בארץ

ביידן על חיסול הנייה: "לא עוזר להגיע להפסקת אש"

נשיא ארצות הברית התייחס לחיסולו של ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס, והצהיר כי הוא שוחח באופן "ישיר מאוד" עם רה"מ בנימין נתניהו. למרות זאת, כמה גורמי מודיעין ישראלים סבורים כי ראש הלשכה המדינית לא סייע לקידום המו"מ, אלא גרם בחלק מהמקרים להקשחת הקו שלו
מערכת ice |  2
ג'ו ביידן (צילום Gints Ivuskans / Shutterstock)
לאחר חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר הבוקר (שישי) נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי המהלך "לא עוזר" לישראל ולארגון הטרור חמאס להגיע להפסקת אש. לדבריו, הוא שוחח באופן "ישיר מאוד" עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש.  "יש לנו את הבסיס להפסקת אש", הדגיש ביידן.
"הם צריכים להתקדם עכשיו", אמר הנשיא, שהוסיף כי הוא "מודאג מאוד" מהמתיחות הנוכחית במזרח התיכון, על רקע החשש מנקמת איראן וחיזבאללה. קיימות כמה הערכות ביחס להשפעת חיסולו של הנייה על סיכוייה של ישראל להגיע לעסקת חטופים. כמה גורמי מודיעין ישראלים סבורים כי ראש הלשכה המדינית לא סייע לקידום המו"מ, אלא גרם בחלק מהמקרים להקשחת הקו שלו. 
על פי פרסום ב-ynet; להערכת גורמים המעורים במו"מ, בטווח הקצר, ההתנקשות עלולה לעכב במעט את קיום המשא ומתן כאקט מחאה מצד חמאס. בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם תמונה של דיון שקיים בלשכתו, וצירף להודעה את הכיתוב הבא: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת דיון בנושא חטופינו יחד עם מתאם השבויים והנעדרים גל הירש, המזכיר הצבאי אלוף רומן גופמן וראש הסגל צחי ברוורמן". 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עניין של סמליות היכולת!!!!
    אנצי!!!! 08/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביידן בגיל כזה שהוא כבר לא מתפקד.בכל ארגון טרור,כשאתה מחסל מישהו שהוא מפקד או מישהו שבעתיד ייתן פקודות לפעולות טרור, אז לחסל כל אחד כזה זה מצווה.לפחות שהאוויר שהוא נשם ינוצל לטובה במקומות אחרים!!!!
    סגור
  • 1.
    דמנטי גמור (ל"ת)
    דן 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור