בארץ

ארה"ב נכנסת למלחמה? עשרות חיילים אמריקאים בדרך לישראל

בהמשך להיערכות לתקיפה באיראן והשלכותיה, בארה"ב ממשיכים להרחיב את הסיוע הצבאי לישראל. לראשונה בתולדות יחסי ארה"ב-ישראל, האמריקאים עומדים להציב בישראל סוללות הגנה האווירית ליירוט טילים בליסטיים שיתופעלו על ידי חיילים אמריקאים
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום freepik, פלאש 90/ אריה לייב אברמס, MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
ישראל ממשיכה להיערך לקראת המתקפה האיראנית בשטחה, על פי הדיווחים במסגרת ההכנות לאירוע ארה"ב עומדת לשלוח לישראל סוללות הגנה אווירית ליירוט טילים בליסטיים. למרות שארה"ב מעניקה לישראל סיוע צבאי כלכלי עצום (אשר הגיע לשיא במלחמה הנוכחית), זו הפעם הראשונה שזו מעבירה לישראל סוללות הגנה מסוג זה.
על פי הסימנים בשטח והפרסומים בכלי התקשורת, צה"ל וכוחות הביטחון נערכים כעת להוצאה לפועל של פעולה נגד איראן לאחר שזו שיגרה לפני פחות משבועיים קרוב ל-200 טילים בליסטיים לשטח ישראל. ישראל כבר החליטה על התוכנית למתקפה וההכנות לקראתה נעשות בתיאום עם האמריקאים ואלו עתידים לקלות עדכון בטרם יציאתה לפועל.

מערכת THAAD, קרדיט: צילום מסך/יוטיוב
באותה העת, בטהראן ממשיכים לאיים שיגיבו על כל מתקפה ישראלית בשטחה ללא חשיבות בממדיה. למרות הסיוע הצבאי שהיא מעניקה לישראל, ארה"ב מנסה מצידה לשכנע את ישראל שלא לתקוף את מתקפי הגרעין או את שדות הנפט של האיראנים. באופן מפתיע בשל החשש מהמתקפה המסתמנת גם הממשל באיראן פועל במישור הדיפלומטי על מנת לצמצם את היקף התקופה הישראלית בשטחו.
לפי הפרטים שפורסמו לראשונה בחדשות 12, מערכות ההגנה החדשות יתופעלו על ידי חיילים אמריקאיים אשר יפעלו מתוך שטח ישראל. המהלך מהווה הוצאה לפועל של תרחיש שכבר תורגל בעבר במסגרתו במקרה של תקיפה איראנית על ישראל ארה"ב תיקח חלק פעיל בהגנה על אזרחי ישראל. 
המערכת שצפויה להגיע בקרוב לישראל נקראת THAAD. זו יכולה ליירט טילים בליסטיים לטווח קצר ובינוני ובמקור היא נפרסה בשטחי ארה"ב לפני 15 שנה והיא פותחה על מנת להתמודד עם טילי הסקאד. לפי שעה עולה שבשל העובדה שהסוללות כפופות לפיקוח אמריקאי רק חיילים מצבא ארה"ב יתפעלו אותן. דיווחים שפורסמו ברשת אל-ערביה טוענים שבניגוד למידע שמפורט לעיל, בארה"ב עוד לא התקבלה החלטה סופית בנוגע להצבת סוללות הגנה אווירית בשטח ישראל. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה