בעולם

שגריר איראן באו''ם: ישראל חיסלה את הנייה בסיוע אמריקאי

שגריר איראן באו''ם אמר בדיון מועצת הבטחון כי ישראל ביצעה את חיסולו של איסמעיל הנייה בטהרן בסיוע של מודיעין אמריקאי וטען כי הפעולה הינה ''הפרה של החוק הבנילאומי והריבונות האיראנית''
דורון בלוך | 
איסמעיל הנייה (צילום shutterstock)
לאחר שחיסולו של מנהיג החמאס איסמעיל הנייה בעת ביקורו בטהרן, לכבוד השבעתו של נשיא איראן החדש, עורר גלים בעולם באשר למי וכיצד ביצע את החיסול הממוקד, וכן לזעם איראני על כך שהדבר נעשה על אדמתה, שגריר איראן באו''ם, אמיר סעיד ארפני, מאשים את ישראל וארה''ב.
השגריר האיראני טען בישיבת חירום של מועצת הבטחון באו''ם, כי חיסולו של הנייה הינו ''הפרה של החוק הבינלאומי והריבונות האיראנית'', כך דווח ברשת החדשות 'סקי ניוז ערב'. עוד הוסיף השגריר לטעון כי את החיסול ביצעה מדינת ישראל, וזאת בתמיכה של האמריקאים, וכן בסיוע מודיעין אמריקאי.
עוד הוסיף, כי בעקבות החיסול שהפר את הריבונות האיראנית, הוא קורא למועצת הבטחון של האו''ם "לשקול הטלת סנקציות על ישראל" וכן לגנות את "ההתנהגות הישראלית", עוד הבהיר השגריר האיראני כי "טהרן שומרת לעצמה את הזכות להגנה עצמית ולהגיב על חיסול הנייה".
כזכור, ביום רביעי מנהיג החמאס איסמעיל הנייה חוסל, אך למרות שארגון החמאס ואיראן הטילו את האחריות על מדינת ישראל, מהצד הישראלי בחרו שלא ליטול אחריות על החיסול, וכן שלא להוציא על כך תגובה רשמית כלל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה