרצים בקואליציה, המתבטא בישירות ותקיפות. בראיון חד, מסביר מילביצקי מה התפיסה שמתחילה להשתנות, כיצד לשנות המשוואה, ובעיקר להתכנון לעתיד.

אתה תומך ביישוב יהודי בעזה ובדרום לבנון. כבר היינו שם ויצאנו. מה שונה הפעם?
"כי טעינו אז. זה ברור לחלוטין והמצב כיום מוכיח את זה. בעבר בעזה הייתה התיישבות חלקית, ובלבנון רק רצועת בטחון. כשמסתכלים על יו''ש רואים שהיכן שיש התיישבות יש בטחון לעומת בשטחים שאין. בטח לעומת שטחים שבשליטת הרשות הפלסטינית או כל גורם ערבי אחר" פותח ח''כ מילביצקי בישירות "ועד שלא יקום דור חדש, ואני לא חושב שזה יקרה בחמישים השנים הקרובות, בעזה ובלבנון, שלא גדל על ברכי הג'יאהד והשנאה מגיל אפס - אי אפשר לסמוך על שום גורם ערבי או בינלאומי שישמור על האינטרס הישראלי. והדרך הכי טובה לשמירה זו התיישבות. ומדינה כמו לבנון ועזה, וכל העולם, צריכים להבין שהאדמה, שזה המטבע הכי חזק במזרח התיכון, תילקח מהם בהתאם לצרכים הבטחוניים של מדינת ישראל".
עוד הוא מוסיף להבהיר "המחשבה שאפשר לחזק ארגון עם אג'נדה רצחנית בעזרת הטבות כספיות היא תפיסה מוטעית שהתפוצצה בשביעה באוקטובר" הוא טוען ומסביר "המחשבה שאפשר לסמוך על הרשות הפלסטינית היא רק עניין של זמן, לא של אם. השאלה היא מתי יהיה היפוך קנים, ולכן צריך להיערך לכך מראש".
השבוע יעלה להצבעה חוק גירוש משפחות המחבלים שיזמת. מה מטרתו?
"חוק גירוש משפחות מחבלים, ייצר סוג חדש של משוואה. רואים במכתבים של מחבלים שהם מבקשים סליחה מההורים. ברגע שבמקום לקבל כבוד וכספים מהרש''פ, הם יהיו פליטים, וילקח מהם הדבר הכי חשוב - האדמה שלהם, המשוואה תשתנה".
היה נוסח ראשוני, וכיום תעבירו חוק שעוקף את מערכת המשפט
"רצינו ללכת עם המשפטנים בחוק הזה, כדי להגיע לנוסח מוסכם עם משרד המשפטים. אבל עם נימוקים כמו 'מידתיות', ראינו סעיפים שמעקרים את החוק כולו מתוכן. הם רוצים ששר הפנים יהפוך להיות פקיד שיאסוף תוכן ויגיש לבית המשפט, הם רוצים עבירות חוזרות ונשנות ועוד כל מיני הזיות. כך הבנו שאין עניין להמשיך להתעסק איתם, וכך שינינו את החוק שהסמכות תהיה אצל שר הפנים. החוק זוכה לתמיכה גם מהקואליציה וגם מרבים באופוזיציה".
 


ארה''ב מציבה מערכת הגנה בישראל. זה צעד שיותר יחזק את ההגנה או דווקא את התלות הישראלית בארה''ב?

"לא חושב שזה מחזק את התלות. כל סיוע הוא מבורך. במשך המון שנים ויתרנו על התפיסה של מסוגלות לייצור עצמי של חימושים - וזה מה שגרם לתלות. כבר הבינו שהדבר הזה הוא טעות, אך זה יקח שנים עד שיטופל".
"הייתי מהראשונים שדיברנו על כך שסער צריך להצטרף. קיבלתי על כך קיטונות מהימין, אך היום כולם מבינים שזה נכון" מספר מילביצקי ומוסיף "צריך לאפשר חזרה של סער לליכוד. אין הרבה הבדלים מבחינה בטחונית מדינית בין הסיעה של סער לליכוד. ההבדל היה החוסר יכולת להשלים עם כך שנתניהו הוא ראש הליכוד. לאחר שהבינו שאי דרך להחליף את נתניהו לא בצורה דמוקרטית - אפשר לקבלם".
בתחילת המלחמה התבטאת רבות על הצורך לשנות תפיסה. שנה אחרי, יש שינוי בתפיסה?
"רואים שינוי משמעותי מאוד לאחרונה. אפשר לראות זאת מרגע עזיבת גנץ ואיזנקוט את הממשלה, וסוף השתתפותם בקבינט. אני לא יודע להצביע אם זה בגלל זה, אבל אפשר לראות שמהרגע שעזבו, יש שינוי. גם בטרימינולוגיה בתוך הצבא, של השמדת אויב. וזה הכרחי".
בג''ץ פסק בעד תפילה עם הפרדה מגדרית במרחב הציבורי בתל אביב, שלאחר מכן הוחלט שלא לקיימה. מה דעתך על זה?
"בדיעבד התקיימה תפילה. ועבר בשקט למעט שולי שוליים. זה מייצג את המצב כיום בעם, הרוב המוחלט מבין את הקשר בין המדינה העם והיהדות, ויש פחות סובלנות לשנאת דת וחרדים. יש שוליים קטנים אלימים וצעקניים שמנסים לסכסך, אבל רוב העם לא נמצא שם, וצריך לתת לשוליים לקרוס לתוך עצמם".
פסיקת בג''ץ הגיעה גם משינוי התפיסה הזה?
"קטונתי מלפרש את עמדת בג''ץ. אבל אני מקווה, "במקום שבו בעלי תשובה עומדים..." עונה ח''כ מילבציקי בציניות קלה.
אתה לא נשמע בטוח
"לא. אין לי אמון בהם" עונה מילביצקי ברצינות אך מוסיף "אבל הלוואי שטעיתי, והלוואי שגם שם היה איזשהו שינוי. אני אהיה הראשון שישמח להודות בטעותו".
 

תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    זו כתבה או מודעה?
    נאוה 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ריאיון נוקב? אחד הקולות הבולטים בליכוד? חחחחח כמה הוא שילם לכם? לאן עוד אפשר לרדת?
    סגור
  • 4.
    מלחמת דת
    מלאך מיכאל 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זאת מלחמת דת.....ישראל חייבת לשלוט על החינוך הערבי! ללמד ליברליות והפרדת הדת מהמדינה! על פי מפלגת אור והרב לשעבר ירון ידען
    סגור
  • 3.
    רצוי גם בסוריה, בירדן ובעירק.... (ל"ת)
    פילי 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    להתיישב בלבנון ועזה.
    אלכס 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ברוכים הבאים . לארץ ההוזים.
    סגור
  • 1.
    מיליביצקי
    יוסי 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הוא אחד המתמודדים על התואר ״הדביל של הליכוד״. תחרות קשה וצמודה - מאד צפוף שם בנבחרת המתמודדים
    סגור