בארץ

כיצד איראן תגיב לחיסולו של הנייה? התרחישים וההשלכות

על פי ההערכות, צפויה מתקפה מתואמת כאשר גם שלוחותיה של טהרן - חיזבאללה, החות'ים ומיליציות בסוריה ועיראק - צפויות להיות מעורבות. למרות מאמצים קדחתניים לבלום את המתקפה, לא בטוח שאפילו מדינות ערב המתונות יסכימו לסייע לישראל. הבית הלבן: "הנשיא אישר מחדש את מחויבותו לביטחונה של ישראל מפני כל האיומים"
מערכת ice | 
איסמעיל הנייה (צילום פלאש 90/ עבד רחים קטיב, pngwing)
כוננות שיא במזרח התיכון על רקע ההערכות כי איראן וחיזבאללה צפויים להגיב באמצעות מתקפה רחבה על ישראל בעקבות חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה. ההנחה בירושלים היא שכבר בימים הקרובים תהיה תגובה משמעותית מכמה חזיתות, וייתכן כי היא תהיה מתואמת, בראשות איראן.
שלוחותיה של טהרן - חיזבאללה, החות'ים ומיליציות בסוריה ועיראק - צפויות להגיב אף הן. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש (חמישי) עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס במשך כחצי שעה, ומהבית הלבן נמסר בתום השיחה כי הם דנו בין השאר ב"מאמצים להגן על ישראל מפני טילים בליסטיים וכטב"מים" ו"פריסות הגנה חדשות של הצבא האמריקני". 
 

על פי הדיווח של איתמר אייכנר ב-ynet, בישראל נערכים לתרחישים הגרועים ביותר. עד כה אין ודאות מתי תהיה המתקפה, אך לפי ההערכות היא לא תתרחש לפני ההלוויה של הנייה בקטאר היום, וייתכן שהיא תגיע בשבת, או בשבוע הבא. מתנהלים מגעים קדחתניים בין ישראל לבין הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב, שנועדו לסכל את המתקפה ולמזער את הפגיעה בישראל. עם זאת, בשונה מהפרסומים הזרים אחרי המתקפה באפריל, הפעם כלל לא בטוח שמדינות ערב המתונות יסכימו לסייע לישראל.
בתום שיחתם של נתניהו וביידן, מהבית הלבן נמסר כי "הנשיא אישר מחדש את מחויבותו לביטחונה של ישראל מפני כל האיומים מצד איראן, לרבות קבוצות הטרור שלה - חמאס, חיזבאללה והחות'ים. הנשיא דן במאמצים לתמוך בהגנה של ישראל מפני איומים, כולל טילים בליסטיים וכטב"מים, ועל פריסות הגנה חדשות של צבא ארה"ב. יחד עם מחויבות זו להגנתה של ישראל, הנשיא הדגיש את חשיבות המאמצים המתמשכים להורדת המתיחות הרחבה יותר באזור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה