בארץ

ארה"ב במסר לאיראן: צוללת טילים בליסטיים בדרך למזרח התיכון

ברקע הדיווחים הגוברים על תחילתה של המתקפה האיראנית על ישראל, הפנטגון יוצא בצעד חריג. נחשף כי הצוללת USS GEORGIA הנושאת עליה טילים בליסטיים בדרך למזרח התיכון וגם הגעתה של נושאת המטוסים לינקולן תואץ. האם ארה"ב תצליח להרתיע את איראן? 
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום פלאש 90/ MARC ISRAEL SELLEM/POOL, מרים אלסטר, freepik)
במקביל לדיווחים שהגיעו אמש (ראשון), שהמתקפה האיראנית על ישראל כבר יצאה לדרכה, הפנטגון הכריז במהלך הלילה ששר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט.
בשיחה עמו אוסטין, הודיע לו שהוא הורה על שליחת צוללת הטילים הבליסטיים USS GEORGIA למזרח התיכון. נוסף על כך, אוסטין גם הורה ל"קבוצת הקרב" של נושאת המטוסים "לינקולן" הכוללת בין היתר משחתות וספינות מלחמה נוספות להאיץ את הגעתה לאזור.

שר הביטחון יואב גלנט לצד מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90
בהצהרת הפנטגון, נכתב כי: "אוסטין חזר על מחויבותה של ארה"ב לנקוט כל צעד אפשרי כדי להגן על ישראל, וציין את התחזקות יכולות הכוחות האמריקניים ברחבי המזרח התיכון, על רקע הסלמת המתיחות באזור".
 
בעוד USS Georgia כבר הייתה בים התיכון במהלך חודש יולי, כך לפי פוסט של צבא ארה"ב ברשתות החברתיות, ההחלטה לחשוף מידע על תנועות הצוללת נחשבת לצעד חריג משום שלרוב פרטים רבים עליהן לרבות מיקומן נשמרים בחשאי.
במקביל, דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, הכריז גם הוא אמש שלמרות הדיווחים על תחילתה של המתקפה האיראנית על ישראל, נכון לעכשיו אין כל שינוי בהנחיות שהועברו לציבור: "בעקבות הפרסומים האחרונים בנוגע לתוכניותיה של איראן, אנחנו מבהירים כי בשלב זה אין כל שינוי בהנחיות פיקוד העורף. צה"ל ומערכת הביטחון עוקבים אחר האויבים שלנו וההתפתחויות במזרח התיכון, בדגש על איראן וחיזבאללה, ומקיימים הערכת מצב כל העת. כוחות צה"ל פרוסים וערוכים במוכנות גבוהה". 
 
כאמור, בדומה לימיה הראשונים של המלחמה וגם בסמוך למתקפת הכטב"מים האיראנית בחודש אפריל, ארה"ב נוקטת במהלך דומה של תגבור כוחותיה הצבאיים באזור המזרח התיכון. מלבד הרצון להגן על הכוחות שלהם שכבר נמצאים כאן, אין ספק שארה"ב מנסה להעביר מסר ברור של הרתעה לאיראן ולשלוחותיה המקומיות (חמאס וחיזבאללה) בכל הנוגע לנקמה שהן רוצות להוציא לפועל לאחר חיסולי הבכירים בביירות וטהראן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה